-40-
11Ie Wijziging van de begroting 1987 in verband met herstel dak brand
weergarage
Mevrouw Hendrickx deelt mede dat ook hier slechts één offerte ter inzage
heeft gelegen. Opgemerkt wordt dat voor het kostenaspect het opvragen van
meerdere offertes raadzaam is.
Wethouder van der Poel merkt op dat volgens een rouleersysteem ieder jaar
Ossendrechtse personen c.q. bedrijven worden aangewezen voor het verrichten
van werkzaamheden aan gemeente-eigendommen.
Vervolgens besluit de Raad zonder hoofdelijke stemming overeenkomstig het
voorstel van burgemeester en wethouders d.d. 14 oktober 1986.
12Rondvraag
Mevrouw van Donschot vraagt om een eerdere aanduiding van de infopaal in
de Burg. Voetenstraat.
De heer Verbiest wijst namens de werknemersgroepering op diverse zaken welke
mogelijk in de commissie openbare werken aan de orde gesteld kunnen worden
zoals
- de gevaarlijke situatie bij de afslag van het rijwielpad nabij de Bree-
straat.
- het parkeren van motorvoertuigen in de Moleneind en Putsmolentje vooral
bij Privé 69 en transportbedrijf Kil.
- het parkeren van zwaar vrachtvervoer in smalle woonstraten bijvoorbeeld
in de Leemberg. Gevraagd wordt of de aanleg van een parkeerterrein door
de gemeente gewenst c.q. haalbaar is.
- de straatverlichting in de O.L.V. ter Duinenlaan dient beter afgesteld
te worden, zodat het fietspad beter verlicht wordt. Ook kan eventueel
door het weghalen van de onderbegroeiing een betere verlichting van het
fietspad verkregen worden.
- Langs de rijweg staan over grote lengten wilde begroeiingen van voorna
melijk Amerikaanse Vogelkers. Staatsbosbeheer is grote voorstander om
deze te rooien, teneinde een betere groei te krijgen van andere loofhout
gewassen.
- het is noodzakelijk dat de fietspaden Schapendreef-Trambaan na zware re
genval schoongemaakt worden. Als voorbeeld wordt genoemd de erge zand-
aanvoer bij de WMZ-poort en de kruising Trambaan/Bergstraat.
- Op verscheidene plaatsen zijn de fietspaden O.L.V. ter Duinenlaan, Scha-
pendreef en Trambaan door begroeiing van de kantbermen aan weerszijde
van het fietspad 50 tot 60 cm smaller, hetgeen de veiligheid niet ten
goed komt.
- het zeer fraaie bestratingswerk in de O.L.V. ter Duinenlaan is zonder