-40- heb bekoeld, maar ja, ik had me dat misschien moeten realiseren. De een is daar wat gevoeliger voor dan de ander kennelijk. Maar dat betrokken bedrijf, Beljaars in Etten-Leur, dat is dan ook aan huis gebonden en daar zie je natuurlijk toch nogal wat aktiviteiten van vrachtwagens en bestel auto's die daar heen en weer rijden. Dus dat kan toch uitgroeien tot situ aties die minder gewenst zijn. Dat is op zich geen reden voor ons om tegen deze voorstellen te zijn, want ja, als VVD zijn we natuurlijk uiteraard altijd staan we positief tegen een ondernemerschap, maar waar ik alleen maar op wil wijzen is dat het noodzakelijk is om duidelijk te maken naar de betrokkenen hetzij in gesprekken vooraf en in ieder geval ook op het moment dat schriftelijk de goedkeuring voor deze aktiviteiten wordt ver leend, dat we in die goedkeuring duidelijk vastleggen dat die goedkeuring mede gegeven is op grond van de criteria die in het gemeentelijk beleid werden gehanteerd en ik denk dat het goed is om die criteria te noemen en te verwijzen dat als daar problemen zouden kunnen ontstaan, met andere woorden als men op een gegeven moment niet langer aan die criteria kan voldoen, dat dan reden kan zijn om het besluit te herzien. De heer VAN EIJKERENVoorzitter, de heer Van Dongen heeft een aantal cri teria genoemd bij wijze van voorbeeld. Een belangrijk criterium is ook het feit dat de aktiviteiten kleinschalig moeten zijn en moeten blijven. Ik denk dat wat hij voorstelt ook uit de nota voortvloeit op het moment dat een aktiviteit beoordeeld wordt op basis van de criteria in de notitie, Daar doorheen komt op dat moment worden de criteria tot voorwaarden, waar onder medewerking wordt verleend. Ik denk dat het zaak is om vanuit dit huis een administratie op te zetten op basis waarvan ook de controle op de ontwikkeling van die aktiviteiten mogelijk is, want anders heeft het geen zin om zo zwaar aan criteria en aan voorwaarden te tillen. De heer VAN DONGEN: Voorzitter, nog even in het kort. Ik denk dat we op dezelfde lijn zitten, maar ik pleit er alleen maar voor om dat van tevoren ook duidelijk te maken aan de betrokkenen en ik denk ook dat dat geen kwaad kan om dat vast te leggen. Zonder hoofdelijke stemming wordt dit voorstel aangenomen. 19. Voorstel tot beschikbaarstelling van een krediet voor uitbouw pro- bleemstoffeninzameling Streekgewest Westelijk Noord-Brabant/wijziging be groting 1988 dienst gemeentewerken en wijziging gemeentebegroting 1988 De heer HUIJPEN: Mijnheer de voorzitter, wordt er nog iets gedaan op het terrein van voorlichting met betrekking tot deze campagne Mevrouw KORPEL-SCHIPPERJa, mijnheer de voorzitter, mijn fraktie is van mening dat dit voorstel eigenlijk uitgebreid zou moeten worden met maat regelen aan de bron. Wat bedoelen we daarmee Wij bedoelen daarmee dat eigenlijk iedere woning in Oudenbosch een milieubox zou moeten hebben. Nu verdwijnen er nog teveel stoffen, zoals verfresten, cosmetica en batte rijen in de vuilniszak. Zoals we recent in de dagbladen hebben kunnen le zen is het ook reeds in een gemeente in Brabant gebeurd en we denken dat we daarmee het verdwijnen van het milieu dus kunnen voorkomen. Ik begrijp best dat dit het kostenplaatje weer niet aanwezig is. Ik zou willen voor stellen om dat dus in de eerstvolgende vergadering van de C0WR0 of de daaropvolgende vergadering ter sprake en ter diskussie te brengen. De heer VAN EIJKEREN: Ja, voorzitter, voorlichting zal in eerste instantie door de coördinator, het streekgewest, worden ontwikkeld. Op dit moment is niet bekend welke rol van daaruit de gemeente is toebedacht. Ik denk dat we op het moment dat de voorlichtingsplannen van het gewest bekend

Raadsnotulen

Oudenbosch: 1939-1994 | 1988 | | pagina 151