- 3 - a. de nul-optie wordt in de komende jaren gehandhaafd. Hierbij wordt aange tekend dat er wel ruimte blijft voor loon- en prijscompensatie; b. basis blijft de primitieve begroting 1992; c. nieuw beleid betekent inwisselen van oud beleid; d. nieuwe taken zullen gepaard gaan met hogere kosten. Rekeningoverschot 1990. Voorgesteld wordt het rekeningoverschot aan te wenden als volgt: -onderzoek door het ETIN naar het Sociaal Economisch Perspektief van de regio f 35.550, -funktiewaardering 95.000,- -diensten interimmanager ter uitvoering van de nota "Werk in uitvoering" 22.000, -extra opleidingskosten - 16.615, Totaal f 169.165,— Met de aanwending van dit overschot, zoals aangegeven, kunnen wij instemmen. Voor het goed functioneren van het gewest is het van belang dat een goed toegerust ambtelijk apparaat beschikbaar is. Dat daaraan het grootste gedeelte van het overschot 1990 besteed wordt getuigt van visie. Overzicht van voorstellen uit de Kadernota. De voorstellen uit de Kadernota 1992 zijn weergegeven op de pagina's 19 en 20 van de nota. Met deze voorstellen kunnen wij instemmen met de opmerking dat het streekgewest de financiële consequenties van de besluitvorming voortaan direct in de begrotingen en het meerjarenperspectief verwerkt. De consequenties van b.v. het Projektbureau T.R.A.P. en het aktieplan van het R.E.W.I.N. waren eerder bekend en hadden op dit moment geen gevolgen meer behoeven te hebben voor de nuloptie. Wij stellen u voor in te stemmen met de voorstellen, zoals deze door het Streekgewest op de pagina's 19 en 20 van de Kadernota 1992 zijn opgenomen met dien verstande dat verzocht zal worden financiële gevolgen van besluitvorming consequent zichtbaar te maken. Nieuw-Vossemeer20 februari 1992. Burgemeester en wethouders van Nieuw-Vossemeer, de secretaris, de burgemeester, P.P. Moors. E.A. Lukkassen.

Raadsnotulen

Nieuw-Vossemeer: 1957-1996 | 1992 | | pagina 66