tionele regelingen, die bij de afzonderlijke gemeenten gelden. Tevens worden daarbij voorstel
len gedaan omtrent de arbeidsvoorwaarden en de rechtspositie die in de nieuwe gemeente
zullen gelden, alsmede de wijze waarop de harmonisatie van arbeidsvoorwaar
den/rechtspositie zal plaatsvinden en de wijze waarop eventuele gevolgen voor individuele
ambtenaren zullen worden opgevangen.
6. Om in een functie te worden ingepast is het voldoen aan de functie-eisen doorslagge
vend. Dit houdt in dat de mate van geschiktheid voldoen aan functie-eisen) bepalend
is voor de beslissing wie in een bepaalde functie ingepast zal worden. Uitgangspunt hier
bij is voldoende geschiktheid.
7. Wanneer vacaturevervulling noodzakelijk is tijdens de inpassingsperiode vindt deze via ex
terne werving alleen plaats wanneer is gebleken dat er geen geschikte ambtenaren in
aanmerking komen; de inpassingscommissie zal hierbij worden betrokken.
8. Alvorens het college van burgemeester en wethouders van de nieuwe gemeente de amb
tenaren benoemt zal overleg over de arbeidsvoorwaarden en rechtspositie met de organi
saties van overheidspersoneel gevoerd moeten zijn.
9. Vóór 1 januari 1998 wordt een procedure functiewaardering opgesteld, gericht op de
waardering van alle functies in de nieuwe gemeente, voorzien van een tijdsplanning voor
uitvoering. De uitkomsten van deze waardering zullen terugwerkende kracht hebben tot 1
januari 1997.
10. Medezeggenschap zal ook na de herindeling voor het college van burgemeester en wet
houders van de nieuwe gemeente een wezenlijk onderdeel van het personeelsbeleid vor
men, zodat de commissie voor Bijzonder Georganiseerd Overleg na de herindeling zal
worrden vervangen door een reguliere commissie voor Georganiseerd Overleg, met dien
verstande dat de medezeggenschap conform de Wet op de ondernemingsraden wordt in
gericht.
11. Over de verordening voor Georganiseerd Overleg wordt overleg met de organisaties van
overheidspersoneel gevoerd.
12. Tijdens het herindelingsproces zullen vacatures die ontstaan in de bestaande organisaties
van de gemeenten Dinteloord en Prinsenland, Nieuw-Vossemeer en Steenbergen in princi
pe niet extern worden opgevuld door middel van een dienstverband, tenzij in bijzondere
situaties, waarvoor dan instemming van de stuurgroep vereist is en eveneens instemming
is verkregen van de commissie voor Bijzonder Georganiseerd Overleg.
Artikel 5 Uitvoeringsplan
1. Ten behoeve van de uitvoering van de gemeentelijke herindeling stelt de stuurgroep een
uitvoeringsplan op.
2. In elk geval, dient het uitvoeringsplan het navolgende te bevatten:
de inpassingsprocedure;
het functieboek;
voorlichting en informatie;
een draaiboek waarin de uit te voeren activiteiten inclusief
tijdsplanning zijn weergegeven.
Artikel 6 Salaris, salarisaanspraken en toelagen
1. De ambtenaar behoudt het salaris en de schriftelijk vastgelegde salarisaanspraken verbonden
aan zijn functie, die hij tot op het moment van inpassing vervult.
Ook de ambtenaar, die niet in een functie van gelijk functioneel schaalniveau kan worden
ingepast en een functie aanvaardt met een lager functioneel schaalniveau, behoudt deze
aanspraken.
2. Het eerste lid is eveneens van toepassing bij wijziging van een functie door aanvulling met
passende of geschikte werkzaamheden.
3. Voor de ambtenaar, die wordt ingepast in een lager gewaardeerde functie en wiens salaris op
het moment van inpassing hoger is dan het maximaal bereikbare salaris in de nieuwe functie,
blijven de oude salarisschaal alsmede een eventuele garantie- c.q. persoonlijke toelage gelden
in de vorm van een toe te kennen garantieschaal.
4. Wanneer aan de ambtenaar in het salarisniveau dat op 31 december 1996 aan zijn oorspron
kelijke functie is verbonden, nog salarisnummers en/of uitloopsalarisnummers kunnen worden
toegekend, zullen deze verhogingen op hiervoor geldende tijdstippen tot het van kracht
worden van de nieuwe bezoldigingsverordening - voor zover zij het maximumsalaris van de
nieuwe functie te boven gaan - eveneens in de vorm van een garantie-schaal worden
toegekend.