-29-
volgende suggestie willen meegeven; hij denkt dat dit nauwelijks kostenver
hogend is, als eens bestudeerd zou worden de mogelijkheid van een markering
op het profiel van de Beukenlaan, Hij denkt daarbij aan een verdeling van
het profiel, in de lengterichting gezien, van 2/3 en 1/3, vanaf de Eikenlaan
bekeken, waarbij begonnen wordt met een onderbroken wegmarkering, een onder
broken lijn, die daar, waar de parkeerhavens beginnen ononderbroken wordt,
zodat de mensen, die achteruitsteken niet die lijn mogen overschrijden en
dat het onderbroken karakter weer begint ter hoogte van de sporthal, zodat
men zich daar weer kan voegen in het doorgaande verkeer in de Beukenlaan, Dat
zou met de aanduiding "links voorsorteren voor parkeerders" gereguleerd kunnen
worden vanaf de Eikenlaan gezien. Dat kan met borden, dat kan middels het
plaatsen van het P-teken op die strook van 1/3» Hij denkt dat daardoor de ver
keersveiligheid bevorderd kan worden voor de mensen, die dit als doorgaande
route gebruiken. Juist omdat verwacht wordt in het verkeerscirculatieplan dat
het kruispunt Eikenlaan - Bosschendijk bij ontsluiting van Albano toch een
drukkere route zal worden, veronderstelt hij dat de Beukenlaan toch min of
meer het karakter zou kunnen krijgen van sluiproute. Dan is het juist voor de
mensen, die deze als zodanig gaan gebruiken en voor de mensen, die parkeren
overdag waarschijnlijk sterk de mensen van Thomas More, 's-avonds en in het
week-end de gebruikers van de sporthal - dat voor beide partijen de veiligheid
bevorderd zou kunnen worden.
Het lid RENNINGS zegt erg gelukkig te zijn met dit voorstel. Ook omdat dit,
zijns inziens, een veel beter voorstel lijkt dan het oorspronkelijke verzoek.
De suggestie van de heer Van Eijkeren moet de raad, dacht hijook bezien in
de relatie dat dit op wat langere termijn ook een fietsroute gaat worden.
Het lid WIJNEN merkt op dat het wegdek van de Beukenlaan wordt herbestraat
gedurende de winter. Als men nu het voorstel van de heer Van Eijkeren wil
uitvoeren dan zal men wel snel moeten zijn, want die lijn zal aangebracht
moeten worden in de bestrating. Hij denkt dat zelfs de verdere bestrating van
de Beukenlaan opgeschort zou kunnen worden in verband met de aanleg van par
keerplaatsen.
Het lid DU PONT zegt graag toe het voorstel, wat de heer Van Eijkeren gedaan
heeft, hetgeen nogal veel omvattend is, nader te onderzoeken en met de nodige
suggesties, als die uitvoerbaar zijn, zoals de heer Van Eijkeren gesteld heeft,
terug te komen vóór dat aan de uitvoering van dat plan wordt begonnen. Of het
inderdaad zo is als de heer Wijnen stelt betwijfeld hij. Hij dacht namelijk
dat dit niet zo ingrijpend zou zijn in de wegopbouw, dat daardoor de hele
herbestrating opnieuw zou moeten beginnen. Hij gelooft dat dit met eenvoudigere
middelen wel te realiseren zal zijn. In de commissie voor openbare werken zal
op deze kwestie worden teruggekomen.
Zonder hoofdelijke stemming wordt dit voorstel aangenomen.
13» Voorstel tot beschikbaarstelling van een krediet ten behoeve van het
betegelen van de kleedkamervloeren van het gymnastieklokaal aan de Beuken
laan/6 1e wijziging gemeentebegroting 1979»
Zonder hoofdelijke stemming wordt dit voorstel aangenomen.
1^. Goedkeuring verkeerscirculatieplan.
Het lid VAN HOOF merkt op dat er weer een plan bij is, dat ook weer een keer
tot uitvoering gebracht zal moeten worden. Er is al een Komplan waarop veel
mensen zitten te wachten wanneer daarin de eerste dingen zullen gaan gebeuren. Hij
hoopt dat het college het nodige zal doen om inderdaad ook tot een werkelijke
uitvoering van het plan als zodanig te komen en te komen met zodanige voorstel
len voor de raad.Het is allemaal mooi om uitgebreide plannen te hebben, maar
als het hij plannen blijft, dan heeft men er weinig aan.
Het lid WIJNEN zegt dat bedoeld plan uitgaat van een periode tot 1983» Hij
heeft begrepen dat er tegen die tijd nog geen rondwegen zullen zijn. Er wordt
wel een voorkeur uitgesproken of een voorkeur te doen onderschrijven dit toch
wel buiten de discussie te houden. Hij dacht dat het gewoon een realiteit zou
moeten zijn om zonder deze rondwegen toch te moeten komen tot de uitvoering van