- adverteren in de desbetreffende VVV-gids en de distributie van folders f 2.500, Totaal jaarlijks terugkerende kosten f 6.000,-- Tot de te treffen maatregelen behoort ook overleg met Staats bosbeheer over de openstelling en egalisering van het fietspad over de Poldersdijk en overleg met het Streekgewest over uitbrei ding van haar zorg voor het beheer en instandhouding van de beweg wijzering van bestaande fietsroutes met beide routes. Maatregelen waaraan wij geen prioriteit hebben toegekend, zijn: - het egaliseren/verharden Bosstraat en deel Opper- straat (onderdeel verkeersveiligheidsplan) f 80.000,-- - de bewegwijzering van de beide routes inclusief een jaarlijkse bijdrage van f 3.500,-- voor be heer, onderhoud en vervanging bebording f 36.000, - de produktie en plaatsing van informatieborden per bord f 2.500,-- Totale kosten maatregelen zonder prioriteit f 118.500,-- Omtrent de nadere uitwerking van het haalbaarheidsonderzoek naar het aanleggen van vrij liggende fietspaden langs de Rucphense weg is toegezegd dat in overleg wordt getreden met de gemeente Rucphen. Deze weg maakt na de herindeling geen onderdeel meer uit van de nieuwe gemeente Halderberge. Een copie van het haalbaar heidsonderzoek van september 1994 is reeds door wethouder Pertijs aan zijn collega in Rucphen overhandigd. Behandeling commissie Openbare Werken. Tijdens de behandeling van het voorstel in de commissie Openbare Werken van 4 december 1995 zijn diverse opmerkingen gemaakt. Daarop is toegezegd met een aangepast voorstel terug te komen. De gemaakte opmerkingen hebben betrekking op: - het verbinden van de Brede Balrouw/Vierde Molenweg; - kosten egaliseren/verharden Van Opdorpendreef - begaanbaarheid Poldersdijk; - egaliseren/verharden Van Opdorpendreef; - verbinding met routes in Oudenbosch. Naar aanleiding daarvan moge het volgende dienen. Verbinding Brede Molenweg/Vierde Molenweg. De in de commissievergadering gesuggereerde verbinding betreft een gedeelte van de Brede Molenweg. Het betreft een gedeelte dat in het kader van de ruilverkaveling aan de openbaarheid is ont trokken. Met opname van deze verbinding wordt de fietser langs de totale lengte van de Eerste Molenweg geleid. Zoals gesteld, geldt als uitgangspunt dat zoveel mogelijk moet worden uitgegaan van bestaande en verharde paden in een mooi en bij voorkeur afwisseld landschap. Verder dient gestreefd te wor den naar het bieden van verschillende rustpunten. De voorstelde routes zijn in eerste instantie zodanig samengesteld, dat er geen ingrijpende maatregelen noodzakelijk zijn.

Raadsnotulen

Hoeven: 1928-1996 | 1996 | | pagina 65