-8- vrager eh voorwaarden waaronder je allemaal te werk wilt gaan, hebben wij in de commissie openbare werken al soortgelijke gedachten geuit van nou, daar moet toch wel het een en ander aan de hand zijn. Dus die vrijstellings mogelijkheid daar ja, dat is dan een hele vage aanduiding, daar is helemaal niks concreets. Ik heb wel eens het idee dat sommige mensen dat ook kunnen gebruiken in een bestemmingsplan om te kijken of dat een perceel niet gauw wat meer waard gemaakt kan worden. Ik heb daar nogal wat huiver mee opgedaan. Dan zou ik toch ook wel willen weten wat die man daar denkt te gaan bouwen, wat hij denkt te kunnen bijdragen. Dat zijn vragen die mevrouw Kniep ook al gesteld heeft, aan de behoefte voor parkeerruimte op de Bosschendijk, in hoeverre dat die parkeerplaatsen die daar geplaatst worden acceptabel zijn voor die bewoners of kunnen functioneren daar ter plekke. Dat zijn dingen die toch wel degelijk onderzocht moeten worden en anders denk ik een oplossing te hebben gekozen die daar niet wordt gerealiseerd. Dan het probleem van de verkeersveiligheid dat is ook al genoemd. Dat is daar toch heel belangrijk omdat daar de auto's een vrij grote snelheid hebben en zo'n uitrit toch de nodige problemen geeft. Dan vragen wij ons ook af in hoeverre het verzwaren van de uitrit door de provincie zal worden toegestaan. Ik zou de suggestie willen doen om hier niet op in te gaan middels die vrijstellingsmogelijkheid, maar we zitten toch in die hoek te kijken met name wat de bestemmingen moeten gaan worden van de diverse stukken en dan dit perceel mee te nemen in een totaal kader waarbij we dus ook denken aan het perceel wat iets verderop ligt op de Bosschendijk en misschien dat dan het reëler is om een andere uit weg te kiezen, mogelijk langs de veiling of achterlangs. Ik denk dat je dat in zijn totaliteit moet bekijken en niet door een willekeurige gegadigde op een idee gebracht worden, althans de naam van de gegadigde is me niet bekend. Ik weet niet of hij bestaat, maar dat horen we dan nog wel. De VOORZITTER: Mag ik beginnen met de opmerking van de heer Van der Graaf over de Molenstraat. Het oppervlak van 1^5 m2 waar we nu over praten is, u hebt dat in de stukken gezien, op tafel gekomen voor een ieder wat on verwacht in de, bij de behandeling in de commissie en doordat betrokkene van zijn mogelijkheid om te spreken gebruik maakte en dat toen vroeg. De relatie naar een disco is hier in ieder geval nog niet gelegd. Ik denk dat als er dat risico in zit dat dan buiten het gevaar of buiten de mogelijke hinder die voorkomen zou moeten worden, want het gaat duidelijk om een woon omgeving daar ter plaatse dat er dan ook nog een ander probleem is, want bij een oppervlak van 1^5 moet je dan ook rekenen op een ik denk tussen de 130 en 130 mensen die daar in aanwezig kunnen zijn die zullen als ze met vervoer komen dat vervoer ook nooit kwijtraken. Dus dan zou er in de sfeer van het verkeer wel eens een immens probleem op kunnen komen. Ik weet eigen lijk niet of het nu verstandig is om in dat licht de zaak toch eens opnieuw te bezien en het voorstel aan te houden, maar ik wil daar direct nog eens met de wethouders overleg over plegen. Dan waarom niet twee voorstellen. Dat had maar een reden: Zo is het aanzienlijk goedkoper om de advertenties te plaatsen. Dan resteert de problematiek van de Bosschendijk. Ik denk dat het goed is om vanuit de positie waarin we zitten te kijken naar onze verantwoorde lijkheid. Het gaat er niet om van wie gaat er ergens wat doen. Het gaat om wat gebeurt er, waarvoor gebeurt het, hoe weeg je dat af in het algemeen be lang en ik denk dat het verstandig is om een zaak ook in die zin te bekijken. De vraag is hier op tafel gelegd met de bedoeling om dat als een anonieme vraag, zij het, gepresenteerd te krijgen verder, zij het dat er wat ons be treft toch wel nou ja, een zodanig sterk vermoeden was, dat wij van mening waren dat de vraag hoorde bij een duidelijk plan om het te doen. Wij hebben niet onderzocht of er animo was voor garages. We hebben verondersteld dat iemand die garages zou willen bouwen, dat zelf heeft vastgesteld. Wij hebben in ieder geval wel dat in relatie kunnen brengen met de parkeerproblematiek aan de Bosschendijk. De mensen die van hieruit richting Hoeven gaand aan de linkerkant wonen hebben vrijwel geen van allen, ik geloof dat er twee zijn die daar een eigen inrit hebben tot aan de veiling en alle auto's die daar bij die huizen horen staan aan de overkant van de weg. Dat betekent, naast nog het feit dat er een tweetal zaken bijzitten, dat ook nog verkeer aantrekt, dat

Raadsnotulen

Oudenbosch: 1939-1994 | 1982 | | pagina 33