20 - pretentie dan te zeggen dat zou zo kunnen. Br zijn wat mogelijkheden aangegeven. Die vrijheid is er om te beginnen. Waar wij opdracht voor gegeven hebben zit in de grote offerte die wij van 1972 af hebben. Het moet uiteindelijk leiden tot een kaart waar die bestemmingen op staan een een toelichting daarbij en een aantal bepalingen van hoe die be stemming feitelijk gelezen moet worden. Het lid KESSEL vraagt of de offerte van burgemeester en wethou ders afkomstig is. De VOORZITTER antwoordt dat dat uiteraard zo is. Het lid N. VAN HOOF zegt dat de voorzitter geantwoordt heeft op zijn vragen als zou de inspraakprocedure weinig kosten vergen. Ik zou dit willen aanvechten. Als er bij de verschillende punten, genoemd onder 1 tot en met 6 duidelijk steeds naar voren komt toch inspraak, want anders vraag ik mij af wat het bijwerken van functiekaarten voor zin heeft. Ik dacht dat dat het eerste werk was, waar je bij een komplan- studie mee begint. Als daar 11.000,staat voor het nogmaals bijwer ken, dan stel ik mij voor dat dat komt door aanvullingen die voortkomen uit bepaalde suggesties en inspraken die gedaan zijn in de werkgroepen enz. Als we dan bij 2 verder lezen, dat er bij diverse ideeënschetsen een alternatief is dan zouden de schetsontwerpen als een individueel plan moeten worden samengesteld. Dan lees ik daar ook weer dat vanwege de inspraak, die er is, dat daar ook een bepaald bedrag aan ten grond slag zou liggen. Een juridisch ontwerp moet gemaakt worden, los van de inspraak. Dat bedrag is voor mij dan een gegeven. Dan komt 4: bespre kingen met komplancommissieinspraakgroepen en het college. Als ik het goed heb gezien dan houdt dan in 10 bijeenkomsten. Kost wat kost. Als wij dan verder uit gaan rekenen, dan is dat toch 1.500,per bijeen komst en ik dacht als wij nagaan hoeveel bijeenkomsten de laatste tijd geweest zijn van de inspraakcommissie en komplancommissie dat het dan toch meer moet bedragen. Het reproductiewerk, dat ier ook in grote mate aan ten grondslag ligt, vanwege de inspraakaffaire, want hoe groter de werkgroepen zijn en de inspraakgroepen, des te hoger de reproductie- kosten zullen zijn, dat moet gedaan worden dat staat er los van. Maar dan de post reproductie-^ reis- en verblijfskosten ven 4.000,daar zal ook wel een gedeelte van in de inspraakprocedure terecht gekomen zijn, dus die ontzenuwt bij mij de gedachte dat in het geheel van 300.000,wat nu voorgesteld wordt, dat daar dan een heel groot be drag in zal zitten dat veroorzaakt wordt door de inspraakprocedure. Ik vecht niet aan dat dat niet mag, maar ik zou dat gedeelte waar het om gaat willen beperken. Ik begrijp niet waarom met de stedebouwkundigen, burgemeester en wethouders, komplancommissie en eventueel nog personen van de werkgroepen daar niet een serieus gesprek over is geweest om te zeggen: als we dat en dat niet doen en dat weglaten, dan komen we tot een lager bedrag. De VOORZITTER merkt op dat de komplancommissie er niet is om over de financiële aspecten van de zaak te praten. Dat is de zorg van bur gemeester en wethouders. We hebben geen artikel 62 commissie in het leven geroepen die een eigen delegatie heeft De bedoeling was om gewoon een aantal belangengroepen te verzamelen om te zorgen dat er op voorhand zo'n plan ontstond, dat er achteraf niet zo veel bezwaren zouden ontstaan. Dat men gewoon een inbreng kon leveren, men heeft dat

Raadsnotulen

Oudenbosch: 1939-1994 | 1975 | | pagina 106