- 3 -
Jaarlast/exploitatiekosten
Jaarlast aanschaf duobakken en mini-containers f 27.241,93
Kosten inzamelcontract gemeente Steenbergen - 117.215,62
Kosten voorlichting - 1.500,
Huur glasbakken 822,50
Subsidie oud papier 3.700,
Inzameling Klein Chemisch Afval/koelkasten - 12.500,
Stortkosten De Kragge Bergen op Zoom - 81.400,
Kerstboomverbranding 200,
Inzameling accu's en olie 7.300,
Kostenplaats gemeentewerken - 17.407,
Kapitaalslasten 2.220,
Overige kosten 2 000
Totaal kosten inzameling afval f 273.507,05
Opbrengst reinigingsrechten (containers) -24000
Kosten afvalverwijdering f 249.507,05
Uitgaande van een aantal aanslagen afvalstoffenheffing van 820 in 1992 en een
uitbreiding in 1993 met 20 woningen, kan in 1994 met 840 aanslagen worden
gerekend
Door uw raad is eerder uitgesproken dat de kosten van de afvalverwijdering in
onze gemeente in 1994 kostendekkend dienen te zijn.
Wanneer we de totale kosten van de afvalverwijdering afronden op
f. 250.000,betekent dit een afvalstoffenheffing in 1994 van f 297,per
aansluiting. De afvalstoffenheffing 1993 bedraagt f 249,per aansluiting.
Wij stellen u voor in te stemmen met de gescheiden inzameling per
1 januari 1994, zoals hiervoor weergegeven en de daarvoor benodigde gelden te
voteren
De commissie openbare werken en financiën hebben met het voorstel inge
stemd
Wij stellen u thans voor:
1. In te stemmen met de gescheiden inzameling van huishoudelijke afvalstoffen
per 1 januari 1994 zoals hiervoor weergegeven;
2. De benodigde gelden te voteren.
Nieuw-Vossemeer09 maart 1993.
Burgemeester en wethouders van Nieuw-Vossemeer,
de secretaris, de burgemeester,
P.P. Moors. E.A. Lukkassen.