-3-
4. Aanpassing rechtspositieverordening.
Zonder beraadslaging en zonder hoofdelijke stemming besluit de raad conform het
voorstel van het dagelijks bestuur.
5. Tijdelijke Verordening W.W.V.-vervangende uitkering.
Zonder beraadslaging en zonder hoofdelijke stemming besluit de raad conform het
voorstel van het dagelijks bestuur.
6. Vergoeding kosten aanpassing woning Demerstraat 1, Huijbergen, op grond van de
beschikking "Geldelijke steun huisvesting gehandicapten".
Zonder beraadslaging en zonder hoofdelijke stemming besluit de raad conform het
voorstel van het dagelijks bestuur.
7. Vaststelling geheel vernieuwde verordening, regelende de toekenning van vergoe
dingen aan het personeel van de vrijwillige brandweer van de gemeente Huijbergen.
Zonder beraadslaging en zonder hoofdelijke stemming besluit de raad conform het
voorstel van het dagelijks bestuur.
8. Meerjarenplan verkeersveiligheid in het kader van aktie 25% minder verkeers
slachtoffers in 200CK
Dhr. van Gastel merkt in dit verband op, dat het C.D.A. eind 1985 een rapport
heeft opgesteld m.b.t. de verkeersveiligheid in Huijbergen. Dit rapport is toe
gezonden aan B&W en de raad. Ik heb hier reeds meerdere malen naar geïnformeerd.
Het college heeft dit rapport nooit bespreekbaar gemaakt ofwel het C.D.A. hierop
een antwoord gegeven. Dhr. van Gastel vindt dit een onjuiste behandeling van een
ingekomen stuk en hij vraagt zich af of het C.D.A. hieromtrent nog bericht krijgt
of dat het C.D.A. tevreden moet zijn met eventuele voorstellen m.b.t. de verkeers
veiligheid die in de toekomst nog aan de orde worden gesteld.
De voorzitter antwoordt hierop, dat dit voorstel los staat van het renovatieplan.
Als straks de renovatie van de dorpskern aan de orde is, dan zullen wij het C.D.A.-
rapport aandacht geven. Bovendien kun je het dan pas plaatsen in de situatie die
in de toekomst zal ontstaan. Je kunt dus nu vragen om een snelheidsbeperkende
maatregel op een bepaald punt, maar als op een ander punt de snelhied al zo af
genomen wordt of het verkeer zodanig verminderd, dan is wellicht de eerste maat
regel niet meer nodig. Je moet het dus niet los zien maar in een samenhang.
Het is destijds door B&W en de raad ook zo gesteld. We nemen het rapport mee en
we brengen het terug, wanneer we zover zijn als het geheel van de toekomstige
ontwikkelingen te overzien is. Hetgeen er nu aan de orde gesteld wordt is een
globaal plan van hetgeen we zouden willen bereiken. Niet de wijze waarop je het
wilt bereiken. De invulling van het plan moet dus in de loop der jaren gebeuren.
Het door het C.D.A. ingebrachte rapport kan hierbij uiteraard zeer dienstig zijn.
Dhr. P. Damen stelt verheugd te zijn, dat de sugestie van zijn fraktie, aangaande
het aanbrengen van een gemarkeerde oversteekplaats bij het kruispunt Moerkantse-
baan/Weg naar Wouw, reeds nu in het verkeersveiligheidsplan is verwerkt.
Dhr. van Gastel merkt op het hiermee wel eens te zijn, maar dat dit toch enigs
zins in tegenstelling met de behandeling van het C.D.A.-rapport is.
De voorzitter antwoordt hierop, dat helaas niet alles korte termijnwerk is,
maar dat het desbetreffende rapport toch de aandacht zal krijgen, dat het verdient.
Na deze beraadslaging besluit de raad zonder hoofdelijke stemming conform het
voorstel van het dagelijks bestuur.