-23- Arbeidsbureau voorhanden heeft. Dan vraagt de heer Huijpen, wanneer een evaluatie? We hebben ons daar nog niet op beraden, maar ik stel me voor dat het mogelijk moet zijn om na een jaar de koppen bij elkaar te steken en dat aan de orde te krijgen. Mijnheer Van Oosterhout zegt dat als je denkt dat 0,8 voldoende is dan moet je niet meer nemen. Nou, dan had hij uit dit voorstel kunnen lezen dat wij van mening zijn dat het full-time nodig is en daarom nemen we niet meer maar ook niet minder, want als je minder zou nemen dan zou je de kans op mislukken daarbij inbouwen en dan moet het niet zo zijn dat de woorden verkeerd worden uitgelegd als ik spreek over alleen coördineren is dat een verzamelaanduiding, gebaseerd op de aanduiding coördinator, maar wij weten met elkaar dat het gaat om het werven van plaatsen. Voorwaar geen kleinigheid. Zeker niet omdat het allemaal in de aanvullende sfeer is en dus het veelal gaat om plaatsen die voor bedrijf of instelling geen produktiviteit opleveren. Waarschijn lijk alleen maar wat extra aandacht vragen, maar die men bereid moet zijn om ter beschikking te stellen om een bijdrage te willen leveren. Verder gaat het om het begeleiden van de projecten en de mensen en gaat het om bijvoorbeeld ook te zorgen dat in de veelheid van regelingen die er is en die bijna dagelijks groeit om daaruit ook nog die dingen te pikken die voor de groep waarvoor we bezig zijn van belang kan zijn. We hebben op recht de indruk dat we daar gedurende twee jaar een full-time functionaris voor nodig hebben. Nou, de heer Hermes kan ik verzekeren dat de ervaringen van Rucphen hier zeker zullen worden meegenomen en wij zullen op een ver antwoorde wijze een profielschets maken zoals we dat altijd doen. Mag ik concluderen dat u zich met het voorstel kunt verenigen Akkoord. Zonder hoofdelijke stemming wordt dit voorstel aangenomen. 18. Voorstel met betrekking tot woningbouw in de sociale huursector in 1989. Uitvoeringsbesluit in het kader van het Normkostensysteem De heer HUIJPEN: Akkoord met het voorstel, mijnheer de voorzitter, maar is er al enig zicht op waar we de overige zes woningen gaan realiseren of sparen we die op wanneer we het ziekenhuis een keer hieraan ophangen? De heer VAN DER HEIJDE: Ik sluit me daarbij aan, mijnheer de voorzitter. De VOORZITTER: Bij het ziekenhuisterrein? Ja, het is zo dat het de bedoe ling was dat de zes woningen die er over blijven... Nee, ik moet het an ders zeggen. Aanvankelijk was het de bedoeling dat we deze woningen zouden krijgen, was de hoop dat we die zouden krijgen, uit anders niet te rea liseren plannen of niet te realiseren woningbouwmogelijkheden voor 1988. Daar is niets uit overgebleven, althans niet voor ons, dus we moeten toch met onze eigen mogelijkheden doen. Voor dit jaar waren die slechts groot 18 woningen. Dat betekent dat we dus nu eerst de 12 woningen die we nog nodig hebben voor Sancta Maria daar uit halen en dan blijven er 6 over. We weten inmiddels dat de woningstichting er niet erg veel voor voelt om 6 woningen te gaan realiseren, omdat in de combinatie met het normkosten systeem ze toch moeten concluderen dat de kans dat ze binnen die normkos ten blijven erg klein is. Daarvoor is het draagvlak dan te klein geworden. Vandaar dat het de bedoeling is dat we in de ruilbeurs die er op streek- gewestelijk niveau is en die er nog eentje komt in september proberen om deze 6 woningen hetzij aan een ander kwijt te raken, zodat ze dit jaar door een ander benut worden en wij ze volgend jaar erbij krijgen en dan krijgen we een wat groter bouwvolume, danwel dat wij alvast lenen van een ander en volgend jaar teruggeven, want dan is er een bouw te realiseren die binnen het kostensysteem mogelijk is. Zonder hoofdelijke stemming wordt dit voorstel aangenomen.

Raadsnotulen

Oudenbosch: 1939-1994 | 1989 | | pagina 111