0 - 4- 8Rondvraag Mevr. v.d. Elshout vraag of er plannen zijn om het woonwagencentrum te verplaatsen De voorzitter antwoordt hierop, dat dit absoluut niet het geval is. Dhr. Buijsse vraag of mevr. v.d. Elshout mogelijk de verplaatsing van het sloop- terrein van dhr. de Visser zou kunnen bedoelen. De voorzitter antwoordt hierop, dat dit inderdaad mogelijk is. Over afbouw van dit bedrijf is binnenkort wederom overleg met de W.M.Z. en de werkplaats voor woonwagen- werk Tilburg, die hierover een plan heeft opgesteld. Hierna kan dan mogelijk de liquidatiebijdrage van de provincie aangevraagd worden. Daarna kan het sloopterrein gesaneerd worden. De werkzaamheden die dus tot op heden daar verricht worden zullen dan moeten verdwijnen. Dhr. Buijse vraagt naar de stand van zaken m.b.t. handhaving van de verkeers maatregel in de Vennekensstraat-Vossenholstraat. Naar zijn mening heeft deze maatregel geen zin meer nu de Amerikanen weg zijn en is deze maatregel lastig voor de daar aanwezige bedrijven. De voorzitter antwoordt hierop, dat er nog steeds geen beslissing omtrent de her bestemming van de vliegbasis genomen is. Het bestemmingsverkeer, dat de aan deze weg gelegen bedrijven bezoekt kan uiteraard nooit hinder hebben van deze verkeers maatregel. Deze geldt namelijk niet voor bestemmingsverkeer. Dhr. Buijsse komt terug op zijn suggestie m.b.t. verbetering van het openbaar ver voer, gedaan tijden de algemene beschouwingen. Deze suggestie betrof een busver binding van Hoogerheide naar Roosendaal via Huijbergen en Wouwse Plantage. Dhr. Buijsse vraagt hier nogmaals aandacht voor. Wethouder Damen antwoordt hierop, dat deze verbinding in het verleden reeds met de B.B.A. is doorgesproken. De B.B.A. heeft toegezegd, dit te zullen onderzoeken. Ook andere alternatieven zullen door hen worden bestudeerd. In de maand mei is er een vervolgbespreking hierover en mogelijk horen wij dan meer over de eventuele mogelijkheden. Er zijn nogal wat ontwikkelingen m.b.t. het openbaar vervoer, o.a. de invoering van de O.V.-kaart studenten en rijksambtenaren. Mogelijk is dit ook stimulerend voor de B.B.A. om de busverbindingen te verbeteren. In dé toekomst zal dus het beroep op het openbaar vervoer toenemen en zal de B.B.A. zijn diensten daaraan moeten aanpassen. De mensen maken alleen gebruik van het open baar vervoer als de diensten goed zijn. De minimum voorziening is 7 busdiensten per dag. De B.B.A. weet dit uiteraard ook en wij hopen dat er voor onze gemeente verbetering in komt. Na de bijeenkomst in mei a.s. zal de wethouder hierop terug komen Dhr. Buijsse vraagt wanneer de rekening 1987 aan de raad zal worden aangeboden. De voorzitter antwoordt hierop, dat de- cijfers van de rekening 1987 teruggevonden kunnen worden in de begroting 1989. De rekening is dus opgesteld maar nog niet gecontroleerd. Na ontvangst van de accountantsrapporten zal de rekening aan Uw raad worden aangeboden. Hier zullen echter nog zeker een aantal maanden over weg gaan. Dhr. Verstraeten vraagt naar de stand van zaken m.b.t. de verkeersmaatregel aan gaande het weren van het doorgaande vrachtverkeer. De verkeersveiligheid in het dorp komt steeds verder in gevaar. Op welke termijn komt het toch al lang verwachte verbod. Wethouder Damen antwoordt hierop, dat er borden geplaatst moeten worden op plaatsen waar anderewegbeheerders verantwoordelijk zijn. Er zijn dus toestemmingen hier voor vereist. De borden moeten uiteraard besteld en vervaardigd worden. Ook dit kost tijd. Bovendien is het nodige overleg noodzakelijk met de rijkspolitie. E.e.a. is mede afhankelijk van het tijdstip waarop we met de reconstructie kunnen aanvangen. Indien dit niet op korte termijn is, dan zullen wij na ontvangst van de borden en het afronden van het overleg met de rijkspolitie, tot instelling van het verbod overgaan. Op welke termijn dit zal zijn kan de wethouder echter op dit moment niet zeggen. Dhr. Verstraeten merkt op, dat dit precies dezelfde antwoorden zijn, dan die in de vorige raadsvergadering. Hij vraagt zich af welke strategie nu gevolgd gaat worden dus óf koppeling aan de verkeersmaatregel bij de reconstructie óf het al in een eerder stadium invoeren van de verkeersmaatregel ter wille van de verkeers veiligheid en aan welke termijn moet dan gedacht worden.

Raadsnotulen

Huijbergen: 1935-1996 | 1989 | | pagina 21