- 14 -
wordt gebruikt
Dat er niet snel gereden kan worden kan voordelen hebben voor de voetgangers.
Zoals wij vorig jaar gesteld hebben kan zodra het pand Kaaistraat 7 is ge
sloopt mogelijk enige ruimte worden gemaakt. Bovendien zal in de omgeving in
de toekomst enige verruiming van parkeergelegenheid worden aangelegd.
Het zebrapad voor het gemeentehuis zomaar beveiligen met verkeerslichten
lijkt ons vooralsnog niet de oplossing.
Of de plaats van de oversteekplaats nu na de reconstructie van het kruis
punt nog ideaal is, is de vraag.
Mogelijk zou een verplaatsing in de richting van de Fenkelstraat bekeken
kunnen worden, waarbij het gebruik van het zebrapad door de schoolkinderen
zeker betrokken moet worden. Ik zeg u toe een en ander in de verkeerscommissie
te bespreken. Bij de aanleg van de parkeerhavens in de Pater Beckerstraat is
niet uitgevoerd de aanleg van een parkeerplaats in de Kastanjestraat, hoewel
beide voorzieningen in één plan waren opgenomen. Dit is juist. Bij de uit
voering van het plan is vergeten de voorziening in de Kastanjestraat te maken.
Wij zullen er zorg voor dragen dat een en ander op zo kort mogelijke tijd
volgens het plan wordt uitgevoerd.
^e vraag over de overtredingen tegen het éénrichtingsverkeer is intussen
door de voorzitter beantwoord.
Het laden en lossen in de Prof. van Ginnekenstraat kan soms problemen opleveren.
Wij betwijfelen of de door u gedane suggestie de oplossing zal bieden, aan
gezien dan mogelijk op andere punten weer problemen ontstaan.
Bovendien is het niet voor alle bedrijven mogelijk om aan de achterzijde van
hun pand te laden en te lossen.
Door de heer de Veth is nog gevraagd om maatregelen te nemen om te voorkomen
dat er aan het einde van het West-Vaardeke geparkeerd kan worden.
Indien dat noodzakelijk is, zullen wij deze maatregelen nemen.
Met de heer Kok hopen wij op een spoedige verbetering van de verkeerssituatie
op het kruispunt Prof. Mulderslaan - Bosschendijk - Zouavenlaan.
Voor het antwoord op de vraag van de heer Kok over de Bornhemweg moge ik hem
verwijzen naar het antwoord aan de heer Rubbens.
Met de post Parkeerterreinen is bedoeld een post voor het realiseren van
diverse parkeervoorzieningen in 1978.
De heer Rennings mag ik voor het incidenteel onderhoud verwijzen naar hetgeen
ik reeds eerder heb geantwoord.
Set door hem gestelde over een gedifferentieerd tarief voor containers is een
probleem wat nader bekeken moet worden.
Het probleem over de tariefstelling is reeds aan de orde geweest in de Commis
sie Openbare werken. Hier is besloten tot een procentuele verhoging van het
tarief. In 1978 zullen wij het probleem nogmaals in de commissie aan de orde
stellen.
Ik dacht de vragen en problemen, die in eerste instantie zijn gesteld, zo
beantwoord te hebben".
Het lid MEIJERS stelt het volgende:
"Meneer de voorzitter,
Graag zou ik wat mijn aandeel betreft beginnen aan de beantwoordingen van
opmerkingen en vragen, gesteld bij de algemene beschouwingen.
De heer Brouwers spreekt in zijn algemene beschouwing over het Welzijnsplan en
stelt onder andere vadk wat zo'n plan vereist. Hij noemt dan de meerjaren
planning - coördinatiepunten- inbreng c.q. schakeling van een zo breed mogelijk
kader.
Het inschakelen van deskundige en de vertegenwoordiging van de instelling
vereniging of stichting. Verder noemt hij de werkgroep, de eerste toer, zo
zegt hij.