-36- sen, dan zou ik zeggen, dan kom je met 5.000,a 6.000, als ik een 1.200,a 1.100,per parkeerplaats reken, dan kom ik toch iets anders uit. Bovendien valt het ook niet helemaal weg, maar waar we de parkeerplaats gepland hadden zal toch ander materiaal verwerkt moeten worden. Ik heb begrepen dat als je dat tegen elkaar wegstreept, dat je toch een voordelig verschil houdt, dus een bijstelling naar beneden zou kunnen realiseren van ongeveer 600, Dus dat zou om 2.500,onge veer gaan. Dus die 8.000,gaat me daar wat ver en als we praten over 2.500,verlagen op een dergelijk krediet, nou dan weet ik niet of het noodzakelijk is om in dit stadium die bijstelling te plegen. Met betrekking tot uw vraag over het voorbereidingsbesluit. Dat is inderdaad een omissie. Ik heb voor de vergadering ook nog de leden van de commissie benaderd omtrent dit punt en het spreekt vanzelf dat het zinnig is om vanavond ook een voorbereidingsbesluit met betrekking tot het Groene Woud te nemen. Uw vraag met betrekking tot het onderhoudsfondsEr is een on- derhoudsfonds voor wegen en straten en daar maakt ook het Groene Woud onderdeel van uit. De eigenlijk reden waarom de investering die nu wordt gedaan zelfs minder zwaar geacht moet worden, dan de 408.000,die hier staat, omdat we anders op niet al te lange termijn toch onderhoud zouden moeten plegen, minstens aan een belangrijk deel van het Groene Woud. Dat deel is iedereen wel bekend. Dat betekent dat we in feite door deze reconstructie dat onderhoud eigenlijk naar voren halen en dus het volgende onderhoud weer wat verder kunnen opschuiven. Dus dat hangt daar mee samen. Dus het wordt gewoon met de afschrijvingstermijnen die we han teren ten aanzien van dit soort zaken, daarin opgenomen, in bijgestelde zin, in het onderhoudsfonds straten en wegen. Ja, de heer Klijs, de eer ste opmerking over de wateroverlast heb ik al beantwoord. Het eerste deel vervallen, het café Van Domburgh een goede zaak dat het erbij gekomen is. De uitgangspunten, ja, de conclusie van de heer Klijs is eigenlijk dezelfde. De parkeerplaatsen en de wegversmallingen, daar spitst het zich op toe. Ik beluister in tegenstelling tot de fractie van de Partij van de Arbeid, dat hij zich daar niet kan vinden, dat is niet gezegd, maar niet gelukkig is met de variant die door de VVD wordt voorgesteld. Het idee van er stond een flinke post op het investeringsprogramma en het moet hoe dan ook op, ik dacht dat ik dat voldoende had weerlegd. Of het tot volle tevredenheid van de heer Klijs is, dat waag ik te be twijfelen. Ik begrijp dat door de uitlatingen over de 4 parkeerplaatsen bij Van Domburgh, dat voor die bijstelling daar een raadsmeerderheid voor is. De heer Klijs zegt het bericht heeft ons bereikt dat mensen niet ge lukkig zullen zijn met welke verkeersbelemmerende maatregel dan ook. Nou, dat kan zo zijn. Ik denk dat de procedure zoals we die hebben gevolgd, waarbij de betrokkenheid van de bewoners intensief is geweest. Kwantita tief was er sprake van een hoge deelname. Dat wil niet zeggen dat al die bewoners op hetzelfde standpunt stonden. Daar waren zeker nuances, maar in overgrote meerderheid hebben zij daarvoor gepleit en ik hecht daar dan meer aan dan aan een minderheid die daar grote moeite mee heeft. Zeker als we praten over een afgezwakte versie zoals de fractie van de VVD voorstelt. Dus uw opmerking dat het krediet te hoog is, ja, dat zal hooguit die 2.500,kunnen zijn. Misschien dat we als het dan bijge steld zou moeten worden dat we op 405.000,uitkomen. Ik kan daar geen redenen in vinden om de zaak aan te houden. Ik zou dat, omdat die redenen er niet zijn, onjuist vinden naar de bewoners toe en u zegt het is een vertraging die nauwelijks betekenis heeft. Het betekent in ieder geval dat met de uitvoering van fase 1 nog wat langer gewacht gaat worden, terwijl er eigenlijk mee begonnen kan worden omdat het krediet daarvoor is goedgekeurd. Voorzitter, ik dacht dat ik daarmee alle vragen had be antwoord

Raadsnotulen

Oudenbosch: 1939-1994 | 1985 | | pagina 131