Kostensoort drie gemeenten samen op basis van begroting 1996 Halderberge op basis van in vestering van 1,4 miljoen Onderhoudskosten 162000 184 .000 Kapitaallasten in Hoe ven is het systeem geheel afgeschreven) 200 000 285 .000 Overwogen kan worden om voorlopig zolang de onderhandelingen met de leveranciers nog niet zijn afgerond (wij verwachten nog uit de onderhandelingen enig voordeel te behalen) een claim van 400.000 te leggen op de resterende startbijdrageDeze zou dan eventueel als extra afschrijving kunnen dienen zodat de kapitaallasten in Halderberge op hetzelfde niveau komen te liggen als nu in de drie gemeenten gezamenlijk. Gesteld kan worden dat er op deze wijze geen substantiële verhoging van het budget t.b.v. de aanschaf van het informa tiesysteem voor de gemeente Halderberge zal plaats vinden. Voorstel Samenvattend stellen wij u voor dat de raad van de gemeente Hoeven een (werk) krediet beschik baar stelt van 2,2 miljoen 1,4 miljoen ten behoeve van de aanschaf van een informatiesysteem en 800.000 (afgerond) voor opleiding, werkplekbegeleiding en conversie) voor de nieuwe gemeente Halderberge en dat de raden van de gemeenten Oud en Nieuw Gastel en Oudenbosch zich ten opzichte van de gemeente Hoeven ieder voor een derde deel van voormeld bedrag garant stellen indien de samenvoeging niet zal worden geëffec tueerd De Bestuurlijke Adviescommissie is op 13 juni 1996 gehoord en heeft een positief advies uitgebracht. Burgemeester en wethouders van Hoeven, A.F.W. Osterloh, burgemeester. P.J. Detmers, secretaris. Burgemeester en wethouders van Oud en Nieuw Gastel, P.P.T.C.J. Rossou, burgemeester. DrsA. Haasnoot, secretaris. Burgemeester en wethouders van Oudenbosch, P. Neeb, burgemeester. B. Burger, loco-secretaris. 4

Raadsnotulen

Hoeven: 1928-1996 | 1996 | | pagina 13