9 Er moet samenhang in het plan zitten. De regiopolitie stelt ook, dat er een zekere structuur in moet zitten, want het moet te handhaven zijn. Mettertijd zullen wij hierop terugkomen. - Moerkantsebaan. Ook vorig jaar zijn de problemen met deze weg gesignaleerd. Wij hebben de gemeente Bergen op Zoom schriftelijk op haar verantwoordelijkheid als wegbeheerder gewezen. U heeft van het antwoord kennis kunnen nemen bij de ingekomen stukken. In een later stadium is nog van gedachten gewisseld met de portefeuillehouder van Bergen op Zoom. Inmiddels is de situatie gemarkeerd met een tweetal borden 'gevaarlijk wegdek'. Uit de gesprekken is duidelijk geworden, dat de ondergrond van de weg zodanig is, dat de weg in zijn geheel opgebroken moet worden, opnieuw uitgegraven en opnieuw gefundeerd. Dat houdt in een nieuw zandbed, nieuwe onderlaag, nieuwe asfalteringswerkzaamheden. Dat is een forse kostenpost, ook voor een grote gemeente als Bergen op Zoom. Vandaar dat deze werkzaamheden in een meerjarenraming worden voorzien in 1997, wellicht zelfs in 1998. Tot die tijd zal niet meer dan zeer noodzakelijk onderhoud gedaan worden. Een structurele verbetering van de weg kan pas tegemoet worden ^^gezien in 1997/8. - Ontsluiting richting Hoogerheide. Door CDA en VVD is gewezen op het belang van de randweg voor het doorgaand verkeer. In het verleden is met de betreffende portefeuillehouder, en ook met de portefeuillehouders van de Zuidwesthoek, gesproken over de functie van de toekomstige randweg. Door ons is gesproken over een mogelijke ontsluiting van het industrieterrein De Kooi via de huidige VennekenswegDat zal pas ter uitvoering kunnen worden genomen na de herindeling, maar wij zullen daar in ieder geval over meedenken. De suggestie is ook meegenomen in de opzet voor het nieuwe bestemmingsplan buitengebied, de Paraplunota. Wij willen meewerken mits de gemeente Woensdrecht bereid is mee te denken over een fietspad langs de Kooiweg. Zij hebben toegezegd, mocht die weg ontsloten worden, wat een wens is van de gemeente Woensdrecht, dat zij ook bereid zijn daar een fietspad aan te leggen - Ontsluiting richting België. In het Regionaal Verkeers- en ^Vervoersplan is door ons ontsluiting voor het verkeer richting België via de Bredestraat ingebracht, als zijnde een wens die ook bij dit college leeft. Dat is niet op korte termijn zo maar te realiseren. Daarvoor moet het nodige werk gedaan worden. Het voorbereidende werk kan nog gedaan worden door het huidige college, maar een eventuele realisatie zal een taak zijn voor de nieuwe gemeente. Vandaar dat wij het in het RVVP ingebracht hebben als een toekomstige optie voor verbetering en ontlasting van het doorgaand verkeer. - Fietspad richting Ossendrecht. Uit contact met de portefeuille houder blijkt, dat de gemeente Ossendrecht opdracht heeft gegeven aan de Grontmij voor een onderzoek.

Raadsnotulen

Huijbergen: 1935-1996 | 1995 | | pagina 102