-3- c. het stuk, vermeld onder 17, ter voorbereiding van de besluitvorming, in handen van het college van burgemeester en wethouders te stellen en de beslissing op het bezwaarschrift met ingang van 3.4.1986 voor de duur van 30 dagen te verdagen. 4. Voorstel tot afrekening vein subsidie 1982 ten behoeve van de Regionale Stichting voor Maatschappelijk Werk en Gezinsverzorging "Rondom Mark en Weerijs" De heer DEN BRABER: Een verzoek, voorzitter, dat al zo'n jaar of tien denk ik ieder jaar gedaan wordt hier in de raad. De heer Rennings is er destijds mee begonnen. Ik heb dat naderhand een keer overgenomen, dat is dat deze stichting niet alleen cijfers wil overhandigen, maar ook een inhoudelijk jaarverslag wil maken, want als zij laten we zeggen daar het afgelopen jaar mee bezig geweest zijn. Ook nu ontbreekt zo'n beargumenteerd verslag. En, nou, dat is misschien al wel de tiende keer dat we daarom vragen. De VOORZITTER: Nee, tien jaar dan zou ik het precies weten, maar zolang bestaat de stichting nog niet. De heer DEN BRABER: Nou, maar in ieder geval al wel lang. De heer VAN OOSTERHOUT: Het inhoudelijk verslag, waar inderdaad al een aantal malen vanuit de raad is aangedrongen, zal ik denk ik het beste eens een keer bespreken met het nieuwe bestuur, die onlangs is aangetreden. Ik denk dat het inderdaad hoort bij zo'n stichting dat er naast een finan ciële verslaglegging ook een berichtgeving komt over de wijze waarop men werkt en denkt te gaan werken. Zonder hoofdelijke stemming wordt dit voorstel aangenomen. 5. Voorstel tot het verlenen van medewerking ex artikel 74 van de Wet op het Basisonderwijs aan de Stichting Katholiek Onderwijs St. Paulusparochie Oudenbosch voor het aanbrengen van optimaliseringsapparatuur in school- gebouwen/16e wijziging gemeentebegroting 1986 De heer WIJNEN: Ja, mijnheer de voorzitter, ik ben onder de indruk gekomen van de mooie berekeningen die er allemaal bijgevoegd waren wat de bespa ringsmogelijkheden betreft. Ik heb evenwel gehoord dat het toch in de praktijk wat minder florissant zou werken dan het zo is voorgesteld bij deze advisering. Ik vraag me af of er in onze gemeente op dat gebied voor beelden zijn, waar het resultaat duidelijker gemaakt zou kunnen worden, want er zijn wel feiten bekend van gebouwen, waar men op een hoger ener giegebruik is uitgekomen. De VOORZITTER: Er zijn best voorbeelden, maar laten we ons realiseren in het nieuwe systeem Londo, ter financiering van het basisonderwijs, is met energiekosten rekening gehouden met een geïsoleerd gebouw en op grond daarvan vragen alle scholen het aan. Ik denk dat we in dat kader uit een oogpunt van rechtsgelijkheid volstrekt geen mogelijkheid hebben om het enige school te onthouden. Dan kan de informatie best nog wel interessant zijn, maar ik denk niet dat het voor de besluitvorming een bijdrage kan zijn. De heer VIDELER: Ik had een andere vraag, voorzitter. Hoe zit het met de optimaliseringsapparatuur in andere schoolgebouwen en wij vroegen ons af wie nu het voordeel van die lagere energiekosten krijgt Is dat nou het schoolbestuur De VOORZITTER: Nee, het rijk, dat snapt u toch zeker wel. Alles gaat naar het rijk bij dit soort grappen. Wij betalen de isolatie en het rijk be taald minder energiekosten.

Raadsnotulen

Oudenbosch: 1939-1994 | 1986 | | pagina 46