^LQ?\ -i -QX) WOfV ,x>Wv«y •uaqua^vv W8 333IXHV N3fI3H NVA 'ua^uaauiag aspuepapafq uba guygiuaiaA pmjsaq mu uba ijuqasje uaa auieeg u83uba;uo Cim qoQ l-iooqaq a^uaauiaS mu paiqags3quie suaiM 10; gupsaAsmqsiqoA ap uba jna^aadsui ap ubb ua piaqjaAfiuAinoq ap ua SupsaAsmqsqjOA ap uba (bbi -auag-maiaaiip ap ubb '^jaa^iossaa a^uaauiag Avn japuoiBBM 3aqieds3uaui -assipuouB "jaq ubb uapjOM ua^aoui uapuozagaox guigipuoqje bu azap (Bz 'qtqsaq guraapioiaAsguigizfiM ap uba guq(83S3SBA 503 pBBj ap uaipuj •guruapjOjaAMnoq -ppojM ap uba uaABgqn agipB(qso( ap jooa s.BuigBdsguigizfiA' do 3qjaM -J3A uapjOM ;uaara[ddns an s[B uaqnz uaguigizfiM agiABqiapuo aa uaisoqpuazjaA jaisnpxa 'g uba sCud uaa uaga3 (gig p3sao3 \Z LP Z9 - 0L0 «0033(33 'agBquaABiQ-s, 'Zl ubb(Ubssbn) jBBqSfuqjaA CuaAag3in azuo fiq ufiz ajiBjnoqa azap uba uaqqiupiaAQ 7'^ ijy ua ua3jTjqasiOOi\ ap ubb 3SBdaSuBB p uiojoq ap g Q uba si 9 (aqB3 uj uaqBAjaA ua3B( 33 '8 Pil 'I uio (33SJOOA 3aq qoo aiz !3qiaAuaA ua((aqB3 ap ui apauuaiq si l(piaquaauooM" duSaq 38(3 9 «a I N33333VX ■^iex a'A aP UBA uajap uauaqosiaA nu ap loop uaSuBAjaA jaaqag sjappiumi si (8961 A'3 0) 6001 N3N mjou aCI 08£ 333IXHV •uaMiioq -aguooM aiapuozljq do guissBdacq uba qoo riu si guqBdaq aQ e PH 'X [aqi3JB uba uaqBAiaA ua3B( 3aq 3aui puBqiaA 3pnoq guigizfiM azaQ uiz gtuiaM guiuapjoiaA uaqBAaaA guB( spaai uaa jbbu uazfiAuaA 3aq 3jaaq 53100a uas3BB(ddBBjs aqBzui ua(agai aiapBuqapoui ap uba gui((33S3SBA loop pg(OAag 'pp3s -agiooA pjaM gutuapioiaAMiioqqapoui ap uba guigizCiM aqfuguBAuio uaa 8i6I «i 3Bp '3ppi3( ao3Ja aip 'saauiauqia/A aspuB(ua3inq b o uba gui3saAsinq ap 3uai3Uio ua331.nps.100A ubb ajjaoqaq uaqajqag ap 3aui De in dit verband voorgestelde wijziging van artikel 99 regelt de be voegdheid van burgemeester en wethouders om nadere regelen vast te stellen inzake hellingbanen die door rolstoelgebruikers moeten kunnen worden gebruikt. Een model voor deze nadere regelen zal u zeer binnenkort worden toegezonden. In studie is nog een regeling die het mogelijk zal maken aanschrijvin gen te doen uitgaan tot het verbeteren van bestaande gebouwen ten behoeve van invaliden. Daarover zal u in het begin van het volgende jaar nog een nadere circulaire worden gezonden. Wij meenden echter deze wijzigingen niet zo lang te kunnen aanhouden. Met de wijziging van artikel 15 wordt o.m. beoogd meer duidelijkheid en uniformiteit te verkrijgen omtrent het bedrag dat bedoeld wordt wanneer door het Centraal bureau voor de statistiek gegevens worden gevraagd ten behoeve van de bouwstatistiek en wanneer bij een aan vraag om bouwvergunning gegevens worden gevraagd ten behoeve van de legesheffing. Wij adviseren u om ook de desbetreffende bepalingen van de legesverordening van uw gemeente hierbij aan te passen. Overwogen is om in deze voorstellen een wijziging van artikel 29 op te nemen die het mogelijk maakt om de bouw van cascowoningen4 toe te staan. Aangezien tegen een dergelijke regeling uit beleidsoverwegingen bezwaren kunnen bestaan, hebben wij echter gemeend deze wijziging niet in de Model-bouwverordening te moeten opnemen. Gemeentebestu ren die daaraan behoefte hebben, kunnen de alternatieve tekst van artikel 29 bij ons opvragen. Door aanpassing van de artikelen 50, 112, 227, 364 alsmede van de tabellen 1 en 6 is het begrip wooneenheid overal in de bepalingen ver werkt, waardoor artikel 1, lid 3, kan vervallen. De overige wijzigingsvoorstellen vloeien voort uit in de praktijk wenselijk gebleken verbeteringen van de tekst der bepalingen. De artikelen waarvan in deze circulaire wijziging wordt voorgesteld, berusten alle op de Woningwet. Evenals bij vorige wijzigingen van de Model-bouwverordening leggen wij gemakshalve ook thans bijlage I in de vorm van een ontwerp-raads- besluit aan u voor. 2

Raadsnotulen

Nieuw-Vossemeer: 1957-1996 | 1976 | | pagina 20