beneden de raming ligt, de raming '82. De nieuwe zaken worden niet mee
genomen, hoe we dat bepalen dat is vrij eenvoudig. Er wordt een begroting
ingediend, daar staan aktiviteiten in en ik denk dat we ons dan op de in
gediende begroting van het jaar 1983 moeten houden en als er dan echt bij
de nieuwe afrekening nieuwe aktiviteiten komen dan moet je daar rekening
mee houden. Hoe in 1984 wordt gesubsidieerd. Nou ik heb het een, in de 'v
commissie zoals ik daarstraks al zei onlangs uiteengezet in grote lijnen.
Dat krijgt in ieder geval een veel duidelijker subsidiesysteem met een
aantal technieken waar ook verenigingen goed mee uit de voeten kunnen.
De heer De Hoog heeft ook de formele opstelling aan de orde gesteld en
met name ook dat een attentie van onze zijde betracht had kunnen worden.
Ja, hoe dat nou precies in het vat zit dat weet ik niet, maar ik zou me
kunnen voorstellen dat als er geen stapeltje was gevormd dat inderdaad door
de afdeling welzijn een telefoontje was uitgegaan. De algemene regeling is
een cryptogram, ik hoop dat ik hem dat heb helpen oplossen. De subsidie
grondslag voor dit jaar was inderdaad een exploitatietekort met als maximum
eventueel de raming 1982. vroeg aan mij om uitgelegd te krijgen waarom
wij van mening zijn dat er sprake is van nieuw beleid in het kader van de
twee concierges, of het verzoek:, tot subsidiëring van de tweede concierge.
Ten behoeve van 1982 is een besluit gevallen dat een tweede concierge
subsidiabel zou zijn. In de loop van '82 is op grodd van de 156-operatie
die betekende dat de muziekschool moest inleveren deze post geschrapt in
overleg met de muziekschool. Vervolgens ook omdat het mogelijk was de
concierge in W.S.W.-verband aan te trekken. Vervolgens zijn per 1 januari
2 concierges aangesteld en die twee concierges worden zelfs op dit moment
gesubsidieerd. Derhalve gaat het om een derde concierge in dit verband.
De heer Rennings die wijst evenzeer op de formele opstelling. Daar heb
ik al iets van gezegd. Hij is het verder met het voorstel eens. Nieuw
beleid heb ik ook uitgelegd. De vragen van de heer Huijpen ten aanzien van
de onduidelijkheid bij diverse verenigingen op grond van de formele opstel
ling, ik denk dat ik daarop voldoende ben ingegaan. In de afhandeling van
de beroepschriften kunt u zich vinden en we zullen inderdaad binnenkort
discussiëren over de nieuwe grondslagen voor het subsidiebeleid 1984.
De heer Den Braber die hoopt dat het een eenmalige regeling is. Ik niet
minder en ik zou niet willen dat het nog een keer zou moeten gebeuren op
stel en sprong.
De VOORZITTER: Mag ik misschien even aan de heer Wijnen vragen, ligt het in
zijn voornemen om uitgebreid te reageren in tweede instantie Als dat
zo is dan denk ik dat we er verstandig aan doen om eerst een kopje koffie
te gaan drinken, want daar heeft de keuken op gerekend. In het andere ge
val, want dat is op zich aardiger voor het afhandelen van het agendapunt,
dat we het agendapunt ineens doen.
De heer WIJNEN: Dat ligt natuurlijk ook aan het weerwoord van de wethouder.
De VOORZITTER: Dan stel ik voor dat we de vergadering nu voor een tiental
minuten schorsen.
De VOORZITTER schorst de vergadering voor de koffiepauze.
Na opheffing van de schorsing geeft de VOORZITTER het woord aan:
De heer WIJNEN: Ja, mijnheer de voorzitter, mij is nog niet duidelijk ge
worden door welke omstandigheden dat de betreffende beroepschriften zolang
zijn blijven liggen op de gemeentesecretarie. Ik heb net nog even gezien
dat als het een commissie is dat je dat maximaal 60 dagen mag verdagen. Er
is iaede commissie zo tussendoor benoemd, maar dat is geen echte. Ik vind
het toch wel vreemd dat het zolang geduurd heeft voordat je dan in sep
tember pas na juni, want 21 jupi hebben we vergaderd, dat het dan zo lang
duurt eer dat de spullen dan hier weer een keertje op tafel komen. Ik krijg
wel een beetje het gevoel, de termijnen zijn in feite voor de Arob verstreken.