-4- Dhr. van Gastel merkt nog op, dat de Heemkundekring binnen de subsidieverordening op dezelfde manier behandeld zou kunnen worden als de K.V.O. Dit zou voor de Heemkunde kring al gunstiger uitvallen. Wethouder Pelzers zegt toe de volgende vergadering hierop terug te zullen komen. Na deze mededelingen besluit de raad zonder hoofdelijke stemming tot het vaststellen van de notulen van de openbare vergadering van 27 november 1986. Vervolgens vraagt de voorzitter of er op- of aanmerkingen zijn m.b.t. de notulen van de vergadering van 11 december 1986. Dhr. Verstraeten zegt, dat is afgesproken dat het probleem van vervanging van het hoofd gemeentewerken bij vakantie, ziekte enz. gelijktijdig geregeld zou worden. Hij zegt hierover nog steeds niets vernomen te hebben. De voorzitter antwoordt hierop, dat hierover recentelijk nog in B W is gesproken. Wij hopen hieromtrent binnen nu en één maand uit te zijn en dat is nog op tijd n.l. vóór 1 april 1987. Dhr. Verstraeten zegt, dat zijn fraktie toch wat ontstemd is over het feit dat de benoeming van het hoofd gemeentewerken bij zijn fraktie bekend is geworden via de regionale bladen. Naar zijn mening was het beter geweest als B W de officiële be noeming aan de fraktievoorzitter kenbaar hadden gemaakt. De voorzitter antwoordt hierop, dat dit wel degelijk gebeurd is. De fraktievoorzitters zijn hierover persoonlijk door hem geïnformeerd. Dhr. P. Damen vraagt of er nog maatregelen genomen zijn m.b.t. materiële samenwerking ©et andere gemeenten. De voorzitter antwoordt hierop, dat zowel de samenwerking op gebied van personeel els materieel gelijktijdig ter sprake zullen worden gebracht. Na deze mededelingen besluit de raad zonder hoofdelijke stemming tot vaststelling van de notulen van de openbare vergadering van 11 december 1986. .3Ingekomen stukken Dhr. van Gastel vraagt m.b.t. ingekomen stuk nr. 2 of er mede gelet op de uitspraak van de Raad van State en de nieuwe Kampeerwet er nog wijziging gaat komen in de legeskosten, die mevr. v.d. Berg moet betalen. De voorzitter antwoordt hierop, dat het bestemmingsplan "Buitengebied" onherroepelijk zal zijn na publicatie in de Staatscourant. Hier is sprake van twee zaken, n.l. het kamperen en het geplaatst mogen hebben van een kampeermiddel op grond van het bestemmingsplan. Wanneer er nu alleen maar gekampeerd wordt, d,w.z. dat het kampeer middel elke keer bij het kamperen geplaatst wordt en na het kamperen verwijderd wordt, dan zou er per keer betaald moeten worden. Het bestemmingsplan zegt, dat er alleen dan een kampeermiddel geplaatst mag zijn, als dat gedekt wordt door een geldige kampeervergunning, nodig voor een heel jaar, want het desbetreffende kampeermiddel hlijft constant op hun terrein geplaatst. Er wijzigt dus niets in vergelijking met de situatie vóór invoering van de Kampeerwet of vóór de goedkeuring van het bestemmings plan "Buitengebied". Het is wel zo, dat de legesverordening op zich zelf aan de orde zal komen binnen niet al te lange termijn. Met name de milieuwetgeving en de Kampeer vet maken dit noodzakelijk. M.b.t. de Kampeerwet sluit de redactie van de legesver ordening niet meer aan. Vroeger was alleen sprake van een vergunning, nu echter ook van ontheffingen en vrijstellingen. Het zijn verschillende begrippen voor eigenlijk hetzelfde n.l. er moet telkens iets gevraagd worden aan de gemeente en iets toegestaan door de gemeente. De legesverordening dient te worden aangepast aan deze begrippen. De hoogte van de leges wordt dan uiteraard opnieuw bekeken. Er is dus geen sprake «"■an, dat er al die jaren door mevr. v.d. Berg teveel betaald zou zijn. Mevr. v.d. Berg heeft hierover van ons bericht ontvangen. Ook de Provincie heeft ©evr. v.d. Berg hierover bericht, dat leges en bestemmingsplannen een onderdeel vormen van de gemeentelijke autonomie, en dat het vaststellen in deze een verantwoordelijkheid Van Uw raad is.

Raadsnotulen

Huijbergen: 1935-1996 | 1987 | | pagina 4