Aanvullend moet dus georganiseerd worden 0, 80 - 0,19 0,61 X f 90000 f I I S4 900 -- Te verwachten van V R0Mis een bijdrage van 1 1 1 1 Aantal inwoners X normbedrag 2S% 1 1990 f 4 SS0 1991 f 4.970,-- I 1992 f 7.310,-- I 1993 f 7.310,-- I vanaf 1 I 1994 I I f 7.B70, 1 Daarnaast is nog sprake van een aanzienlijke achterstand, die in de theoretische benadering in 1994 zou moeten zijn ingelopen. Dat geeft voor onze gemeente het volgende beeld: 1 Totale achter- I stand in mens- 1 jaren 1 1990 I 1 99 1 I 1992 I I i I I I 1993 I I I I 1 2,76 I 0 69 I 0, 69 I 0,69 I I 0,69 I Uitgaande van de theoretische aanname, dat de achterstand evenredig in die vier jaar wordt ingelopen. Struktureel nodig 0,80 per jaar; achterstand nodig 0,69. 7. Toelichting op de onderzoeksresultaten. Ten aanzien van de onderzoeksresultaten kan een toelichting hier niet achterwege blijven. De "V.fl.O.M.-normen" zijn verhoogd met 20% omdat naar de mening van de onderzoekers anders het adekwate niveau niet zal worden bereikt, laat staan kan worden gehandhaafd. Hierbij is dan tevens uitgegaan van een centrale inzet van de extra kapaciteit. Zou elke gemeente de extra kapaciteit afzonderlijk inzetten dan zou dat nog eens een efficiency verlies van 20% ople veren. Er zouden dan dus nog meer mensjaren nodig zijn. De onderzoeker geeft als oorzaken voor de vereiste opslag van de eerst bedoelde 20% aan: in zijn ogen zeker - uitvoering van de samenwerkingsrege 1ing (milieubijstandskontrakt) geschiedt binnen het streekgewest in twee regio's Roosendaal en Bergen op Zoom) de automatisering als hulpmiddel is zwak ontwikkeld en bovendien f

Raadsnotulen

Nieuw-Vossemeer: 1957-1996 | 1990 | | pagina 34