7 vereniging serieus heeft genomen en de konsekwenties onder ogen gezien heeft. Wat ze beoogt in het voorstel is dat het college de verantwoording op zich neemt om serieus met het bestuur van de tennisvereniging door te praten of ze bereid zijn eventueel met aanpassing van de huur door te gaan. Ze vindt dat de welzijnscommissie wel degelijk een adviserende taak heeft over de accomodatiehuren. Ze vindt tevens dat er vanavond geen definitief neen uit moet rollen, omdat dat op onbegrip bij de tennisvereniging zal stuiten. De voorzitter wijst mevrouw Ten Hove erop, dat al dui delijk gesteld is, dat de brief niet in de prullebak ver dwijnt, maar dat eerst de ontwikkelingen tot juni/juli af gewacht dienen te worden. Het thans te nemen besluit is con form datgene wat in de informatieve raadsvergadering is af gesproken. Mevrouw Ten Hove-Bosters verzoekt stemming over haar voorstel De heer Rommers verklaart dat de tennisvereniging zich zeer positief heeft opgesteld en zeer zeker geprobeerd heeft langs alle kanten een oplossing te vinden voor hun probleem. Dat is erg te waarderen. Als vanavond dit verzoek voorlopig wordt afgewezen is dat een trieste ervaring voor de vereniging. Vooral omdat ze de afgelopen maanden ge tracht hebben aan te tonen dat de bedragen naar beneden kon den om toch het doel te kunnen realiseren. Noch triester is het als je in een informele vergadering als raadslid met de neus op de financiële feiten gedrukt wordt. Want dat houdt in dat je in de eerstvolgende vergadering waarschijnlijk een vereniging populair gezegd tegen de schenen moet schoppen, alhoewel het niet zo bedoeld is. Het is een kwestie van dat je met je rug tegen de muur aanstaat. Zoals de cijfers nu op tafel liggen en ik neem aan dat die door de ambtenaren realistisch opgenomen zijn, moet men beseffen dat men daar gewoon niet verder mee kan. Ik heb alle waar dering voor die partijen die proberen om voor een verenig ing het goede in de wacht te slepen. Terecht, want ik zou ook niets liever doen dan deze vereniging geven waar ze om vraagt, maar voor zover ik kan rekenen zit het er niet in. En als we dan dit voorstel lezen, dan wordt er gesproken over jaren, hetgeen de interpretatie kan wekken dat het op de lange baan geschoven zal worden; dat zou ik graag voor komen zien en ik zou graag zien dat in juni opnieuw be keken wordt wat mogelijk is. Ik moet daar dan wel de op merking bij maken, dat wanneer we de rest van de prioritei tenlijst zien, dat we dat ook niet moeten vergeten. Er staan zelfs een paar dingen niet in. Er staat zelfs niet in, dat de wijziging van de Financiële Verhoudingswet in 1984 een in te leveren bedrag laat zien van 20.000,Deze zaken zullen allemaal reeel bekeken moeten worden. Maar ik blijf nog bij mijn standpunt en ik kom dan terug bij een opmerking van mevrouw Ten Hove dat ik namens Dorpsbelang gezegd heb, en dat heb ik ook gedaan, dat we niet van plan waren de kastan jes uit het vuur te halen, omdat niet alle partijen het door hadden dat er toch 4%-verhoging van de onroerend-goedbelas- ting in moest zitten. Mevrouw Ten Hove weet terdege goed, althans dat behoort ze te weten, dat wanneer we artikel 12 gemeente worden, het rijk altijd nog mogelijkheden achter de hand heeft, om de onroerend-goedbelasting nog forser te laten st^-Jgen. Mijn bedoeling is alleen geweest niet alleen de begroting sluitend te maken, maar wanneer we daar al een gat hadden laten zitten, dat we er helemaal niet zouden komen. Ook het sociale betoog van de heer De Koning om de onroerend- goedbelasting niet te verhogen heeft mijn waardering, maar ik

Raadsnotulen

Nieuw-Vossemeer: 1957-1996 | 1983 | | pagina 7