1. alle technische taken laten uitvoeren door een regionale uitvoerings organisatie; 2. administratief-juridische taken alleen overnemen op verzoek van de gemeente 3. beleidsvoorbereiding van bestuurstaken zo weinig mogelijk. Verwacht mag worden dat naast het bestuurlijke draagvlak voor een regionaal uitvoeringsorgaan onder streekgewestelijke vlag ook andere aspecten beter tot hun recht komen. Dit is o.a. het geval m.b.t. tot efficiëntie (cencentratie van capaciteit binnen een orgaan), effectiviteit (zelfde werkwijze) en beheersbaarheid (werkplannen) Wanneer de gemeenten een principe-uitspraak gedaan hebben over het toekomstige samenwerkingsmodel, zal een kleine werkgroep worden ingesteld die de voorbereiding van de start nader zal uitwerken. In de werkgroep zullen voorstellen worden uitgewerkt voor o.a. de bestuursstructuur, werkprogramma, formatieplan, financieel plan en een sociaal statuut voor de overgang van de personele capaciteit van de centrumgemeenten naar het Streekgewest Ons college is van mening dat de voorstellen van het Streekgewest om te komen tot een andere samenwerking op milieugebied aansluiten bij de behoeften, die ook in onze gemeente op dit gebied aanwezig zijn. Wij stellen dan ook voor in principe in te stemmen met het voorgestelde toekomstige samenwerkingsmodel milieu, waarbij het accent ligt op de overname van de technische taken en overname van de administratiefjuridische taken alleen op verzoek van de individuele gemeenten zal plaatsvinden. Aan beleids voorbereiding van bestuurstaken van de gemeenten zal slechts in geringe mate aandacht worden besteed. Voor nadere informatie verwijzen wij u naar de ter inzage gelegde stukken. Een concept-besluit is op de gebruikelijke wijze bijgevoegd. Nieuw-Vossemeer20 januari 1992. Burgemeester en wethouders van Nieuw-Vossemeer, de secretaris, de burgemeester, P.P. Moors. E.A. Lukkassen.

Raadsnotulen

Nieuw-Vossemeer: 1957-1996 | 1992 | | pagina 29