Bevolking.
Bekijken we het verloop van de bevolking in 1971 dan zien we weer
een duidelijk vestigingsoverschot n.l. 36 personen. Een beeld dat zeer
gunstig afsteekt ten opzicht van de buurgemeenten. Het aantal ge
boorten liep ten opzichte van andere jaren beduidend terug. Er waren
maar 28 geboorten, een aantal dat sinds 1954 niet zo laag was. Er
overleden 11 personen.
De totale toename van de bevolking is derhalve 53 personen en kwam
hierdoor dn totaal op 2008 personen. Hiervan zijn 1044 mannen en
964 vrouwen.
Woningbouw.
Mochten wij in voorgaande jaren reeds melding maken van een gunstige
ontwikkeling in de "eigenbouw" ook in 1971 heeft zich deze tendenz
voortgezet. Niet minder dan 30 premiewoningen of vrije sector woningen
werden in 1971 begonnen. 26 Woningen kwamen er gereed en bewoond. Uit het
contingent 1970 voor woningwetwoningen kwamen 6 woningen gereed. In totaal
vermeerderde de woningvoorraad met 32 woningen. Een krotwoning wBrd af
gebroken zodat de totale voorraad bedraagt 588 woningen.
Met de n.v. Heboma te Rosmalen zijn momenteel onderhandelingen gaande
terzake van de bouw van 14 premieverkoopwoningen en 8 patio-woningen.
De Stichting Regionaal Woningbezit Steenbergen ontwerpt plannen
voor 17 corporatiewoningen voor de verhuur. Deze 17 woningen zijn het
contingent voor de jaren 1971, 1972 en 1973. Genoemde woningen zullen
worden gebouwd in het nieuwe plan Boerengors an A.M. de Jongpark.
Openbare werken.
Onder dit hoofdstuk is te vermelden dat het brugtracê vanaf de Molenweg
tot aan de te bouwen brug over de Eendracht door Rijkswaterstaat is vol
tooid. Met de bouw van de brug is men begonnen en het ziet er naar uit
dat de streefdatum voor de openstelling medio 1973 gehaald wordt.
Het is jammer dat nog niet gestart kan worden met de aansluitweg hierop
n.l. de zogenaamde Rondweg.
De plannen die door alle instanties zijn goedgekeurd wachten alleen
nog op het beschikbaarstellen van de nodige financien door het Ministerie
van Binnenlandse Zaken. Het is ons bekend dat genoemd Ministerie gunstige
Daarom menen wij, dat alleen wanneer dezelfde lonen kunnen worden
betaald door de bedrijven in de naaste omgeving de pendel zou afnemen.
-f
A