Artikel 23. De administratie en de administratieve organisatie van de vereniging dient te voldoen aan de door burgemeester en wethouders te stellen eisen. Artikel 24. 1. De administratie van de verenigingen moet zodanig zijn ingericht, dat op eenvoudige wijze een overzicht kan worden verkregen van de bezittingen, vorde ringen en schulden van de vereniging en van de verkregen exploitatieresultaten, alsmede dat de controle van gemeentewege op bevredigende wijze voortgang kan hebben, burgemeester en wethouders kunnen terzake nadere regels stellen. 2. Voor alle uitgaven die voor subsidie in aanmerking komen moeten bewijsstukken aanwezig zijn ten name van de vereniging, waaruit de aard van de geleverde goederen of de verrichte diensten duidelijk blijkt. 3. De in dit artikel voorgeschreven stukken, alsmede alle contracten, welke kosten veroorzaken die voor subsidie in aanmerking komen, moeten berusten op het adres waar de boekhouding wordt bewaard. Artikel 25. 1. De vereniging dient alle inkomsten, zowel eenmalig als periodieke, op te nemen in haar begroting en rekening. 2. Subsidies dienen uitsluitend te worden besteed ten behoeve van de activiteiten waarvoor zij zijn toegekend. HOOFDSTUK 9. TOEZICHT. Artikel 26. 1. De vereniging is verplicht aan burgemeester en wethouders of aan een of meer door dit college aan. te wijzen ambtenaar of instanties; a. inzage te geven in haar boekhouding en administratie; b. alle inlichtingen te verstrekken, welke in het belang van een goede con trole op de naleving van de statuten of reglementen van de vereniging en op de daaruit voortvloeiende werkzaamheden worden gevraagd. 2. Burgemeester en wethouders kunnen terzake nadere regels stellen. HOOFDSTUK 10. VERMINDERING, STOPZETTING EN TERUGVORDERING Artikel 27. Wanneer de belangen met het oog waarop de vereniging wordt gesubsidieerd, van harentwege niet meer of niet in voldoende mate worden behartigd, danwel het financieel beheer niet aan redelijk te stellen eisen voldoet of de bij de sub sidie-verlening geldende voorwaarden en bepalingen niet in acht worden genomen, of onjuiste gegevens of inlichtingen worden verstrekt kan de gemeenteraad be-

Raadsnotulen

Nieuw-Vossemeer: 1957-1996 | 1987 | | pagina 127