^LQ?\ -i -QX) WOfV
,x>Wv«y
•uaqua^vv
W8 333IXHV
N3fI3H NVA
'ua^uaauiag aspuepapafq
uba guygiuaiaA
pmjsaq mu uba ijuqasje uaa auieeg u83uba;uo Cim qoQ
l-iooqaq a^uaauiaS mu paiqags3quie suaiM 10; gupsaAsmqsiqoA ap uba
jna^aadsui ap ubb ua piaqjaAfiuAinoq ap ua SupsaAsmqsqjOA ap uba (bbi
-auag-maiaaiip ap ubb '^jaa^iossaa a^uaauiag Avn japuoiBBM 3aqieds3uaui
-assipuouB "jaq ubb uapjOM ua^aoui uapuozagaox guigipuoqje bu azap (Bz
'qtqsaq guraapioiaAsguigizfiM ap uba guq(83S3SBA 503 pBBj ap uaipuj
•guruapjOjaAMnoq
-ppojM ap uba uaABgqn agipB(qso( ap jooa s.BuigBdsguigizfiA' do 3qjaM
-J3A uapjOM ;uaara[ddns an s[B uaqnz uaguigizfiM agiABqiapuo aa
uaisoqpuazjaA jaisnpxa 'g uba sCud uaa uaga3
(gig p3sao3 \Z LP Z9 - 0L0 «0033(33 'agBquaABiQ-s, 'Zl ubb(Ubssbn)
jBBqSfuqjaA CuaAag3in azuo fiq ufiz ajiBjnoqa azap uba uaqqiupiaAQ
7'^
ijy
ua ua3jTjqasiOOi\ ap ubb 3SBdaSuBB p uiojoq ap g Q uba si 9 (aqB3 uj
uaqBAjaA ua3B( 33 '8 Pil 'I uio (33SJOOA 3aq qoo
aiz !3qiaAuaA ua((aqB3 ap ui apauuaiq si l(piaquaauooM" duSaq 38(3
9 «a I N33333VX
■^iex a'A aP UBA uajap uauaqosiaA nu ap loop
uaSuBAjaA jaaqag sjappiumi si (8961 A'3 0) 6001 N3N mjou aCI
08£ 333IXHV
•uaMiioq
-aguooM aiapuozljq do guissBdacq uba qoo riu si guqBdaq aQ e PH
'X [aqi3JB uba uaqBAiaA ua3B( 3aq 3aui puBqiaA 3pnoq guigizfiM azaQ
uiz gtuiaM
guiuapjoiaA uaqBAaaA guB( spaai uaa jbbu uazfiAuaA 3aq 3jaaq 53100a
uas3BB(ddBBjs
aqBzui ua(agai aiapBuqapoui ap uba gui((33S3SBA loop pg(OAag 'pp3s
-agiooA pjaM gutuapioiaAMiioqqapoui ap uba guigizCiM aqfuguBAuio
uaa 8i6I «i 3Bp '3ppi3( ao3Ja aip 'saauiauqia/A aspuB(ua3inq b o uba
gui3saAsinq ap 3uai3Uio ua331.nps.100A ubb ajjaoqaq uaqajqag ap 3aui
De in dit verband voorgestelde wijziging van artikel 99 regelt de be
voegdheid van burgemeester en wethouders om nadere regelen vast te
stellen inzake hellingbanen die door rolstoelgebruikers moeten kunnen
worden gebruikt. Een model voor deze nadere regelen zal u zeer
binnenkort worden toegezonden.
In studie is nog een regeling die het mogelijk zal maken aanschrijvin
gen te doen uitgaan tot het verbeteren van bestaande gebouwen ten
behoeve van invaliden. Daarover zal u in het begin van het volgende
jaar nog een nadere circulaire worden gezonden. Wij meenden echter
deze wijzigingen niet zo lang te kunnen aanhouden.
Met de wijziging van artikel 15 wordt o.m. beoogd meer duidelijkheid
en uniformiteit te verkrijgen omtrent het bedrag dat bedoeld wordt
wanneer door het Centraal bureau voor de statistiek gegevens worden
gevraagd ten behoeve van de bouwstatistiek en wanneer bij een aan
vraag om bouwvergunning gegevens worden gevraagd ten behoeve van
de legesheffing. Wij adviseren u om ook de desbetreffende bepalingen
van de legesverordening van uw gemeente hierbij aan te passen.
Overwogen is om in deze voorstellen een wijziging van artikel 29 op te
nemen die het mogelijk maakt om de bouw van cascowoningen4 toe te
staan. Aangezien tegen een dergelijke regeling uit beleidsoverwegingen
bezwaren kunnen bestaan, hebben wij echter gemeend deze wijziging
niet in de Model-bouwverordening te moeten opnemen. Gemeentebestu
ren die daaraan behoefte hebben, kunnen de alternatieve tekst van
artikel 29 bij ons opvragen.
Door aanpassing van de artikelen 50, 112, 227, 364 alsmede van de
tabellen 1 en 6 is het begrip wooneenheid overal in de bepalingen ver
werkt, waardoor artikel 1, lid 3, kan vervallen.
De overige wijzigingsvoorstellen vloeien voort uit in de praktijk
wenselijk gebleken verbeteringen van de tekst der bepalingen.
De artikelen waarvan in deze circulaire wijziging wordt voorgesteld,
berusten alle op de Woningwet.
Evenals bij vorige wijzigingen van de Model-bouwverordening leggen
wij gemakshalve ook thans bijlage I in de vorm van een ontwerp-raads-
besluit aan u voor.
2