dat er geen voorbereidingsbesluit meer is op het moment dat er eventueel Arob-zaken aan de orde komen, maar ik heb er verder geen probleem mee. De heer KLIJS: Ik wil het voorstel van de heer De Hoog wel ondersteunen. Ik geloof dat we beter kunnen wachten tot na dat het andere aan de orde is geweest. De VOORZITTER: Dan stellen we het aan de orde na agendapunt 13* Zonder hoofdelijke stemming wordt aldus besloten. 6. Verhoging bijdrage aan de Regionale Brandweerkring Roosendaal/57e wijziging van de gemeentebegroting 1983. Zonder hoofdelijke stemming wordt dit voorstel aangenomen. 7. Voorstel tot vaststelling van het Reglement Medezeggenschap. De VOORZITTER: Dit agendapunt is dezer dagen achterhaald. Er is van de zijde van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten een nieuw voorbeeld van een reglement medezeggenschap binnengevallen. Reden waarom het college dit agendapunt intrekt en u toezegt dat er zo spoedig mogelijk, wij hopen in oktober, met het nieuwe voorstel een betere versie aan de orde kan worden gesteld. Dus agendapunt 7 trekken we in. Zonder hoofdelijke stemming wordt besloten bovengenoemd voorstel aan te houden. 8. Voorstel tot besluitvorming over de beroepschriften inzake subsidies specifiek welzijn 1983»""" De heer WIJNEN: Mijnheer de voorzitter, wij vinden het jammer dat over de subsidie in 1983 aan verenigingen en organisaties zolang onduidelijk heid heeft bestaan. Hoewel het jaar inmiddels-al grotendeels voorbij is moeten we nog steeds maar gissen wat nou het resultaat zal zijn van de in april gestelde beroepschriften van de betreffende mensen. Na 5 maanden, dat wil zeggen in april zijn de beroepschriften ingesteld en eerst nu gaan we dan eens een keertje een besluitvorming krijgen in de raad over de ingediende beroepschriften. Ik heb gelezen in preadvies 14, dat gaat over verdaging van een beroepschrift dat behandeld moet worden binnen een ter mijn van 30 dagen en ik dacht dat normaal er geen verdaging van langer dan 60 dagen mogelijk was volgens de wet Arob en dat daar toch een veel nauwere bepaalde behandeling voorgeschreven is. Juist omdat het formele argument zo zwaar in dit preadvies wordt naar voren gehaald en de niet- ontvankelijkheidverklaring die wordt maar gehanteerd en toegezegd is steeds voorafgaande aan de behandeling in de raad dat er welwillend zou worden opgetreden bij het nieuwe of tegemoet worden getreden aan de verenigingen en organisaties bij het overgaan naar het nieuwe subsidie systeem, want de mensen moesten toen op een bepaalde tijd, vorig jaar juni, de stukken indienen en nou wat was nou gemakkelijker geweest dan de betreffende mensen die nu bezwaar maakten, ook dat stond hoe je dat moest doen in het stuk, alleen stond er niet bij vermeld dat het voldoende malen ondertekend moest ziijn, wat was nou gemakkelijker geweest dan de be treffende verenigingen erop te attenderen dat ze hun bezwaarschriften ook van twee handtekeningen moesten voorzien. Of was het te laat vraag ik mij af om diverse bezwaarschriften hieraan te laten voldoen, want ik vind het toch wel wat ongelukkig dat er aan de ene kant gebruik gemaakt wordt van de mogelijkheid om te zeggen Van ja, het is niet-ontvankelijk en we zouden het anders ook niet doen en aan de andere kant willen we weer wel zo zijn dat we er een tijdje over praten en mee bezig zijn. In elk geval is bij mij als lid van de hoorcommissie duidelijk geworden dat de betref-

Raadsnotulen

Oudenbosch: 1939-1994 | 1983 | | pagina 38