- 4 -
parkeergelegenheid in de Voorstraat hard nodig. Het invoeren van
eenrichtingsverkeer in volgens spreker noodzakelijk, daar anders
veel verkeersmoeilijkheden zullen ontstaan.
Be heer Beljaars is ook voor invoering van eenrichtingsverkeer in
de Voorstraat, maar vraagt tevens of er ook meer parkeergelegen
heid in de Molenstraat nabij de R.K. kerk kan worden gemaakt.
De heer Munters is bevreesd voor het haaks parkeren, daar bij het
achteruit rijden de kans op ongelukken wordt vergroot.
De voorzitter antwoordt op deze vragen, die grotendeels parallel
lopen, dat tal van oplossingen mogelijk zijn. Er zijn diverse voor
ontwerpen geweest. Door de directeur openbare werken is de zaak
echter radicaal aangepakt, waardoor een ideale parkeergelegenheid
is verkregen voor 50 auto's.
Bij invoering van een eenzijdig parkeerverbod zal er ruimte voldoe
de zijn om, zonder ongelukken te veroorzaken, achteruit te rijden.
Het in de lengte parkeren lijkt spreker niet gewenstdaar er dan
maximaal 26 auto's geparkeerd kunnen worden. Ook het schuin par
keren zal niet voldoende mogelijkheid geven. Spreker prefereert he
haaks parkeren.
Wat de parkeergelegenheid in de Molenstraat nabij de R.K. kerk be
treft, deelt de voorzitter mede, dat dit in onderzoek is. Er wordt
in ieder geval naar een oplossing gezocht.
Het invoeren van eenrichtingsverkeer in de Voorstraat acht spreker
niet wenselijk, daar dit belemmerend werkt voor het verkeer.
De heer Jongbloed, tijdens de behandeling van agendapunt 16 ter
vergadering komend, vraagt wat het gehele projooi é~~~:t1 kosten.
De voorzitter deelt hierop mede, aav de totale kosten zijn geraamd
op 18.000,-. Spreker zegt, dat het hier niet alleen betreft de
kosten'van aanleg van een nieuwe parkeergelegenheid, doch tevens
de kosten ad 5.000,- ten behoeve van het veranderen van de licht'
punten, alsmede het verleggen en het verbeteren van het pad, zodat
voor deparkeergelegenheid zelf 13.000,- is geraamd.
De heer Baan meent, dat er een, mogelijkheid is voor parkeergelegen
heid op de plaats van de oude R.K.-school, waardoor de Molenstraat
niet behoeft te worden aangetast.
De voorzitter deelt mede, dat hieraan de nodige aandacht zal worde,
besteed.
De heer van Drimmelen vraagt zich af of zich in de toekomst geen
moeilijkheden zullen voordoen voor de zakenlieden, in verband met
de invoering van het parkeerverbod.
De voorzitter deelt hierop mede, dat de wagens in de Voorstraat,
ondanks het parkeerverbod, wel mogen worden in- en uitgeladen.
De heer van Drimmelen zegt hierop, dat het in- en uitladen soms we:
eens lang kan duren en spreekt de hoop uit, dat de plaatselijke
politie de nodige soepelheid zal betrachten.
De voorzitter voorziet in alles weinig moeilijkheden. De meeste
winkeliers in de Voorstraat beschikken over een garage achter hun
woning. Ook de politie treedt niet krachtdadig op, als de bevolkin
dit niet nodig maakt. De voorzitter acht de parkeergelegenheid
wel zodanig, dat er altijd wel een plaatsje te vinden zal zijn.
Hierna wordt zonder hoofdelijke stemming overeenkomstig het voorst
van burgemeester en wethouders besloten.
17. VOORSTEL VAN BURGEMEESTER EN WETHOUDERS TOT HET VERLEKEN VAN EEN
KREDIET VOOR HET MAKEN VAN EEN PLAN VOOR DE AANLEG VAN IHDUSTRIE-
TERREIKEN AAK DE KOP VAN DE ROODEVAART.
Dit voorstel wordt door burgemeester en wethouders teruggenomen.
18. VOORSTEL VAN BURGEMEESTER EN 'ETHOUDERS TOT HET VASTSTELLEN VAN
BEGROT IN SS WIJ ZI GIN GEN
De begrotingswijzigingen, voortvloeiende uit de in deze vergaderin
genomen besluiten, worden zonder hoofdelijke stemming vastgesteld.
De voorzitter sluit hierna de vergadering te 8.50 uur met dankgebe