Ongecorrigeerd
- k6 -
De kwestie van de beschikbaarstelling om niet, ja dat is
natuurlijk netzo lang als het breed is, want op het einde
van het feest is dat toch een beetje broekzak, vestzak
geworden, dat lijkt mij wel een hele duidelijke aangelegen
heid. Het voorstel om heel de zaak te bezien met scholen
nota in de hand dat wil ik u ten sterkste afradengezien
datgene wat ik u net verteld hebt, dat betekent vertraging
en de uitslag op die hele korte termijn die kan niet anders
zijn zoals hij nu ons eigenlijk voor ogen staat.
Het woord is aan mevrouw HENDRICKX. Ja, het advies van de
inspekteur, die, wat is het advies van de inspekteur, daar
staat helemaal niets over bij. Mij dunkt toch wel, dat, dat
er wel in hoort. Het advies van de inspekteur geeft ons
aanleiding om dit voorstel te doen. Ja, mag, ik,ja, zei
het niet uitgevraagd, ja ik heb u geïnterrumpeerd. Goed,
gaat uw gang. Maar deze beslissing op korte termijn ,he,
dus het is eigenlijk een beslissing buiten de scholennota
om, omdat we daarin die tussenruimteook omdat dat inderdaad
ook op langere termijn is, toch beslissingen moeten nemen.
Geeft dat toch geen gevolgen dus ook op kortere termijn
omdat we juist weer straks met lokaalverdelingen komen te
zitten. Ik bedoel is daar rekening mee gehouden. Is daar
voldoende naar gekeken dat dan dus straks geen problemen
oproept van hadden we het eigenlijk niet beter zo kunnen
doen. Op de eerste plaats is debeslissing wederom voor
één jaar, en het college heeft inderdaad deze hele korte
termijnplanning in dit besluit meegenomen.
Mijnheer SWEERE. Ja, mijnheer de VOORZITTER, ik wil er
alleen in opmerken dat het eigenlijk voor beide scholen,
zowel voor de openbare school de Linde, als voor de
St. Joannesschool een weinig bevredigende oplossing is,
een dependance vorming, dat geeft ontzettend veel last en
moeite voor de leerkrachten en nou ja het is in feite zo,
ik dacht dat iedereen er maar begrip voor moet hebben,
maar ik wil er wel met klem op aandringen dat het toch
voor een zeer korte termijn moet zijn en zo gauw als
die scholennota er is dat er dan toch binnen zeer korte
tijd een discussie op gang moet komen en dat er dan toch
eindelijk is knopen doorgehakt moeten worden. Als het
toch, in het begin van het nieuwe schooljaar, dat dan de
leerkrachten en de ouders toch eens een keer wat meer
weten. Het college popelt om aan de slag te gaan.
Tweede ronde, in dezelfde volgorde. Mijnheer VAN BEEK.
Ja, ik geloof dat er een goede geest door deze zaal
waait,want ik ben het met de heer SWEERE eens en dat
is al meerdere malen gebeurd deze avond en dat is toch
in de historie niet zoveel voor gekomen. We leren bij.
We komen er wel, zou u bijna zeggen. Maar een opmerking
wil ik wel even aanhalen, hoorde ik wat, een kleine,
ik zei de verkiezingen komen weer Nu al. Ik dacht in
82 pas. Maar goed. U praat over lokalenverdelen. Ik heb
nooit anders geweten, voor verdelen moet je minstens
met z'n tweeen zijn,hè, anders valt er weinig te delen
natuurlijk. Hier wordt niet gedeeld,maar toebedeeld.