- adverteren in de desbetreffende VVV-gids en de
distributie van folders f 2.500,
Totaal jaarlijks terugkerende kosten f 6.000,--
Tot de te treffen maatregelen behoort ook overleg met Staats
bosbeheer over de openstelling en egalisering van het fietspad
over de Poldersdijk en overleg met het Streekgewest over uitbrei
ding van haar zorg voor het beheer en instandhouding van de beweg
wijzering van bestaande fietsroutes met beide routes.
Maatregelen waaraan wij geen prioriteit hebben toegekend, zijn:
- het egaliseren/verharden Bosstraat en deel Opper-
straat (onderdeel verkeersveiligheidsplan) f 80.000,--
- de bewegwijzering van de beide routes inclusief
een jaarlijkse bijdrage van f 3.500,-- voor be
heer, onderhoud en vervanging bebording f 36.000,
- de produktie en plaatsing van informatieborden
per bord f 2.500,--
Totale kosten maatregelen zonder prioriteit f 118.500,--
Omtrent de nadere uitwerking van het haalbaarheidsonderzoek naar
het aanleggen van vrij liggende fietspaden langs de Rucphense weg
is toegezegd dat in overleg wordt getreden met de gemeente
Rucphen. Deze weg maakt na de herindeling geen onderdeel meer uit
van de nieuwe gemeente Halderberge. Een copie van het haalbaar
heidsonderzoek van september 1994 is reeds door wethouder Pertijs
aan zijn collega in Rucphen overhandigd.
Behandeling commissie Openbare Werken.
Tijdens de behandeling van het voorstel in de commissie Openbare
Werken van 4 december 1995 zijn diverse opmerkingen gemaakt.
Daarop is toegezegd met een aangepast voorstel terug te komen. De
gemaakte opmerkingen hebben betrekking op:
- het verbinden van de Brede Balrouw/Vierde Molenweg;
- kosten egaliseren/verharden Van Opdorpendreef
- begaanbaarheid Poldersdijk;
- egaliseren/verharden Van Opdorpendreef;
- verbinding met routes in Oudenbosch.
Naar aanleiding daarvan moge het volgende dienen.
Verbinding Brede Molenweg/Vierde Molenweg.
De in de commissievergadering gesuggereerde verbinding betreft
een gedeelte van de Brede Molenweg. Het betreft een gedeelte dat
in het kader van de ruilverkaveling aan de openbaarheid is ont
trokken. Met opname van deze verbinding wordt de fietser langs de
totale lengte van de Eerste Molenweg geleid.
Zoals gesteld, geldt als uitgangspunt dat zoveel mogelijk moet
worden uitgegaan van bestaande en verharde paden in een mooi en
bij voorkeur afwisseld landschap. Verder dient gestreefd te wor
den naar het bieden van verschillende rustpunten. De voorstelde
routes zijn in eerste instantie zodanig samengesteld, dat er geen
ingrijpende maatregelen noodzakelijk zijn.