-16-
De VOORZITTER: Nee, maar we bedoelen allebei wat anders natuurlijk. Ik heb
best begrip voor zijn opstelling. Aan de andere kant is de betekenis van
het uitstellen dat we als gemeente te laat zijn en wij willen toch gewoon
op tijd besturen Dan zou ik zeggen laten we proberen om op tijd te
zijn. We zijn maar met weinigen. Ik denk dat het des te plezieriger is
om te kunnen zeggen dat je erbij hoort en mocht het nou zijn dat wij
tegen zaken aanlopen waarvan we zeggen van nou die wil ik toch liever
anders geregeld zien, nou dan kunnen we dat alsnog altijd proberen. Tijdig
en goed en procedureel op de meest aantrekkelijke wijze en als je dan
niet alles tegelijkertijd kunt halen en in die situatie zitten we nou,
dan doe ik u het voorstel om tijdig en naar ik meen goed in ieder geval
te laten prevaleren. De heer Huijpen, ja in de praktijk toetsen en het
theoretische van het boekwerk dat klinkt heel logisch maar u hebt ge
zien dat alles afhangt van de wijze waarop in de coordinatiestaf de
zahk wordt geïnterpreteerd. Nou die coordinatiestaf zal toch ook degene
zijn die de ramp zal moeten bedenken. Ja, ik denk dat het voor spek en
bonen is als je gaat oefenen want dan krijg je dat hier opgeroepen worden
de districtscommandant uit Breda enfin de chef van de brandweer, allerlei
mensen komen hier naartoe worden daarvoor vrijgemaakt, die komen zonder
twijfel als we het doen en dan moet ik gaan coördineren wat ik denk ik
zelf bedacht heb. Nee, ik denk dat je veel beter met elkaar kunt blijven
vaststellen dat je er je van bewust blijft en de vraag of het werkt,
ja, dat zal ook van de aard van de ramp afhangen. Ik denk dat je wat
dat betreft er maar op moet vertrouwen dat het zo zal zijn. In de tijden
dat er geen rampenplannen waren is men er ook in geslaagd. Nu zal het
alleen beter moeten. Nou de vraag of het gekocht wordt is denk ik niet
zo erg relevant. Het is een openbaar stuk daar moeten we ons goed van
bewust zijn en als je het te koop aanbiedt dan kun je nog de aanmaak
daarvan uitstellen tot het moment waarop je dat doet. Dus diegenen die
er eventueel voor in aanmerking zouden willen komen die zou je dan
terwille kunnen zijn, maar laat ik het voorlopig eens even meenemen, samen
met de suggestie van de heer Wijnen en dan komen we er eventueel nog wel
op terug. Nou de vrees van de heer Rennings over Gouden Gids en tele
foongids die deel ik niet. Je moet als je de zekerheid wilt hebben die
de heer Rennings wil dan moet je eigenlijk iedere raadsvergadering nadat
er een wijziging heeft plaatsgevonden iets wijzigen anders dan loop je
altijd iets achter, althans dat risico heb je. Laten we niet streven
naar perfectie maar naar werkbaarheid. In de praktijk zal 0011 voor een
groot gedeelte moeten oplossen. Ik denk dat het probleem wat er dan nog
overblijft dat we dat best wel opgelost krijgen. Overigens laten we hopen
dat we er nooit aan toekomen. Mag ik aannemen dat we misschien met de
aantekening van de heer De Hoog dat hij zich er niet mee kan verenigen
het rampenplan conform zullen vaststellen, met dus wel de aantekening
dat we de schoonheidsfoutjes die nog op Roosendaal wijzen er nog uit
halen.
Zonder hoofdelijke stemming wordt aldus besloten, onder aantekening
dat de heer De Hoog tegen dit voorstel is.
De VOORZITTER;schorst de vergadering voor de koffiepauze.
Na opheffing van de schorsing stelt DE VOORZITTER aan de orde:
12. Aanbieding van de begrotingen 198^ van de takken van dienst en van
de gemeente.
De VOORZITTER: Hierbij stel ik u voor om als u zich met het schema kunt
verenigen twee afdelingen aan te wijzen, waarbij ik de suggestie zou
willen doen om als u dat goed bevallen is en dat heb ik begrepen, de
zelfde indeling als vorig jaar te nemen waarbij de afdeling van wethouder
Van Oosterhout bestond uit mevrouw De Raad en de heren Rubbens en Wijnen