beschikking geldelijke steun huisvesting gehandicapten.
13. Schrijven van het dagelijks bestuur van Woonwagenschap Westelijk Noord-
Brabant d.d. 19-5-1982, waarbij de agenda voor de vergadering van het algemeen
bestuur wordt toegezonden.
1**. Schrijven van het dagelijks bestuur van het Streekgewest Westelijk Noord-
Brabant d.d. 2^5-1982, waarbij het verslag van de bijeenkomst van de ge
meentelijke portefeuillehouders rekreatiezaken wordt toegezonden.
15. Schrijven van het Centraal Bureau voor Verificatie en Financiële Adviezen
der Vereniging van Nederlandse Gemeenten d.d. 1-6-1982, betreffende controles
a. financiële administratie algemene dienst, 1e kwartaal 1982;
b. legeskas ter secretarie, 1e kwartaal 1982;
c. administratie centrale antenne-inrichting, 1e kwartaal 1982;
d. administratie grondbedrijf, 1e kwartaal 1982;
e. administratie bedrijf gemeentewerken, 1e kwartaal 1982;
f. administratie woningbedrijf, 1e kwartaal 1982.
16. Schrijven van de voorzitter van het hoofdstembureau voor de verkiezing van de
leden van de raad der gemeente Oudenbosch d.d. 7-6-1982, waarbij worden toege
zonden de afschriften van de processen-verbaal, model L 11-1, alsmede het
afschrift van het proces-verbaal model M5.
17. Schrijven van de voorzitter van het centraal stembureau voor de verkiezing van de
leden van de raad der gemeente Oudenbosch d.d. 7-6-1982, waarbij wordt toege
zonden het afschrift van het proces-verbaal model N 22-2.
18. Schrijven van het dagelijks bestuur van het Woonwagenschap Westelijk Noord-
Brabant d.d. 3-5-1982, betreffende rekening 1978.
19» Schrijven van het dagelijks bestuur van het Streekgewest Westelijk Noord-
Brabant d.d. 10-5-1982, betreffende programma en begroting voor 1983»
20. Overzicht "Onvoorziene uitgaven, saldi-reserve, kapitaallasten van nieuwe on
rendabele investeringen, eenmalige middelen en fiscaal egalisatiefonds" tot en
met de raadsvergadering van 17 juni 1982.
Besloten wordt:
a. de stukken vermeld onder 1 tot en met 17 en 20, voor kennisgeving aan te nemen;
b. met betrekking tot de stukken, vermeld onder 18 en 19, geen bezwaren in te dienen;
k. Beslissing op verzoek om voorziening tegen besluit van burgemeester en wethouders
tot het weigeren van een bouwvergunning.
De heer VAN DER GRAAF: Ja, voorzitter, in de vorige vergadering dat we hierover
spraken hebben we dat eigenlijk al min of meer aangekondigd. Wij hebben toch het
gevoel dat tegen de plaatsing van deze antennemast eigenlijk niet zo gek veel be
zwaren zijn als we dit in eerste instantie toetsen aan de bijgevoegde jurispru
dentie waarbij ik overigens moet zeggen dat de jurisprudentie wat tweezijdig is,
er ligt een duidelijke uitspraak van de Raad van State dat nakoming van artikel 10
van het Verdrag van Rome de bepalingen in een bestemmingsplan terzijde kan stellen,
er ligt ook jurisprudentie bij waarbij de Raad van State eigenlijk in tegenspraak
daarmee een besluit om een dergelijke antenne niet te plaatsen, niet te mogen plaats®
bekrachtigde. Alleen als je dan de overweging leest en je bekijkt het dan ziet of
wordt er gezien in die jurisprudentie kennelijk ergens een grens, een natuurlijk
hiet exact aan te geven grens, maar een grens waarbij in feite eigenlijk aangegeven
wordt op welk moment de zeg maar overlast voor de omwonenden, milieuhinder, over
schrijdt het belang wat gegeven moet worden aan artikel 10 van het Verdrag van Rome.
Althans zo heb ik het gelezen en ik hoop het daarmee goed bekeken te hebben. Een
ander argument en ook dat is in andere gevallen wel eens meer genoemd, dat is er
staan nog meer van die palen in Oudenbosch en ik zie even af van de antennemast van
de gemeentelijke c.a.i.-commissie, ik bedoel particuliere. Er zijn er bij die zijn
zeer beduidend hoger en worden zeer beduidend beter gezien door omwonenden dan de
onderhavige mast die eigenlijk toch een vrij bescheiden plaats inneemt. Als ik die
twee argumenten bij elkaar zet, dan zeg ik het laatste argument is meer een moreel,
een kwestie van laten we in 's hemelsnaam proberen om zoveel mogelijk te voorkomen
dat mensen gaan voelen dat er met twee maten gemeten wordt, maar formeel feitelijk
zou dat geen belemmering mogen zijn om een bepaald besluit te nemen. Het andere
acht ik wel degelijk een zeer formeel argument wat geldig is in dit geval. Met