-8-
vrager eh voorwaarden waaronder je allemaal te werk wilt gaan, hebben wij
in de commissie openbare werken al soortgelijke gedachten geuit van nou,
daar moet toch wel het een en ander aan de hand zijn. Dus die vrijstellings
mogelijkheid daar ja, dat is dan een hele vage aanduiding, daar is helemaal
niks concreets. Ik heb wel eens het idee dat sommige mensen dat ook kunnen
gebruiken in een bestemmingsplan om te kijken of dat een perceel niet gauw
wat meer waard gemaakt kan worden. Ik heb daar nogal wat huiver mee opgedaan.
Dan zou ik toch ook wel willen weten wat die man daar denkt te gaan bouwen,
wat hij denkt te kunnen bijdragen. Dat zijn vragen die mevrouw Kniep ook
al gesteld heeft, aan de behoefte voor parkeerruimte op de Bosschendijk, in
hoeverre dat die parkeerplaatsen die daar geplaatst worden acceptabel zijn voor
die bewoners of kunnen functioneren daar ter plekke. Dat zijn dingen die
toch wel degelijk onderzocht moeten worden en anders denk ik een oplossing
te hebben gekozen die daar niet wordt gerealiseerd. Dan het probleem van de
verkeersveiligheid dat is ook al genoemd. Dat is daar toch heel belangrijk
omdat daar de auto's een vrij grote snelheid hebben en zo'n uitrit toch de
nodige problemen geeft. Dan vragen wij ons ook af in hoeverre het verzwaren
van de uitrit door de provincie zal worden toegestaan. Ik zou de suggestie
willen doen om hier niet op in te gaan middels die vrijstellingsmogelijkheid,
maar we zitten toch in die hoek te kijken met name wat de bestemmingen moeten
gaan worden van de diverse stukken en dan dit perceel mee te nemen in een
totaal kader waarbij we dus ook denken aan het perceel wat iets verderop
ligt op de Bosschendijk en misschien dat dan het reëler is om een andere uit
weg te kiezen, mogelijk langs de veiling of achterlangs. Ik denk dat je dat
in zijn totaliteit moet bekijken en niet door een willekeurige gegadigde
op een idee gebracht worden, althans de naam van de gegadigde is me niet
bekend. Ik weet niet of hij bestaat, maar dat horen we dan nog wel.
De VOORZITTER: Mag ik beginnen met de opmerking van de heer Van der Graaf
over de Molenstraat. Het oppervlak van 1^5 m2 waar we nu over praten is,
u hebt dat in de stukken gezien, op tafel gekomen voor een ieder wat on
verwacht in de, bij de behandeling in de commissie en doordat betrokkene
van zijn mogelijkheid om te spreken gebruik maakte en dat toen vroeg. De
relatie naar een disco is hier in ieder geval nog niet gelegd. Ik denk dat
als er dat risico in zit dat dan buiten het gevaar of buiten de mogelijke
hinder die voorkomen zou moeten worden, want het gaat duidelijk om een woon
omgeving daar ter plaatse dat er dan ook nog een ander probleem is, want
bij een oppervlak van 1^5 moet je dan ook rekenen op een ik denk tussen
de 130 en 130 mensen die daar in aanwezig kunnen zijn die zullen als ze met
vervoer komen dat vervoer ook nooit kwijtraken. Dus dan zou er in de sfeer
van het verkeer wel eens een immens probleem op kunnen komen. Ik weet eigen
lijk niet of het nu verstandig is om in dat licht de zaak toch eens opnieuw
te bezien en het voorstel aan te houden, maar ik wil daar direct nog eens
met de wethouders overleg over plegen. Dan waarom niet twee voorstellen. Dat
had maar een reden: Zo is het aanzienlijk goedkoper om de advertenties te
plaatsen. Dan resteert de problematiek van de Bosschendijk. Ik denk dat het
goed is om vanuit de positie waarin we zitten te kijken naar onze verantwoorde
lijkheid. Het gaat er niet om van wie gaat er ergens wat doen. Het gaat om
wat gebeurt er, waarvoor gebeurt het, hoe weeg je dat af in het algemeen be
lang en ik denk dat het verstandig is om een zaak ook in die zin te bekijken.
De vraag is hier op tafel gelegd met de bedoeling om dat als een anonieme
vraag, zij het, gepresenteerd te krijgen verder, zij het dat er wat ons be
treft toch wel nou ja, een zodanig sterk vermoeden was, dat wij van mening
waren dat de vraag hoorde bij een duidelijk plan om het te doen. Wij hebben
niet onderzocht of er animo was voor garages. We hebben verondersteld dat
iemand die garages zou willen bouwen, dat zelf heeft vastgesteld. Wij hebben
in ieder geval wel dat in relatie kunnen brengen met de parkeerproblematiek
aan de Bosschendijk. De mensen die van hieruit richting Hoeven gaand aan de
linkerkant wonen hebben vrijwel geen van allen, ik geloof dat er twee zijn
die daar een eigen inrit hebben tot aan de veiling en alle auto's die daar
bij die huizen horen staan aan de overkant van de weg. Dat betekent, naast nog
het feit dat er een tweetal zaken bijzitten, dat ook nog verkeer aantrekt, dat