- 2 - 6. Schrijven van het dagelijks bestuur van het Streekgewest Westelijk Noord-Brabant d.d. 23-3-77, betreffende rapport Zoomweg» 7. Schrijven van het dagelijks bestuur van Woonwagencentra West-Brabant d.d. 2*4-3-77, betreffende begrotingen 1976 en 1977» 8. Twee besluiten van burgemeester en wethouders d.d. 28-3-77 tot het aan gaan van kasgeldleningen ad 1=500.000,met de N.V. Bank voor Ne- derlandsche Gemeenten te 's-Gravenhage. 9. Schrijven van de Districtsgezondheidsdienst Roosendaal d.d. 29-3-77, betreffende 2e en 3e begrotingswijziging 1977» 10= Verslag van de vergadering van de commissie voor openbare werken d.d» 12-4-77» 11. Register van laatstelijk ingezonden en goedgekeurde raadsbesluiten, 12= Drie besluiten van burgemeester en wethouders tot garantie geldlening ten behoeve van bouw particuliere woning, 13= Een besluit van burgemeester en wethouders tot garantie geldlening ten behoeve van aankoop woning, 14. Schrijven van de Districts-Gezondheidsdienst Roosendaal d.d= 15-4-77 betreffende 4e wijzigingsbesluit begroting 1977» 15» Overzichten "Onvoorziene Uitgaven" en "Saldi- en algemene reserve" tot en met de raadsvergadering van 21-4-77» Het lid KESSEL vraagt of het waar is wat er in de persdocumentatie vein de provincie Noord-Brabant d.d, 30-3-77 staat ten aanzien van de voor waarden inzake het stimuleringsbeleid van Oudenbosch, Zo ja, heeft het college dan stappen ondernomen om hiervoor in aanmerking te komen, daar het bedrijfsleven anders zeer nadelig beïnvloed zou kunnen worden en daar door de werkgelegenheid in gevaar zou kunnen worden gebrachtzo vraagt spreker» De VOORZITTER zegt dat het college - op welke dag weet hij niet pre cies - uit de pers heeft begrepen dat er door het college van gedeputeer de staten een concept-nota was gepresenteerd aan de staten en dat daarin de voorwaarden zouden staan waaronder Brabant bereid zou zijn om het over komen vein de bevolking uit de randstad naar de provincie Noord-Brabant te accepteren en dan met name naar het westen van de provincie. Uit het krantenverslag moet men begrijpen dat dit betekende dat op een of andere wijze aan alle industrieterreinen, die er in het westen van Brabant tot en met Oosterhout toe nog zijn faciliteiten worden gegeven ten behoeve van het creëren van arbeidsplaatsen met uitzondering van de industrieter reinen in Oudenbosch en die in Dintelmond. Dat is voor het college aan leiding geweest om vooraf contact te zoeken met de gebruikelijke adviseurs in economische zaken, het E.T.I, In overleg met het E.T.I. hebben wij ge keken wat wij het beste konden doen met betrekking tot de problematiek van Oudenbosch. V/ij zitten toch met ondernemingen als White Products, Hun- ter Douglas en Brabantia, die toch duidelijk een stuk werkgelegenheid wil len creëren voor onze eigen bevolking en die daardoor toch in de verlei ding gebracht zouden kunnen worden om in plaats van hun uitbreidingen in Oudenbosch te realiseren dit 10 a 15 km verder te doen en daar dan een forse investeringssubsidie op te strijken, die tot 25$ «ploopt. Geluk kig hebben wij daarvoor een gewillig oor gevonden bij de fracties van de K.V.P.V.V.D. en P.v.d.A in de provinciale staten en met name de commissie voor Ruimtelijke Ordening. Door alle drie de fracties - dit blijkt niet uit het verslag in de krant maar wel uit het verslag van de commissie - is aan de gedeputeerde' gevraagd om nader te bezien of ook Oudenbosch in dat rijtje van te subsidiëren investeringen moet voorkomen. Het is nu verder afwachten» Daar is, zoals uit de stukken blijkt, wel de

Raadsnotulen

Oudenbosch: 1939-1994 | 1977 | | pagina 70