-3- 4. Aanpassing rechtspositieverordening. Zonder beraadslaging en zonder hoofdelijke stemming besluit de raad conform het voorstel van het dagelijks bestuur. 5. Tijdelijke Verordening W.W.V.-vervangende uitkering. Zonder beraadslaging en zonder hoofdelijke stemming besluit de raad conform het voorstel van het dagelijks bestuur. 6. Vergoeding kosten aanpassing woning Demerstraat 1, Huijbergen, op grond van de beschikking "Geldelijke steun huisvesting gehandicapten". Zonder beraadslaging en zonder hoofdelijke stemming besluit de raad conform het voorstel van het dagelijks bestuur. 7. Vaststelling geheel vernieuwde verordening, regelende de toekenning van vergoe dingen aan het personeel van de vrijwillige brandweer van de gemeente Huijbergen. Zonder beraadslaging en zonder hoofdelijke stemming besluit de raad conform het voorstel van het dagelijks bestuur. 8. Meerjarenplan verkeersveiligheid in het kader van aktie 25% minder verkeers slachtoffers in 200CK Dhr. van Gastel merkt in dit verband op, dat het C.D.A. eind 1985 een rapport heeft opgesteld m.b.t. de verkeersveiligheid in Huijbergen. Dit rapport is toe gezonden aan B&W en de raad. Ik heb hier reeds meerdere malen naar geïnformeerd. Het college heeft dit rapport nooit bespreekbaar gemaakt ofwel het C.D.A. hierop een antwoord gegeven. Dhr. van Gastel vindt dit een onjuiste behandeling van een ingekomen stuk en hij vraagt zich af of het C.D.A. hieromtrent nog bericht krijgt of dat het C.D.A. tevreden moet zijn met eventuele voorstellen m.b.t. de verkeers veiligheid die in de toekomst nog aan de orde worden gesteld. De voorzitter antwoordt hierop, dat dit voorstel los staat van het renovatieplan. Als straks de renovatie van de dorpskern aan de orde is, dan zullen wij het C.D.A.- rapport aandacht geven. Bovendien kun je het dan pas plaatsen in de situatie die in de toekomst zal ontstaan. Je kunt dus nu vragen om een snelheidsbeperkende maatregel op een bepaald punt, maar als op een ander punt de snelhied al zo af genomen wordt of het verkeer zodanig verminderd, dan is wellicht de eerste maat regel niet meer nodig. Je moet het dus niet los zien maar in een samenhang. Het is destijds door B&W en de raad ook zo gesteld. We nemen het rapport mee en we brengen het terug, wanneer we zover zijn als het geheel van de toekomstige ontwikkelingen te overzien is. Hetgeen er nu aan de orde gesteld wordt is een globaal plan van hetgeen we zouden willen bereiken. Niet de wijze waarop je het wilt bereiken. De invulling van het plan moet dus in de loop der jaren gebeuren. Het door het C.D.A. ingebrachte rapport kan hierbij uiteraard zeer dienstig zijn. Dhr. P. Damen stelt verheugd te zijn, dat de sugestie van zijn fraktie, aangaande het aanbrengen van een gemarkeerde oversteekplaats bij het kruispunt Moerkantse- baan/Weg naar Wouw, reeds nu in het verkeersveiligheidsplan is verwerkt. Dhr. van Gastel merkt op het hiermee wel eens te zijn, maar dat dit toch enigs zins in tegenstelling met de behandeling van het C.D.A.-rapport is. De voorzitter antwoordt hierop, dat helaas niet alles korte termijnwerk is, maar dat het desbetreffende rapport toch de aandacht zal krijgen, dat het verdient. Na deze beraadslaging besluit de raad zonder hoofdelijke stemming conform het voorstel van het dagelijks bestuur.

Raadsnotulen

Huijbergen: 1935-1996 | 1987 | | pagina 62