De VOORZITTER antwoordt, dat burgemeester en wethouders ter zake geen voorstel kunnen doen. Zouden alle 13 leden hiermede instemmen, dan is van zelfsprekend de zaak in orde. Het lid ACHTERBERG vindt het schrijven sympathiek en zou het voorstel om mee te doen wel in stemming willen brengen. De VOORZITTER merkt op, dat z.i. het beter kan worden overgelaten aan ieder individueel. Men moet in deze niets opdringen. Vervolgens worden alle stukken voor kennisgeving aangenomen. 4. Voorstel tot aankoop van grond. Ten aanzien van de aankoop van B. Schrauwen vraagt het lid ACHTERBERG of het verschil ten aanzien van de 1e taxatie groot is. De VOORZITTER zegt, dat in grote lijnen de beide taxaties elkaar niet veel ontlopen. Hierna wordt zonder hoofdelijke stemming besloten tot aankoop van de per celen sectie 3 32 en 33 in totaal groot 45.220 m2 van B.A.J. Schrauwen, Bosschen- dijk 167 alhier, voor de som van 127.297, Met betrekking tot de aankoop van grond van het Instituut St. Louis vraagt het lid VERMEULEN of de vergoeding van 20,per m" voor de aanleg van een afrastering verantwoord is. Gelet op het huidige prijspeil acht de voorzitter dit bedrag redelijk. Het lid ACHTERBERG infomeert naar de al of niet sluiting van de spoorweg overgang Lollestraat. De VOORZITTER brengt naar voren, dat burgemeester en wethouders hierover contact hebben gehad met de Nederlandse Spoorwegen. Zou de spoorwegovergang Lollestraat worden opgeheven, dan komt er een parallelweg tussen de Lollestraat en de Bosschendijk. Tevens zou dan de spoorwegovergang Bosschendijk voorzien worden van automatische halve bomen. Momenteel zijn de besprekingen min of meer op een dood spoor gelopen, wijl van de zijde van de gemeente aangedrongen is de sporrwegovergang Lollestraat te handhaven. Het lid ACHTERBERG bepleit het maken van een afzonderlijke uitgang aan de achterzijde van het station ten gerieve van de bewoners in de wijk Pagnevaart. Dat zou wellicht mogelijk zijn, indien de los- en laadplaats wordt verplaatst. De VOORZITTER merkt op, dat tot dusver nooit in de bedoeling heeft gelegen deze los- en laadplaats op te schuiven. De bedoeling van de spoorwegen is altijd geweest de spoorwegovergang Lollestraat definitief te sluiten en als tegemoetkoming de spoorwegovergang Bosschendijk te automatiseren met halve bomen. Bij een eventueel nieuw contact met de spoorwegen zullen burgemeester en wethouders het punt van de afzonderlijke uitgang aan de achterzijde van het station eveneens in bespreking brengen. Het lid BRAAT vraagt naar een globale raming van de kosten van aanleg van de verbindingsweg Lollestraat-Molenstraat.

Raadsnotulen

Oudenbosch: 1939-1994 | 1962 | | pagina 45