FT 6 k biz5 Een, tab'el van de schoolbevolking ter afsluiting? jaar kleuterschool g.» 1oschool G.L, 0school 'technisch 'St. Jan Zr«M.Adplphine school -Or Lieve Vr ter Duine 1950 232 178 244 1 955 i Zo 259 263 290 1 960 119 198 356 1 95 5 1 hh 1 93 190 40? 196 6 208 192 422 1 96? 128 219 197 435 1 968 1 h 8 220 196 489 1 9 69 155 209 18 4 518 1970 154 21 0 179 501 19/1 156 216 1 84 497 Wegen en verkeer. Het bestaande wegennet onderging bijna algehele reconstructie in liet kader van de uitvoering van bet rioleringsplan, In vele straten, op de Markt., bij gemeentehuis an kerken en bij de entree van de sportaccomodaties zijn ruime en vaak artistiek verzorgde parkeermogelijkhedem geschapen. Op gevaarlijke kruis punten werd het uitzicht verbeterd door de amovering van woningen of boerderijen. De hoofdwegen door het dorp: Onze Lieve Vrouw ter Duinenla&n, Abdijlaan en Kerkstraat- Molenstraat-Moleneind hebben eer be langrijk» verbeten' ng ondergaannaast diverse andere wegen van formaatzoals Middelstraat en het circuit van 6 k.m. landbouw- wegen. Voor de verkeersafwikkeling is de nieuwe dwarsverbinding Lievevrouüfrestraat-Onze Lieve Vrouw ter Dpinenlaan van betekenis. Het verkeer op de wegen in en rorsd Ossendrecht is aanzienlijk toegenomen. Op talpunten van de provinciale waterstaat werd een weekdag-etmaalihiejasiteit genoteerd van ,520 motorvoer tuigen in i960 en 1{i00 stuks in 1970 (talpunt 3331 en een verdubbeling van het"'&antal voertuigen,tussen i960 an 1965 op telpunt 5381. De aanwijzing tot voorrangsweg van de hoofdverkeers- aders door het dorp kwam tegemoet aan de eisen van verkeersveilig heid dn was in overeenstemming mei de vorkeerslogica. De Putseveg blijft vooralsnog een hoofdroute vol zorg. Vrij-liggen rijwielpaden zijn langs deze route ©en vereiste, terwijl voorts ontlasting van bet verkeer op deze (provinciale) weg na roaliserin van de Zoomweggrotere'veiligheid moet verzekeren. In net poldergebied zal de verbetering van wegen moet en wachten op de uitvoering van de ruilverkaveling. De kleine polders zijn ■O 1 K sC- 1 <1 *~l

Raadsnotulen

Ossendrecht: 1920-1996 | 1972 | | pagina 35