-kk- en dat is een kleine investering waard. Je zult van die fabrikanten genoeg hebben die materiaal beschikbaar stellen als ze daar tegenoverstellen van een vast werk als die afschrijvingen binnen komen. Het was een mooie start voor nieuwe of jonge ondernemers. De heer VAN EIJKEREN: Uw zorg dat of er mogelijk sprake zou kunnen zijn dat het werk via onderaannemers gaat, nou daar is ons op dit moment niets van bekend. Dat laat uw zorg onverlet. U hebt gezien dat er in principe over een periode van k jaar wordt gesproken, maar juist vanuit de commissie is ge vraagd als dat financieel geen consequenties zou hebben om te bezien of er gewerkt zou kunnen worden op basis van een contract van twee jaar, met in principe de mogelijkheid van stilzwijgende verlenging met nog eens een keer 2 jaar. Ik denk dat in dat licht van het feit dat we toch over een redelijk korte periode praten, uw suggestie in ieder geval meegenomen'kan worden in die zin dat blijkt dat de zaken niet naar tevredenheid zouden verlopen dat we dan mogelijkheden in de richting die u suggereert zouden kunnen bekijken. Zonder hoofdelijke stemming wordt dit voorstel aangenomen. 19. Voorstel tot 8e wijziging van de verordening onroerend-goedbelastingen. 20. Voorstel tot: a. opheffing van de gemeenschappelijke regeling ten behoeve van het ambu lancevervoer in het district Roosendaal; b. opheffing van de gemeenschappelijke regeling voor de gezondheidsdienst (districtsgezondheidsdienst Roosendaal) en c. wijziging van de gemeenschappelijke regeling van het Streekgewest Weste lijk Noord-Brabant. Zonder hoofdelijke stemming worden deze voorstellen aangenomen. 21. Voorstel tot het uittreden als lid van de gemeenschappelijke regeling van het "Bouwtoezicht West-Brabant". De heer DE HOOG: Een korte opmerking, voorzitter, ik denk dat de tekst van het raadsvoorstel niet helemaal juist is. Er staat ergens op drie-kwart van de pagina dat de bestuurlijke bezuinigingswerkgroep heeft geadviseerd om de bezuiniging door te voeren. Dat was dan in meerderheid, maar goed dat was een tekstuele bijstelling. D'66 is niet zo'n geweldige voorstander van allerlei gemeenschappelijke regelingen. Hoe verder dingen van de burger gebeuren, hoe minder zicht je er op hebt. Dat is een algemeen punt en ik heb eigenlijk niet zo veel zin om daar een uitgebreid betoog aan te wagen, maar ik wilde het toch vermelden. Dit is eigenlijk toch een beetje een voorbeeld vind ik van het vinden van een bezuiniging door je eigen voortuin schoon te vegen en het vuil bij je buurman te deponeren. Ik heb mijn aarzelingen in de bestuur lijke bezuinigingswerkgroep dacht ik verder duidelijk aangegeven. Er zitten nogal wat financiële consequenties aan. Het verhaal komt toch neer denk ik op een last van 30*000,die we eventjes met ons meedragen. Uittreden op zich en dat is maar goed ook, dat is omgeven met waarborgen. Ik had liever gezien eerlijk gezegd dat als de gemeente Oudenbosch niet geheel tevreden is en dan druk ik me wellicht wat eufemistisch uit, met het functioneren van de dienstverlening vanuit de gemeenschappelijke regeling dat ik dan liever had gehad dat gepleit werd voor een betere dienstverlening, aanpassing van het apparaat, want ik heb begrepen dat een deel van de kosten veroorzaakt wordt door het feit dat daar het apparaat te veel is uitgegroeid op basis van ver wachtingen die leefden. Ik vind het niet erg heus om nu zo onverhoeds uit te treden. Ik had duidelijk liever gezien dat niet onderhandeld zou worden over een eventuele beperking van een schaderegeling zoals nu gesuggereerd in het raadsvoorstel, maar dat onderhandeld zou worden vanuit de blanco positie zijnde wij wensen of wij hebben de intentie om uit te treden, maar er liggen een aantal oorzaken aan ten grondslag en kunt u niets doen aan die oorzaken. Met andere woorden kunt u wat doen aan zelf-regulering binnen de regeling, met andere woorden kunt u uw organisatie wat effectiever en efficiënter laten werken

Raadsnotulen

Oudenbosch: 1939-1994 | 1982 | | pagina 207