-7-
goede zaak zijn om op dit punt een beleid vast te stellen. Dan,als laatste
mijnheer de voorzitter, gelet op de stijgende lijn zoals u zelf al zegt,
lijkt het ons belangrijk om ook een beleidslijn op te stellen voor de on
inbare en nog te verhalen bedragen. Ik denk dat dat ook een erg zinvolle
zaak zou zijn.
De VOORZITTER: Schoonheidsfouten komen overal voor, mijnheer Videier, maar
het had natuurlijk niet gemogen dat uw eigen rapport bij u zelf onbekend
was. Nu moet u uw linker buurman maar eens aankijken, want die heeft er
voor gezorgd en ik weet niet hoe hij de distributie daarna geregeld had.
De heer DEN BRABER: Ik heb er ook geen.
De VOORZITTER: U heeft er ook geen Nou, dan zal het wel op onze weg ge
legen hebben. Excuses, maar ze lagen ter herinnering aan het werk wat u
in oktober eer-vorig jaar gedaan hebt in ieder geval erbij dus u heeft
kunnen vergelijken. Het heeft inderdaad lang geduurd. Het wordt een saai
verhaal om dat te motiveren. Wij hebben, u weet dat dit komt van de afde
ling die gerust buitengewoon zwaar belast mag heten. We hebben in de voor
bije periode prioriteit gegeven aan andere zaken, zoals het inhalen van
achterstand, het invoeren van de automatisering, de invoering van de
nieuwe comptabiliteitsvoorschriften en wat dies meer zijwaardoor het
niet eerder aan snee is gekomen dan nu. Nu overigens als een aanzet naar
de andere rekeningen voor de jaren van '81 tot en met '85, waarvan wij
het voornemen hebben u die in ieder geval in de loop van dit jaar allemaal
nog aan te bieden. Ik denk dat het zinvol is om uw suggestie te volgen
met betrekking tot de afschrijvingstermijnen. Ik geloof dat dat inderdaad
thuishoort in ABZMet betrekking tot oninbare vorderingen denk ik dat
dat in eerste aanleg een zaak is die in B. en W. aan de orde zou moeten
komen en wellicht dat dat een aanleiding kan zijn om er nog eens in de
commissie over met elkaar van gedachten te wisselen. Er moet in ieder ge
val een beleid ontwikkeld worden, dat is duidelijk. Dat staat ook aangege
ven. Akkoord Dan stellen we het zo voorlopig vast.
Zonder hoofdelijke stemming wordt dit voorstel aangenomen.
13. Voorstel tot instemming met de privatisering van de vuilverbrandings
installatie van het Openbaar Lichaam Vuilverwerking Roosendaal/19e wijzi
ging gemeentebegroting 1986
Zonder hoofdelijke stemming wordt dit voorstel aangenomen.
14. Voorstel tot verkoop van grond aan de Stichting Woningbouw St.
Bernardus/20e wijziging gemeentebegroting 1986 en 5e wijziging begroting
1986 grondbedrijf
De VOORZITTER: Ik wil een korte toelichting geven, want ik realiseer me
evengoed als u dat met de stukken, zoals ze er liggen het niet zo eenvou
dig is om de rekensom die er aan ten grondslag ligt te begrijpen. Eigenlijk
zou ik daarover eerlijk gezegd een flip-over of een overhead-projektor
of zoiets voor nodig hebben. De oorzaak ligt in het feit dat er 2 bedra
gen van 56.000,een rol spelen in dit gebeuren. Dat is het bedrag van
56.000,wat wij in onze discussies rond De Schuur en het Poortgebouw
hebben toegekend aan de ondergrond van het Poortgebouw. Dat is een open
baar gegeven, ook bekend bij de woningstichting aan wie we de grond verko
pen en in de tweede plaats het bedrag van 56.000,wat toe te rekenen
is aan 5 HAT-woningen. Volgens de normale formule 70% van de normale for
mule, 70% van de normale kavelprijs van 16.000,en dan kom je bij
55.000,a 56.000, Die 56.000,wordt dus, die komt twee keer