-9-
de auto's die op die manier aan de van hieruit rechterkant van de weg staan
vaak de mensen aan de rechterkant ook nog beletten om hun auto's kwijt te
raken als ze al wel een inrit daar hebben. Als het niet lukt komen die
auto's er ook nog een keer bij vandaar ook dat u daar konstant zo'n hele
blikstraat daar aantreft en degenen die daar hun auto's neerzetten moeten
nogal eens constateren dat de baldadigheid niet geheel aan de auto's voorbij
is gegaan. Wij konden ons best voorstellen dat er animo was voor die par-
keermogelijkheden. Hoeveel komen er Als het aan de belangstellenden ligt
denkt onze dienst gemeentewerken een stuk of 75, maar dat lijkt niet aanvaard
baar. De gedachten gaan uit naar 30 a ^0. De bereikbaarheid zegt mevrouw Kniep
is omslachtig. Nou dat denk ik niet, een inrit in is niet ongebruikelijk en
dan komen er verder helemaal geen doolhoven, dan is het de bedoeling dat je
er zo ongeveer recht op aan rijdt, als ik het goed begrijp. Storend voor
de bewoners is het vast wel, althans zeker voor de panden die ook de heer
Rennings heeft aangeduid. Ik neem aan dat er een erfdienstbaarheid is die
met zich brengt dat de eigenaar van de inrit toe moet staan dat degenen die
van achter komen uitwegen langs die inrit, maar dat geeft niet aan de eige
naar van het achterliggend perceel de vrijheid om dat te verzwaren, anders
dan na overleg met de bewoners. Ik neem aan dat degene die er aan begint om
hier garages te realiseren zich daarvan bewust is en in ieder geval voordat
hij begint zorgt dat die uitweg gegeven kan worden. De verkeersveiligheid,
ja, ik denk dat als auto's fietspaden kruisen en als auto's deel gaan nemen
vanuit een inrit aan het verkeer op een drukke weg dat dat altijd wel
risico's met zich brengt, maar ik wil u er wel op wijzen aan de overkant is
het evengoed riskant, want door de onoverzichtelijkheid die er vaak ontstaat
voor de mensen die daar hun oprit indraaien zijn daar de risico's ook niet
van de lucht. In zijn totaliteit denk ik dat het op zich best meevalt.
De vraag van de heer Rennings over die hoeveelheid heb ik beantwoord. Ja,
die toegankelijkheid daar zorgt betrokkene zelf voor, anders dan zal het
helemaal niet kunnen functioneren. De vraag van de heer Van der Graaf heb
ik gehad. Ja, mijnheer Wijnen die zegt, bij het Komplan is er de mogelijk
heid van het kleine bedrijf geopend. Dat hoorde bij het beroep van degene die
er woont en we hebben in het Komplan zoveel mogelijk gepoogd om wat con
serverend te werken en in te haken op mogelijke en vermoedelijke stemmingen.
Dan zegt de heer Wijnen de eigendom blijkt beweeglijk, dat kan, maar ik ge
loof niet dat dat nou zo'n relevante factor is. Wel kan het relevant zijn
wat hij zegt is het niet de bedoeling om na te gaan of het perceel meer waarde
kan krijgen. Daar durf ik,in alle eerlijkheid gezegd, geen antwoord op te
geven. Wij zouden daar in ieder geval niet aan mee hoeven te werken. We hebben
er in ieder geval als college niet aan getoetst en ook in de commissie niet.
Wij hebben, omdat het over een planologische maatregel ging gepoogd te toetsen
aan het algemeen belang. Dan vraagt de heer Wijnen zich af of het verzwa
ren van die uitrit voor de provincie wel aanvaardbaar is. De provincie heeft
daar een uitrit te gedogen en de mate waarin die gebruikt wordt is verder
niet aan de orde. Zij zullen die uitrit daar moeten laten en wat dat betreft
zijn er geen problemen te verwachten. De suggestie van de heer Wijnen om
dit stuk te bezien in het licht van de kwekerij die enige tijd geleden door
de gemeente een stukje verderop verworven is lijkt me wat moeilijk. Als we
nou het stuk er tussen hadden gehad en daar een eenheid zou bestaan, zou het
misschien voorstelbaar zijn. Hier gaat het om een stuk waarvan we niet de
eigendom hebben en er dus als zodanig zelf ook weinig mee kunnen doen. Ik
denk dat het dan toch verstandig is om zoals we dat vroeger ook eens gedaan
hebben met betrekking tot de veiling ons uit een oogpunt van kosten en uit
een oogpunt van haalbaarheid op het standpunt stellen laten we de plannen be
oordelen waarmee men komt en als die plannen passen in de opzet die voor ons
aanvaardbaar is dan willen we daar ja tegen zeggen; passen ze daar niet in dan
werken we er ook niet aan mee. Ik geloof dat ik alle vragen gehad heb.
Mevrouw KNIEP-KÖHNKEMijnheer de voorzitter, misschien kan ik dat niet goed
beoordelen, maar ik heb op de tekening gezien, dat de rode lijn aansluit op
een andere lijn wat Spoorlaan heet. Is het de bedoeling geweest in het be
stemmingsplan de Spoorlaan door te trekken. Dan vind ik een 30 a kO auto's