De VOORZITTER antwoordt, dat burgemeester en wethouders ter zake geen
voorstel kunnen doen. Zouden alle 13 leden hiermede instemmen, dan is van
zelfsprekend de zaak in orde.
Het lid ACHTERBERG vindt het schrijven sympathiek en zou het voorstel
om mee te doen wel in stemming willen brengen.
De VOORZITTER merkt op, dat z.i. het beter kan worden overgelaten aan
ieder individueel. Men moet in deze niets opdringen.
Vervolgens worden alle stukken voor kennisgeving aangenomen.
4. Voorstel tot aankoop van grond.
Ten aanzien van de aankoop van B. Schrauwen vraagt het lid ACHTERBERG of
het verschil ten aanzien van de 1e taxatie groot is.
De VOORZITTER zegt, dat in grote lijnen de beide taxaties elkaar niet veel
ontlopen.
Hierna wordt zonder hoofdelijke stemming besloten tot aankoop van de per
celen sectie 3 32 en 33 in totaal groot 45.220 m2 van B.A.J. Schrauwen, Bosschen-
dijk 167 alhier, voor de som van 127.297,
Met betrekking tot de aankoop van grond van het Instituut St. Louis vraagt
het lid VERMEULEN of de vergoeding van 20,per m" voor de aanleg van een
afrastering verantwoord is.
Gelet op het huidige prijspeil acht de voorzitter dit bedrag redelijk.
Het lid ACHTERBERG infomeert naar de al of niet sluiting van de spoorweg
overgang Lollestraat.
De VOORZITTER brengt naar voren, dat burgemeester en wethouders hierover
contact hebben gehad met de Nederlandse Spoorwegen. Zou de spoorwegovergang
Lollestraat worden opgeheven, dan komt er een parallelweg tussen de Lollestraat
en de Bosschendijk. Tevens zou dan de spoorwegovergang Bosschendijk voorzien
worden van automatische halve bomen. Momenteel zijn de besprekingen min of meer
op een dood spoor gelopen, wijl van de zijde van de gemeente aangedrongen is
de sporrwegovergang Lollestraat te handhaven.
Het lid ACHTERBERG bepleit het maken van een afzonderlijke uitgang aan de
achterzijde van het station ten gerieve van de bewoners in de wijk Pagnevaart.
Dat zou wellicht mogelijk zijn, indien de los- en laadplaats wordt verplaatst.
De VOORZITTER merkt op, dat tot dusver nooit in de bedoeling heeft gelegen
deze los- en laadplaats op te schuiven.
De bedoeling van de spoorwegen is altijd geweest de spoorwegovergang Lollestraat
definitief te sluiten en als tegemoetkoming de spoorwegovergang Bosschendijk te
automatiseren met halve bomen.
Bij een eventueel nieuw contact met de spoorwegen zullen burgemeester en wethouders
het punt van de afzonderlijke uitgang aan de achterzijde van het station eveneens
in bespreking brengen.
Het lid BRAAT vraagt naar een globale raming van de kosten van aanleg van
de verbindingsweg Lollestraat-Molenstraat.