- 4 - bedoelde weg. Hij heeft nooit vernomen dat er op deze weg ongelukken zijn voorgekomen. De leden van zijn fractie zijn nu bevreesd dat, daar bedoelde weg nu verbreed en verbeterd wordt, deze als een soort racebaan gaat fun geren en er dan wel ongelukken zullen gebeuren. Het lid DU PONT antwoordt dat vooral in de zomermaanden de capaciteit van genoemde weg te gering is om als verbindingsweg met het recreatiege bied Pagnevaart en bosbad Hoeven te fungeren. Omdat de verkeersintensi teit van deze weg veel groter is geworden dan tot voor kort het geval was heeft men een plan met kostenraming voor het reconstrueren van de Natte straat laten opstellen. De op deze smalle weg rijdende fietser wordt nu van de weg gedrukt door de hem passerende auto's. Twee elkaar tegemoetko mende auto's kunnen elkaar niet passeren op deze weg, zodat steeds één auto de berm in moet. Hierdoor wordt deze weg keer op keer stuk gereden, hetgeen hoge onderhoudskosten met zich brengt. Het lid MEIJERS zegt dat, wanneer voor verbetering van deze weg er toch een plan moet komen,, hij graag zou zien dat er van de rijbaan ge scheiden rijwielpaden werden aangebracht en dat deze verbetering van de weg begon bij de pedagogische akademie "De Vossenberg". Dit is al meer gesteld door zijn fractiegenoot van Hoof. Het lid DU FONT licht toe dat bedoeld stuk van de Pagnevaartweg ook in dit reconstructieplan is opgenomen. Hij zegt niet te weten of dit plan in gescheiden rijwielpaden voorziet. Dit staat niet geheel duidelijk in het preadvies vermeld. Hij merkt nogmaals op dat de voorgestelde reconstructie nodig is in verband met de verkeersveiligheid ter plaatse. Het lid VAN HOOP merkt op dat de in het preadvies genoemde wegen prachtige landelijke wegen zijn met veel bomen en groen. Wanneer deze we gen worden verbreed dan moeten de langs deze wegen staande bomen verdwij nen, hetgeen hij zonde zou vinden. Het recreatiegebied Pagnevaart en bos bad Hoeven zijn toch via andere wegen voor automobilisten goed te berei ken. Hij zou deze landelijke wegen voor de fietsers en voetgangers willen behouden. Het lid RUBBENS zegt al eerder te hebben aangedrongen en gemotiveerd de buitenwegen te verbreden. Hoe de buitenwegen nu zijn is met het tegen woordige verkeer onverantwoord. Bij het passeren van auto's xrordt een wielrijder de kant ingedrukt. De VOORZITTER merkt op dat men vermoedelijk ook de Bornhemweg zal moeten reconstrueren. Er zal op korte termijn geen provinciale weg worden aangelegd vanaf de Bosschendijk naar de nieuwe brug over de Mark. Wanneer deze brug over de Mark klaar is dan zal er een verbindingsweg moeten zijn. In dit geval zal de Bornhemweg als zodanig moeten fungeren en derhalve? vaheterd moeten worden. Ook hier wil men het huidige karakter van de weg bewaren. Het lid DU PONT zegt dat in de vergadering van de commissie voor openbare werken door het lid van Rooijen is gevraagd bij de reconstructie van de Nattestraat een landschapsdeskundige in te schakelen. Deze kwestie wordt alsnog bekeken. Het lid MEIJERS kan de destijds door het lid Rubbens aangevoerde ar gumenten met betrekking tot de verbetering van de buitenwegen begrijpen. Het wegdek van de Nattestraat als zodanig is niet slecht. Wanneer dit weg dek wordt verbeterd is hij bang dat deze weg een racebaan wordt. Het lid KEIJ merkt op dat het wegdek van de Pagnevaartweg 6 meter breed is. Bij de pedagogische akedemie "De Vossenberg" wordt dit wegdek

Raadsnotulen

Oudenbosch: 1939-1994 | 1973 | | pagina 71