- 4 - parkeergelegenheid in de Voorstraat hard nodig. Het invoeren van eenrichtingsverkeer in volgens spreker noodzakelijk, daar anders veel verkeersmoeilijkheden zullen ontstaan. Be heer Beljaars is ook voor invoering van eenrichtingsverkeer in de Voorstraat, maar vraagt tevens of er ook meer parkeergelegen heid in de Molenstraat nabij de R.K. kerk kan worden gemaakt. De heer Munters is bevreesd voor het haaks parkeren, daar bij het achteruit rijden de kans op ongelukken wordt vergroot. De voorzitter antwoordt op deze vragen, die grotendeels parallel lopen, dat tal van oplossingen mogelijk zijn. Er zijn diverse voor ontwerpen geweest. Door de directeur openbare werken is de zaak echter radicaal aangepakt, waardoor een ideale parkeergelegenheid is verkregen voor 50 auto's. Bij invoering van een eenzijdig parkeerverbod zal er ruimte voldoe de zijn om, zonder ongelukken te veroorzaken, achteruit te rijden. Het in de lengte parkeren lijkt spreker niet gewenstdaar er dan maximaal 26 auto's geparkeerd kunnen worden. Ook het schuin par keren zal niet voldoende mogelijkheid geven. Spreker prefereert he haaks parkeren. Wat de parkeergelegenheid in de Molenstraat nabij de R.K. kerk be treft, deelt de voorzitter mede, dat dit in onderzoek is. Er wordt in ieder geval naar een oplossing gezocht. Het invoeren van eenrichtingsverkeer in de Voorstraat acht spreker niet wenselijk, daar dit belemmerend werkt voor het verkeer. De heer Jongbloed, tijdens de behandeling van agendapunt 16 ter vergadering komend, vraagt wat het gehele projooi é~~~:t1 kosten. De voorzitter deelt hierop mede, aav de totale kosten zijn geraamd op 18.000,-. Spreker zegt, dat het hier niet alleen betreft de kosten'van aanleg van een nieuwe parkeergelegenheid, doch tevens de kosten ad 5.000,- ten behoeve van het veranderen van de licht' punten, alsmede het verleggen en het verbeteren van het pad, zodat voor deparkeergelegenheid zelf 13.000,- is geraamd. De heer Baan meent, dat er een, mogelijkheid is voor parkeergelegen heid op de plaats van de oude R.K.-school, waardoor de Molenstraat niet behoeft te worden aangetast. De voorzitter deelt mede, dat hieraan de nodige aandacht zal worde, besteed. De heer van Drimmelen vraagt zich af of zich in de toekomst geen moeilijkheden zullen voordoen voor de zakenlieden, in verband met de invoering van het parkeerverbod. De voorzitter deelt hierop mede, dat de wagens in de Voorstraat, ondanks het parkeerverbod, wel mogen worden in- en uitgeladen. De heer van Drimmelen zegt hierop, dat het in- en uitladen soms we: eens lang kan duren en spreekt de hoop uit, dat de plaatselijke politie de nodige soepelheid zal betrachten. De voorzitter voorziet in alles weinig moeilijkheden. De meeste winkeliers in de Voorstraat beschikken over een garage achter hun woning. Ook de politie treedt niet krachtdadig op, als de bevolkin dit niet nodig maakt. De voorzitter acht de parkeergelegenheid wel zodanig, dat er altijd wel een plaatsje te vinden zal zijn. Hierna wordt zonder hoofdelijke stemming overeenkomstig het voorst van burgemeester en wethouders besloten. 17. VOORSTEL VAN BURGEMEESTER EN WETHOUDERS TOT HET VERLEKEN VAN EEN KREDIET VOOR HET MAKEN VAN EEN PLAN VOOR DE AANLEG VAN IHDUSTRIE- TERREIKEN AAK DE KOP VAN DE ROODEVAART. Dit voorstel wordt door burgemeester en wethouders teruggenomen. 18. VOORSTEL VAN BURGEMEESTER EN 'ETHOUDERS TOT HET VASTSTELLEN VAN BEGROT IN SS WIJ ZI GIN GEN De begrotingswijzigingen, voortvloeiende uit de in deze vergaderin genomen besluiten, worden zonder hoofdelijke stemming vastgesteld. De voorzitter sluit hierna de vergadering te 8.50 uur met dankgebe

Raadsnotulen

Klundert: mei 1933-1996 | 1963 | | pagina 30