-9- de auto's die op die manier aan de van hieruit rechterkant van de weg staan vaak de mensen aan de rechterkant ook nog beletten om hun auto's kwijt te raken als ze al wel een inrit daar hebben. Als het niet lukt komen die auto's er ook nog een keer bij vandaar ook dat u daar konstant zo'n hele blikstraat daar aantreft en degenen die daar hun auto's neerzetten moeten nogal eens constateren dat de baldadigheid niet geheel aan de auto's voorbij is gegaan. Wij konden ons best voorstellen dat er animo was voor die par- keermogelijkheden. Hoeveel komen er Als het aan de belangstellenden ligt denkt onze dienst gemeentewerken een stuk of 75, maar dat lijkt niet aanvaard baar. De gedachten gaan uit naar 30 a ^0. De bereikbaarheid zegt mevrouw Kniep is omslachtig. Nou dat denk ik niet, een inrit in is niet ongebruikelijk en dan komen er verder helemaal geen doolhoven, dan is het de bedoeling dat je er zo ongeveer recht op aan rijdt, als ik het goed begrijp. Storend voor de bewoners is het vast wel, althans zeker voor de panden die ook de heer Rennings heeft aangeduid. Ik neem aan dat er een erfdienstbaarheid is die met zich brengt dat de eigenaar van de inrit toe moet staan dat degenen die van achter komen uitwegen langs die inrit, maar dat geeft niet aan de eige naar van het achterliggend perceel de vrijheid om dat te verzwaren, anders dan na overleg met de bewoners. Ik neem aan dat degene die er aan begint om hier garages te realiseren zich daarvan bewust is en in ieder geval voordat hij begint zorgt dat die uitweg gegeven kan worden. De verkeersveiligheid, ja, ik denk dat als auto's fietspaden kruisen en als auto's deel gaan nemen vanuit een inrit aan het verkeer op een drukke weg dat dat altijd wel risico's met zich brengt, maar ik wil u er wel op wijzen aan de overkant is het evengoed riskant, want door de onoverzichtelijkheid die er vaak ontstaat voor de mensen die daar hun oprit indraaien zijn daar de risico's ook niet van de lucht. In zijn totaliteit denk ik dat het op zich best meevalt. De vraag van de heer Rennings over die hoeveelheid heb ik beantwoord. Ja, die toegankelijkheid daar zorgt betrokkene zelf voor, anders dan zal het helemaal niet kunnen functioneren. De vraag van de heer Van der Graaf heb ik gehad. Ja, mijnheer Wijnen die zegt, bij het Komplan is er de mogelijk heid van het kleine bedrijf geopend. Dat hoorde bij het beroep van degene die er woont en we hebben in het Komplan zoveel mogelijk gepoogd om wat con serverend te werken en in te haken op mogelijke en vermoedelijke stemmingen. Dan zegt de heer Wijnen de eigendom blijkt beweeglijk, dat kan, maar ik ge loof niet dat dat nou zo'n relevante factor is. Wel kan het relevant zijn wat hij zegt is het niet de bedoeling om na te gaan of het perceel meer waarde kan krijgen. Daar durf ik,in alle eerlijkheid gezegd, geen antwoord op te geven. Wij zouden daar in ieder geval niet aan mee hoeven te werken. We hebben er in ieder geval als college niet aan getoetst en ook in de commissie niet. Wij hebben, omdat het over een planologische maatregel ging gepoogd te toetsen aan het algemeen belang. Dan vraagt de heer Wijnen zich af of het verzwa ren van die uitrit voor de provincie wel aanvaardbaar is. De provincie heeft daar een uitrit te gedogen en de mate waarin die gebruikt wordt is verder niet aan de orde. Zij zullen die uitrit daar moeten laten en wat dat betreft zijn er geen problemen te verwachten. De suggestie van de heer Wijnen om dit stuk te bezien in het licht van de kwekerij die enige tijd geleden door de gemeente een stukje verderop verworven is lijkt me wat moeilijk. Als we nou het stuk er tussen hadden gehad en daar een eenheid zou bestaan, zou het misschien voorstelbaar zijn. Hier gaat het om een stuk waarvan we niet de eigendom hebben en er dus als zodanig zelf ook weinig mee kunnen doen. Ik denk dat het dan toch verstandig is om zoals we dat vroeger ook eens gedaan hebben met betrekking tot de veiling ons uit een oogpunt van kosten en uit een oogpunt van haalbaarheid op het standpunt stellen laten we de plannen be oordelen waarmee men komt en als die plannen passen in de opzet die voor ons aanvaardbaar is dan willen we daar ja tegen zeggen; passen ze daar niet in dan werken we er ook niet aan mee. Ik geloof dat ik alle vragen gehad heb. Mevrouw KNIEP-KÖHNKEMijnheer de voorzitter, misschien kan ik dat niet goed beoordelen, maar ik heb op de tekening gezien, dat de rode lijn aansluit op een andere lijn wat Spoorlaan heet. Is het de bedoeling geweest in het be stemmingsplan de Spoorlaan door te trekken. Dan vind ik een 30 a kO auto's

Raadsnotulen

Oudenbosch: 1939-1994 | 1982 | | pagina 34