FT
6
k
biz5
Een, tab'el van de schoolbevolking ter afsluiting?
jaar kleuterschool g.» 1oschool G.L, 0school 'technisch
'St. Jan Zr«M.Adplphine school -Or
Lieve Vr
ter Duine
1950
232
178
244
1 955
i Zo
259
263
290
1 960
119
198
356
1 95 5
1 hh
1 93
190
40?
196 6
208
192
422
1 96?
128
219
197
435
1 968
1 h 8
220
196
489
1 9 69
155
209
18 4
518
1970
154
21 0
179
501
19/1
156
216
1 84
497
Wegen en verkeer.
Het bestaande wegennet onderging bijna algehele reconstructie in
liet kader van de uitvoering van bet rioleringsplan, In vele
straten, op de Markt., bij gemeentehuis an kerken en bij de
entree van de sportaccomodaties zijn ruime en vaak artistiek
verzorgde parkeermogelijkhedem geschapen. Op gevaarlijke kruis
punten werd het uitzicht verbeterd door de amovering van
woningen of boerderijen.
De hoofdwegen door het dorp: Onze Lieve Vrouw ter Duinenla&n,
Abdijlaan en Kerkstraat- Molenstraat-Moleneind hebben eer be
langrijk» verbeten' ng ondergaannaast diverse andere wegen van
formaatzoals Middelstraat en het circuit van 6 k.m. landbouw-
wegen. Voor de verkeersafwikkeling is de nieuwe dwarsverbinding
Lievevrouüfrestraat-Onze Lieve Vrouw ter Dpinenlaan van betekenis.
Het verkeer op de wegen in en rorsd Ossendrecht is aanzienlijk
toegenomen. Op talpunten van de provinciale waterstaat werd
een weekdag-etmaalihiejasiteit genoteerd van ,520 motorvoer
tuigen in i960 en 1{i00 stuks in 1970 (talpunt 3331 en een
verdubbeling van het"'&antal voertuigen,tussen i960 an 1965 op
telpunt 5381. De aanwijzing tot voorrangsweg van de hoofdverkeers-
aders door het dorp kwam tegemoet aan de eisen van verkeersveilig
heid dn was in overeenstemming mei de vorkeerslogica.
De Putseveg blijft vooralsnog een hoofdroute vol zorg. Vrij-liggen
rijwielpaden zijn langs deze route ©en vereiste, terwijl voorts
ontlasting van bet verkeer op deze (provinciale) weg na roaliserin
van de Zoomweggrotere'veiligheid moet verzekeren.
In net poldergebied zal de verbetering van wegen moet en wachten
op de uitvoering van de ruilverkaveling. De kleine polders zijn
■O 1 K
sC- 1
<1 *~l