-38-
wij dat punt als een hoge prioriteit mee willen nemen en we zouden het voorshands
willen ontraden om nu op dit moment met een voorstel te komen om een concrete
toezegging te verkrijgen om de capaciteit daar uit te breiden. Wij denken dat
in eerste instantie de organisatielijn heel duidelijk moet zijn en dat je niet
op deze manier te werk moet gaan, vooruitlopend op het hele plan, op de uit
werking daarvan met capaciteit-uitbreiding te moeten komen. Wij zullen dus eerst
de lijn uitzetten en vervolgens de hele zaak, de hele overweging meenemen en
zoals ik al zei heeft'het een hoge prioriteit. Inzake de problematiek rondom
de akkommodaties, ik ben er al eerder op ingegaan, daarvan heb ik eerder al
gezegd ook dat we daarop zullen ingaan zo snel als mogelijk in de commissie
welzijn, waar u dan een overzicht mag verwachten van de aktiviteiten en de stand
van zaken zoals die op dit moment is. Het feit dat het agendapunt voor het
wijkgebouw van Velletri vanavond van de agenda is afgevoerd dat zit hem in
een klein misverstandje dat in dit huis is ontstaan met betrekking tot de af
meting waardoor de wensen van de wijkvereniging eigenlijk niet werden ver
vuld en wij daarvan hebben gezegd dan is het voorstel ook in dit geval niet
zo terecht. Voorzitter, ik denk dat ik er ben.
De VOORZITTER: Wethouder hartelijk dank. Daarmee zijn wij gekomen aan, althans
volgens het reglement van orde, aan het einde van de beraadslagingen rond de
begroting. Het reglement van orde kent overigens de raad de bevoegdheid toe
om zelf te besluiten nog meerdere instanties dan de twee normale te nemen. Ik
kan me voorstellen dat wij vanuit de betrokkenheid bij het hele gebeuren, van
het reilen en zeilen van onze gemeente daar best nog wel een aantal instanties
aan zouden kunnen besteden. Ik zou u toch willen voorstellen dat niet te doen.
Het bij twee termijnen te laten en nu over te gaan tot de concrete voorstellen
tot afwijking van de voorstellen die er door het college zijn gepresenteerd.
Akkoord Dan zou ik u willen voorstellen dat we de voorstellen die er vanuit
de raad gedaan worden om die even te inventariseren, want mijn taak is om
allereerst vast te stellen welke de meest afwijkende zijn. Nou kijk ik eens
even naar de fractievoorzitters of de voorstellen bij de hand zijn, want als
dat niet zo is kunnen we denk ik beter even een paar minuten de vergadering
schorsen. Hebt u ze bij de hand mijnheer Wijnen, de concrete voorstellen die
u wilt doen?
De heer WIJNEN: Misschien noem ik er een paar op die overbodig zijn, maar dat
hoort u dan wel.
De VOORZITTER: De heer De Hoog, de heer Rennings, de heer Van Wijk en mijnheer
Den Braber.
De heer DEN BRABER: Ik heb er geen.
De VOORZITTER: Dan is daarmee al een antwoord gegeven aan de wethouder Van
Oosterhout. Dan zal ik aan de rechterkant van de tafel inventariseren wat
we daar nog aan voorstellen hebben.
De heer WIJNEN: Mijnheer de voorzitter, wij stellen voor om op korte termijn
het voorlichtingsbeleid te evalueren.
De VOORZITTER: Nee, want ja, ja.
De heer WIJNEN: Dat kan toch
De VOORZITTER: Ja, dat kan, alleen ik denk eigenlijk dat het in het kader
van de vaststelling van de begroting, want we hebben de algemene beschouwingen
achter de rug en waar we nu aan toe zijn zijn de voorstellen met betrekking
tot de vaststelling van de begroting. Overigens niets let u om het te agenderen
voor de eerste vergadering van de commissie voor algemene en bestuurlijke
zaken en ik wil u ook wel toezeggen dat ik uw agendapunt meeneem. Dus dat is
het punt niet. Nee, ik zou u eigenlijk willen vragen de voorstellen in
financiële zin.
De heer WIJNEN: Nou dan moeten we eens even kijken. Wij stellen voor om het
bedrag per leerling te verhogen, dat is post 476. We gaan er van uit dat
door de renteverlaging voldoende geld beschikbaar komt en dat te brengen
op 10$ meer dan het nu is, op 498,-- dat wil zeggen dat de post verhoogd
moet worden met 50.000,476. Dan vervalt volgens ons als u het in
financiële termen vertalen wilt de huur voor de jeugdhonken en ook de onder-
houdspost voor de jeugdhonken. Dan moet maar iemand opzoeken welke dat het is.
Dan 676, dat is onvoorzien specifiek welzijn, nummer 6, daar zouden we 20.000,