-26- die dan resulteert in deze opstelling, maar kijk als wij dat als ge meente zouden doen zouden we misschien met 105 al genoegen nemen en nog wat verderop liggende bedrijfjes erbij pakken of panden die de winst mogelijk wat zouden drukken. Dat is eigenlijk mijn afwegings probleem geweest wat laten we nou liggen door een aantal die wat ver der verspreid liggen, wat zouden dan de meerkosten zijn U heeft zelf gezegd dat zijn voornamelijk dan de overhead-kosten die het systeem bepalen, dus de individuele aansluitingskosten van leidingen en de drukpomp en put en weet ik wat allemaal meer, dat zal dan niet zo'n bedrag zijn, maar dan had ik toch wel graag, maar dat kan nou toch niet meer dat bedrag gekwantificeerd gezien om te zeggen van nou en dat wordt het voorstelDesnoods verdienen we er dan wat minder aan maar dan is het vooral voor mensen die als particulier in het buitengebied wonen en moeilijkheden hebben om hun afvalwater op een ordelijke manier te lozen, dan zou dat een tegemoetkoming kunnen zijn. Ja, de suggestie om hier weer wat aan over te houden en in een potje te stoppen. Ik denk dat we gewoon moeten zeggen van nou het is een gewone algemene regeling en we zouden, het is meegenomen dat het bin nenkomt, maar om nou te zeggen van dat wordt bestemd voor rioleringen en waar het dan terecht komt. Ik denk dat we gewoon moeten zeggen van dat zijn algemene middelen die we krijgen om het werk uit te voeren en niet een apart fondsje voor dit soort dingen gaan doen. Overigens ben ik erg blij met uw intentie om de zaak verder ter hand te gaan nemen hoor. Dit plan natuurlijk ook, dat mag ik misschien toch wel zeggen, dat u toch een compliment verdient. De heer VAN EIJKEREN: Ja, ik dacht dat ik de vragen van mijnheer Huijpen al had beantwoord. De andere vraag of de opmerking die hij gemaakt heeft is er een naar aanleiding van het idee van toevoegen aan het reservepotje. Ten aanzien van de opmerkingen van de heer Wijnen. Uitgangspunt is geweest die drie clusters. U hebt inmiddels al begrepen dat die wat ruim worden geïnterpreteerd. Ze groeien gaan deweg in het werk en dat betekent dat alles wat tegen die 100% verfij ningsregeling voor 1 januari te realiseren is, wat daar nog aangehaakt kan worden dan vind ik ook dat we dat zeker moeten doen, want alles wat we daarna doen kost geld. Er zijn in ieder geval die mensen mee geholpen en als dat in het kader van de werkzaamheden zoals die nu bekend zijn kan worden meegenomen dan moeten we het maximaal aantal aansluitingen proberen te reserveren. Dat zullen niet alle aan te sluiten mogelijkheden zijn. Dat is duidelijk. U hebt het zelf ook al gezegd, daar is het ook wat laat voor. Ik kan me voorstellen dat als de aansluitingen definitief bekend zijn die voor 1 januari te realise ren zijn, dus ook inclusief de aansluitingen op eigen erf, want dat is een van de voorwaarden in het kader van de regeling, dat we dan terugkomen op uw opmerking om het nou eens in kaart te brengen zodat we ook inzicht hebben in die laat ik maar zeggen minder rendabele aansluitingen die dan ook minder rendabel zijn geworden inmiddels om dat we dan maximaal die 80% krijgen en dat in de commissie nog eens op een rij zetten, inclusief het financiële plaatje daarvan. Ja, ik denk dat het een heleboel extra werk is op dit moment zonder dat het nog effect sorteert in de mogelijkheden die we tot 1 januari hebben, dus ik denk dat we ons nu beter kunnen concentreren op dat wat binnen en direct nog aangehangen kan worden aan die clusters, waarbij elk verzoek wat er komt in dat licht moet worden bekeken van is het nog aan te sluiten voor 1 januari, dan moet het gebeuren. Ja, uw vraag over het aantal pompen, dan komen we op het technisch gebied. Ik heb begrepen dat er drie van die punten zijn waar het materiaal het systeem

Raadsnotulen

Oudenbosch: 1939-1994 | 1984 | | pagina 35