-27- van te hebben, vooral veroorzaakt wordt doot 27 MC-zenders. Een en ander begint zulke vormen aan te nemen dat er zelfs al akties aangekondigd worden om de machtigingen voor automatische betalingen van de C.A.I.-abonnementen in te trekken. Hoewel wij inmiddels begrepen hebben dat er regelmatig speur werk naar de boosdoeners verricht wordt, zou mijn fractie het college toch dringend willen verzoeken deze akties te intensiveren en verscherpen. In dit verband kan ik u wel zeggen dat mijn fractie zich ernstig heeft gestoord aan klachten als: Ze weten wel waar de stoorzenders zitten, maar ze doen er niets aan. Per slot van rekening houdt ook de vrijheid van zendamateurs op daar waar die van andere mensen in het geding komt. Voorzitter, ik wou het hier bij laten. Naast onze dank uit te spreken aan de ambtenaren, willen wij afsluiten met het college een goede wacht toe te wensen bij al die zaken die voor het volgend jaar op de rails zijn gezet. De VOORZITTER: Dames en heren, wij zijn door de discussie waarmee we gestart zijn toch wat later uitgekomen dan verwacht. Mag ik de vergadering schorsen. In principe tot acht uur, maar ik denk dat we eenieder van u tekort doen als we om acht uur stipt hier binnen zouden komen en de beantwoording van de laatste bijdragen niet helemaal afgerond zouden hebben. Mocht het zijn dat we dan nog wat tijd nodig hebben mag ik dan aannemen dat u ons zult excuseren. Ik hoop dat er dan wel een kopje koffie ter beschikking is om de tijd voor u overbrugbaar te maken. De VOORZITTER schorst de vergadering. Na opheffing van de schorsing stelt De VOORZITTER: Wij zetten agendapunt voort, de behandeling van de begroting 1983 met het antwoord in tweede termijn van het college. We doen dat op de wijze zoals we in eerste termijn geantwoord hebben, dat wil zeggen dat we het per portefeuillehouder doen en dan voor het totaal, daarbij u allen beantwoordend in de volgorde waarin u de zaken aan de orde hebt gesteld. Ik begin bij de opmerking van de heer Wijnen over het aan de orde stellen van onderwerpen in de commissie algemene en bestuurlijke zaken. Wij zijn van mening dat dat van geval tot geval beoordeeld moet worden. De gevallen die hij opsomt komen daar zeker voor een deel voor in aanmerking. Zijn opmerking over de in formatievoorziening via de commissie die delen we. Overigens geldt dat voor alle commissies, ook voor de functionele commissies. Met betrekking tot de vervanging van commissieleden is het niet zo dat wij ons formeel zouden op willen stellen en als college willen gaan uitmaken wie er in die commissies zitting zouden mogen hebben. Dat is een duidelijke bevoegdheid van de raad en zoals in ons antwoord gezegd zullen wij dat middels de paraplu-verordening voor alle commissies aan de orde stellen in de vergadering van algemene en bestuurlijke zaken van 1 februari. Met betrekking tot het effect van de periodieken noopte de situatie tot het wat zuiniger aan doen en we hebben gestreefd naar een opti maal effect waarbij we het bereik onderzocht hebben, niet alleen in de vorm van in een brievenbus vallen, maar toch ook in de vorm van hoe bereik je de mensen zelf en voor de voorlichting menen wij dat daarom het besluit zoals we dat ge nomen hebben een optimale situatie geeft. Met betrekking tot het openbaar maken van zaken hebben wij in ons antwoord vooral gelet op de situatie in de sfeer van de ruimtelijke ordening, wij zullen onderzoeken in hoeverre we dat algemener voor de andere beleidssectoren ook kunnen doen. Dan met betrekking tot de ver zameling van mogelijkheden die er nog in de commissie algemene en bestuurlijke zaken aan de orde gesteld hadden kunnen worden willen wij er toch op wijzen dat we van mening zijn dat overlapping in deze van commissie algemene en be stuurlijke zaken en de andere commissies voorkomen dient te worden, zaken zoals hier aan de orde gesteld met betrekking tot openbare werken en ruimte lijke ordening behoren op grond van de verordening in die commissie thuis en we zijn van mening dat dit daarom niet in algemene en bestuurlijke zaken zou moeten zijn. Met betrekking tot de medische voorzieningen, die heeft de heer Wijnen in de nota van aanbieding gemist. Kijk, die medische voorzieningen zijn strikt genomen geen gemeentelijke taak. Dat is een taak van de rijksoverheid en

Raadsnotulen

Oudenbosch: 1939-1994 | 1982 | | pagina 190