- 25 - De VOORZITTER zegt dat wij het nu even goed moeten zien. Wij vragen nu 150.000,en daar zitten dan die 12.000,in waar we overheen zijn. Daar zit ook 16$ B.T.W. in nl. 18.000,dat is ook zo ontzet tend veel. Wij vragen 156.880,Als u zegt ik ben voorlopig bereid om 100.000,te voteren en u kunt dan allebei met het voorstel mee gaan, dan hou ik mij aan 100.000,omdat ik het een erge zaak vind als we daar geen unaniemiteit in hebben. En dan is het voor het stede bouwkundig bureau een extra argument om van onze kant ook duidelijk naar voren te brengen, dat de raad zich nogal scherp heeft opgesteld in deze. Het lid VAN ELZAKKER zegt het daar niet mee eens te zijn omdat hij begrepen heeft, dat er een zodanig bedrag vastgesteld zou worden, waarin alle kosten begrepen zouden zijn. Als u het zo stelt dat u alvast 100.000,-- beschikbaar stelt, en dat u stelt dat ër inderdaad bezuinigt moet worden op bepaalde onderdelen, dat zouden we moeten proberen om het bedrag zoveel mogelijk te drukken. We zitten met de rug tegen de muur, we kunnen niet terug We hiervoor gekozen om het goed te doen en dat moet afgemaakt worden. Het lid BROUWERS zegt het wel te willen ondersteunen op die voor waarde, dat ik over dat eerste bedrag toch informatie krijg. De VOORZITTER zegt dat hij mag aannemen dat wij akkoord zijn met het gewijzigde voorstel, dat we voorlopig akkoord zijn met een krediet van 100.000,om nieuwe werkzaamheden van het stedebouwkundig bureau mogelijk te maken en dat we daar zonder hoofdelijke stemming mee in kun nen instemmen. Zonder hoofdelijke stemming wordt aldus dit voorstel aangenomen. 9. Voorstel inzake aanwending van de verhoogde algemene uitkering uit het gemeentefonds ten behoeve van de uitbreiding van de werkgelegenheid. Het lid PLEVIER zegt in eerste instantie niet tegen dit voorstel te zijn, maar hij heeft drie vragen. De eerste vraag heeft u eigenlijk al beantwoord bij punt 6. De tweede vraag is: We hebben het investerings programma wat we bij de begroting hebben gekregen, nog eens nageslagen en we hebben gezien dat die begroting van 270.000,voor de brand weerkazerne—verbouwing, verre de begroting vermeld in het investerings programma te boven gaat. Hoe is dat ontstaan. Bovendien noemde u nog drie andere investeringen op en als wij datzelfde investeringsprogramma ter hand nemen, dan zien wij dat daar urgenties zijn. En u voert dan nog andere zaken op die zelfs helemaal niet op dat urgentieprogramma voorkomen. En dan is mijn derde vraag: zou het niet zinvol zijn om eerst enkele punten van dat urgentieprogramma af te werken of heeft u daar andere argumenten voor om dat niet te doen. Het lid RBNNINGS zegt dat hij niet in herhaling zal vallen, ik had dergelijke vragen al op papier. Wat mij wel na aan het hard ligt is dat deze programma's worden ontwikkeld in het kader van de werkloosheidsbe strijding. Als ik het goed heb, maar ik zeg het met enige voorzichtig heid, dan geloof ik dat, voor dat die werken kunnen worden uitgevoerd, er nog kredieten moeten worden verleend, De VOORZITTER zegt dat dat inderdaad nog moet gebeuren. Het lid RENNINGS vraagt: wanneer kunnen wij de eerste kredietaanvrage verwachten. Is er nog kans dat er in de eerstvolgende vergadering een of

Raadsnotulen

Oudenbosch: 1939-1994 | 1975 | | pagina 111