-5- 7. Grondverkoop Westerstraat aan P.M. Meesters. Zonder beraadslaging en zonder hoofdelijke stemming besluit de raad conform het voorstel van het dagelijks bestuur. 8. Bonusaandelen N.V. Bouwfonds Nederlandse Gemeenten/ N.V. Bank voor Nederlandsche Gemeenten. Zonder beraadslaging en zonder hoofdelijke stemming besluit de raad conform het voorstel van het dagelijks bestuur. 9. Uitbreiding cai-net. Zonder beraadslaging en zonder hoofdelijke stemming besluit de raad conform het voorstel van het dagelijks bestuur. 10Aanpassing Algemeen Ambtenarenreglement. Zonder beraadslaging en zonder hoofdelijke stemming besluit de raad conform het voorstel van het dagelijks bestuur. 11. Legesverordening. Dhr. Verstraeten vraagt nadere informatie over de verschillende kampeervormen inge volge de Kampeerwet. Hij vraagt zich met name af, of een ontheffing ingevolge artikel 27 lid 4 eenmalig wordt verleend of dat dit een jaarlijks terugkomend iets is. De voorzitter antwoordt hierop, dat in de door de raad vastgestelde kampeerverordening is geregeld, dat het college van B&W gerechtigd is om aan de ontheffing tijdsvoor- waarden te verbinden. De ontheffingen worden per jaar verleend. Dit betekent dus dat jaarlijks getoetst wordt of de aanvragers van een ontheffing voldoen aan de voorschriften en voorwaarden, gesteld in de Kampeerwet, de Kampeerverordening en het Bestemmingsplan Buitengebied. De Kampeerwet legt een strakke relatie tussen de be voegdheid van B&W om ontheffing af te geven en de bepalingen van het bestemmingsplan. Voor een ontheffing is een positieve bestemming vereist. Deze positieve bestemming komt te vervallen bij verkoop van het (kampeerterrein of bij het op andere wijze veranderen van eigenaar. Het bestemmingsplan geeft bovendien aan dat bos- en natuur gebied niet mag worden aangetast door overmatig kamperen. Hieromtrent wordt jaar lijks advies gevraagd aan het Ministerie van Landbouw en Visserij. Ook de Inspecteur voor de Volksgezondheid en Milieuhygiëne brengt jaarlijks hieromtrent advies uit. Om meerdere redenen dus worden de aanvragen om ontheffing, vrijstelling enz. jaarlijks opnieuw getoetst. Dhr. Verstraeten vraagt zich af, of de tarieven niet aan de hoge kant zijn. De voorzitter antwoordt hierop, dat dit in het ene geval wel is, in het andere niet. Uniforme tarieven zijn er niet. Men geeft - mede afhankelijk van de plaatselijke omstandigheden - aan hoeveel van de kosten wordt toegerekend aan de legestarieven. Dhr. Verstraeten vraagt zich hierbij af, of een te hoge leges niet indruist tegen het aangegeven beleid m.b.t. het stimuleren van recratief gebeuren in Huijbergen. De voorzitter antwoordt hierop, dat de algemene recreatieve belangen zoveel mogelijk worden gestimuleerd. De individuele kampeerders moeten een redelijke bijdrage be talen in de kosten die de gemeente heeft, tenzij men die voor 100% wil subsidiëren en hiervoor wordt niet gekozen. Na deze beraadslaging besluit de raad zonder hoofdelijke stemming conform het voorstel van het dagelijks bestuur. 12. Verordening tot bestrijding van heling. Zonder beraadslaging en zonder hoofdelijke stemming besluit de raad conform het voorstel van het dagelijks bestuur. 13. Oprichting Regionaal Halt-bureau. Mevr. v.d. Elshout stelt deze ontwikkeling zeer positief te bezien en haar fraktie wenst derhalve dit voorstel te ondersteunen. Zonder verdere beraadslaging en zonder hoofdelijke stemming besluit de raad conform het voorstel van het dagelijks bestuur.

Raadsnotulen

Huijbergen: 1935-1996 | 1988 | | pagina 26