- 3 -
a. de nul-optie wordt in de komende jaren gehandhaafd. Hierbij wordt aange
tekend dat er wel ruimte blijft voor loon- en prijscompensatie;
b. basis blijft de primitieve begroting 1992;
c. nieuw beleid betekent inwisselen van oud beleid;
d. nieuwe taken zullen gepaard gaan met hogere kosten.
Rekeningoverschot 1990.
Voorgesteld wordt het rekeningoverschot aan te wenden als volgt:
-onderzoek door het ETIN naar het Sociaal Economisch Perspektief
van de regio f 35.550,
-funktiewaardering 95.000,-
-diensten interimmanager ter uitvoering van de nota "Werk in
uitvoering" 22.000,
-extra opleidingskosten - 16.615,
Totaal f 169.165,—
Met de aanwending van dit overschot, zoals aangegeven, kunnen wij instemmen.
Voor het goed functioneren van het gewest is het van belang dat een goed
toegerust ambtelijk apparaat beschikbaar is. Dat daaraan het grootste
gedeelte van het overschot 1990 besteed wordt getuigt van visie.
Overzicht van voorstellen uit de Kadernota.
De voorstellen uit de Kadernota 1992 zijn weergegeven op de pagina's 19 en
20 van de nota.
Met deze voorstellen kunnen wij instemmen met de opmerking dat het
streekgewest de financiële consequenties van de besluitvorming voortaan
direct in de begrotingen en het meerjarenperspectief verwerkt. De
consequenties van b.v. het Projektbureau T.R.A.P. en het aktieplan van het
R.E.W.I.N. waren eerder bekend en hadden op dit moment geen gevolgen meer
behoeven te hebben voor de nuloptie.
Wij stellen u voor in te stemmen met de voorstellen, zoals deze door het
Streekgewest op de pagina's 19 en 20 van de Kadernota 1992 zijn opgenomen met
dien verstande dat verzocht zal worden financiële gevolgen van
besluitvorming consequent zichtbaar te maken.
Nieuw-Vossemeer20 februari 1992.
Burgemeester en wethouders van Nieuw-Vossemeer,
de secretaris, de burgemeester,
P.P. Moors. E.A. Lukkassen.