-10-
niet te vergelijken met een oprit naar 1 of 2 garages, waar hoogstens
b auto's dan heen en weer gaan, maar hier gaat het toch om 30 a ^0 auto's
die daar die inrit in en uit gaan. Ik vind de verkeersveiligheid, en
dat staat bij mij dan bovenaan, dat vind ik een zeer gevaarlijke toestand.
Zou het dan niet mogelijk zijn om de Spoorbaan, die is er nu niet, want ik
ben gaan kijken ter plaatse, om de Spoorlaan door te trekken en daardoor een
mogelijkheid te geven tot een inrit naar de garages toe
De VOORZITTER: Misschien voor alle duidelijkheid voordat de raad daarop
gaat inhaken die Spoorlaan die hier staat, daar zal de "1" een "b" moeten
zijn en de enige die daar gebruik van maakt is de trein hoor. Dus het grenst
tot achter aan de spoorbaan.
De heer VAN DER GRAAF: Voorzitter, even een kleinigheid over dat parkeer
probleem met die 1^5 m2. Ik denk dat u een snelle rekenfout maakt als u
er van uitgaat dat er 150 mensen opkunnen op die 1^5 m2, want dat is bruto.
Er moet een bar in en al dat soort toestanden meer en je kunt ook niet
continu met een groep mensen zodanig opgehoopt zitten dat je per individu
een kleine vierkante meter hebt. Ik denk dat het gaat om 50 a 60 mensen,
maar zelfs dan ben ik er juist vanuit gegaan dat in geval van disco de kans
op erg veel bromfietsen groot is en op erg veel auto's heel klein, want het
gevaar van veel auto's zit natuurlijk veel meer in een ander soort publiek.
Ik heb het niet meegenomen omdat dat de zaak nog wat meer vertroebeld. Ik ga
in ieder geval heel erg graag akkoord met uw suggestie om dit een maandje
aan te houden en op die aspecten het nog eens te bezien.
De heer WIJNEN: Nou, mijnheer de voorzitter, ik zou u toch in overweging
willen geven om er vanuit te gaan dat er op dit moment geen gebouw aan
wezig is wat in beginsel een mogelijkheid biedt tot vestiging van een klein
bedrijf, dat is er niet. Dan zou ik er gewoon vanuit willen gaan dat het
stuk toch qua aard en eventueel bestemmingsmogelijkheden betrokken zou
kunnen worden bij het gebied van de veiling, wat de bestemmingsbepalingen
betreft en het stuk wat daar verderop ligt. Dat heeft als ik het goed heb
in het kader van Velletri bijzondere doeleinden en ik denk dat je niet hier
een hoekje moet gaan reserveren voor iets terwijl er ja, u zegt zelf van
het is anoniem ingediend en er is nog geen concreet verzoek op tafel gekomen.
Dat maakt het voor ons erg moeilijk. Ik denk dat je dat gewoon stedebouwkundig
in zijn totaliteit moet bekijken en ik denk ook dat je dan als er een voorstel
komt om ook de verkeerscommissie daar nog eens hun gedachten over te laten
bepalen en ja, wij zijn tot de conclusie gekomen dat deze situatie die vrij
stellingsmogelijkheid waar u overigens niet op in bent gegaan, want u zegt
niet van het wordt dat of dat, die vrijstellingsmogelijkheid wordt overge
nomen. Ik denk dat het natuurlijk best leuk is om een vrijstellingsmogelijk
heid te hebben voor B. en W., maar moeten wij niet veel meer gaan kijken van
nou als die situatie in zijn totaliteit heroverwogen moet worden nemen we dat
stuk dan niet mee en dan zou er mogelijk een vrijstellingsmogelijkheid op
genomen kunnen worden, maar niet op basis van deze condities.
De heer RENNINGS: Voorzitter, het antwoord op de door mij gestelde vragen
akkoord. Ik begrijp dat de betrokkene dan inderdaad met de omwonenden moet
regelen over dat recht van overpad. Wij zijn dus akkoord met dat voorstel. Er
wordt nogal veel gezegd over de hinder en de verkeersveiligheid. Ik denk dat
we de hinder moeten afwegen tegenover de mogelijke hinder die zou ontstaan als
we er achter kleine bedrijven zouden vestigen en de verkeersveiligheid zou ik
toch ook willen bekijken afwegend tegen de verkeersveiligheid of de verkeers
onveiligheid die er thans is door de vele geparkeerde auto's aan de zuidzijde
van de Bosschendijk die er toe leidt dat er soms automobilisten het fiets
pad verkiezen om een garage of inrit te bereiken en als we dat maar in een
aantal malen kunnen voorkomen dan geloof ik dat we een belangrijke bijdrage
aan de verkeersveiligheid leveren.
De heer VAN HOOF: Mijnheer de voorzitter, hetgeen de heer Rennings zegt is
ongeveer ook de strekking geweest van hetgeen ik erover gezegd heb in de
commissie openbare werken. De bestemming kleine bedrijven die kan a priori
al veel zwaarder zijn dan de bestemming die we er nu aan gaan geven. Verder