Portefeuillehouder:
burgemeester P.P.T.C.J. Rossou
Raadsvoorstelnr95*12^04
Raadsvergadering
d.d. 14 december 1995
Aan de raad
van de gemeente
Ossendrecht
Onderwerp: Automatisering.
Ossendrecht, 5 december 1995.
In het investeringsplan behorende bij de begroting 1996 is een bedrag
opgenomen van f. 21.000,-- voor uitbreidingen ten behoeve van het auto
matiseringssysteem.
Door nieuwe wetgeving (te denken valt nu o.a. aan de nieuwe Algemene
Bijstandswet en de Wet Waardering Onroerende Zaken) moeten de in ons
systeem opgenomen automatiseringspakketten regelmatig worden aangepast.
Omdat deze pakketten steeds ruimer van opzet worden en meer gegevens
bevatten heeft dit ook gevolgen voor de geheugencapaciteit van het sys
teem.
Gelet op de aanstaande gemeentelijke herindeling en de gevolgen daarvan
voor de automatisering, is het gewenst investeringen in het huidige sys
teem zoveel mogelijk te beperken. Om aan alle wettelijke eisen te kun
nen voldoen, zijn de navolgende - minimale - investeringen noodzakelijk.
Wet Waardering Onroerende Zaken:
Deze wet is per 1 januari 1995 in werking getreden. Ten behoeve van de
uitvoering van deze wet zal de gemeente de taxatiegegevens volgens de in
de wet aangegeven normen moeten aanleveren bij de Rijksbelastingdienst
en het in de gemeente werkzame Waterschap. Met het huidige belastingpak
ket is dit niet mogelijk.
Door onze softwareleverancier - L T te Eindhoven - zijn enkele vast
goedmodules ontwikkeld, welke als aanvulling op het huidige belasting
pakket gebruikt kunnen worden. Omdat na de gemeentelijke herindeling
wellicht met een geheel nieuw systeem gewerkt zal worden heeft de le
verancier aangeboden de meest noodzakelijke modules te huren.
- Huur module Globit-VWS/Basis
966,--
- Huur Globit-VWS/Stuf-WOZ
- Conversie belastingpakket
6.000,--
6.966,--
- Omzetbelasting
f
1.220,--
- Opleidingskosten Globit/VWS-SAS
6.160,--
Totaal
Geheugencapaciteit
Het schijvengeheugen van het systeem is momenteel voor
meer dan 73% bezet, hetgeen als een kritische grens dient
te worden beschouwd. De meest praktische oplossing is uit-
14.346,--