- 5 -
Spreker vindt het niet logisch dat het artikel over de verhuur
als artikel. 7 wordt opgenomen. Dit had artikel 1 moeten zijn.
Spreker vraagt een toelichting van de bepaling op bladzijde 1 waar
staat dat de stichting de te exploiteren accomodaties "zoveel moge
lijk" van de gemeente huurt.
De VOORZITTER licht toe9 dat de mogelijkheid niet uitgesloten is,
dat onderdelen van de accomodatie geen eigendom van de gemeente zijn.
Te denken b.v. aan eigendommen van een brouwerij.
De heer VAN MERRIENBOER maakt de kanttekening by het eerste punt
van artikel 3s waar gesproken wordt over vergoeding van werkzaam
heden aan. leden van het bestuur. Spreker zag dit liever vervangen
door vergoeding van onkosten. De heer DE JONGH steunt dit. De ver
gadering gaat hiermede zonder hoofdelijke stemming met algemene stem
men akkoord.
De strekicing van deze wijziging is, dat in genendele vergoedingen
voer werkzaamheden aan bestuursleden kunnen worden toegekend.
Met betrekking tot tarieven en het al of niet verpachten van het
buffet merkt de heer VAN MERRIENBOER op, dat er bepaalde voorschrif
ten zyn o
De VOORZITTER voegt hieraan toe, dat het bestuur in eerste instantie
de tarieven bepaalt en beslist omtrent het eventueel verpachten van
het buffet. Deze beslissing moet wel aan de gemeente worden voorge—
legdo De heer VAN MERRIENBOER merkt op, dat by andere gemeenschaps
huizen het buffet wordt verpacht aan de plaatselijke Horeca.
De VOORZITTER ziet drt als een mogelijkheid. Indien de beheerder van
het ontmoetingscentrum de "Horecapapieren" heeft is het gemakkelijker,
De heer VAN MERRIENBOER vraagt wat er in artikel 7 bedoeld wordt met
het daarbij behorend terrein.
De VOORZITTER zegt, dat hiermede bedoeld wordt de thans bij het ge
bouw behorende open ruimte. De bijbehorende grond kan moeilijk worden
gescheiden van het gebouw. Indien de gemeente van de open ruimte
gebruik zou willen maken in voorkomende gevallen is overleg mogelijk
met het bestuur.
De heer VAN MERRIENBOER vindt het juist dat in artikel 8 de huur
mede wordt bepaald door de reële kosten die de gemeente heeft voor
rente en afschrijving. Dit systeem verdient navolging voor subsidie
verlening aan andere verenigingen, b.v. sport.
De heer VAN MERRIENBOER vraagt wat verstaan wordt onder "door de
gemeente" uitvoeren van vernieuwingen (artikel 14).
De VOORZITTER zegt dat hiermede zowel in eigen beheer als uitvoering
door derden bedoeld zijn.
Mevrouw HENDRIGKX vraagt een nadere toelichting van "overschrijding
van de begroting" in artikel 3 enerzijds en vernieuwingen boven
3000in artikel 14 anderzijds.
De VOORZITTER zegt, dat een vernieuwing beneden 5*000,-- mogelyk
ook een begrotingsoverschrijding kan betekenen. In het algemeen
zyn de bepalingen opgenomen terwille van de financiële consequen
ties voor de gemeente.
Zonder hoofdelijke stemming wordt met algemene stemmen overeenkom
stig liet voorstel van burgemeester en wethouders besloten, rekening
houdend roet de wijziging van artikel 3s zoals hiervoor genoemd.
5° Vaststelling vergoedingsverordening brandweer 1978
classificatiear.-1.78 4/08.741
(preadvies nr.; 78.010)
Zonder hoofdelijke stemming wordt met algemene stemmen overeen
komstig het voorstel van burgemeester en wethouders besloten.