h In het VCP is aangegeven dat prioriteit gegeven moet worden aan d ontsluitingswegen van de kern Hoeven t.w. de doortrekking van de Bovendonksestraat en de ontsluiting van de Hoge Akker. Deze be langrijke structurele maatregelen zijn onderdeel van het activi teitenplan van het verkeersveiligheidsplan, zoals dat schematisch is opgezet op blz. 37 t/m 40 van het rapport. In dit activiteiten plan is tevens het uitvoeringstijdstip van de diverse te nemen maatregelen aangeven. Het beoogde effect van verkeersveiligheid kan grotendeels gereali seerd worden door gebruik te maken van de in de meerjarenbe groting 1995 t/m 1998 opgevoerde investeringen t.b.v. de voorzie ningen verkeerscirculatieplan voor de jaren '95 en '96; hiervoor zijn bedragen opgenomen van f 800.000,en resp. f 300.000, Daarnaast kunnen de werken, welke in directe relatie staan met de doortrekking van de Bovendonksestraat ten laste komen van het grondbedrij f Gebruikmakend van deze middelen stellen wij u voor om in te stem men met het hieronder opgestelde plan van aanpak voor de jaren '95 en '96. Plan van aanpak verkeersveiligheidsplan voor de jaren '95 en '96. Maatregelen ten laste van het grondbedrijf; - doortrekking Bovendonksestraat; - rotonde Heistraat/Bovenstraat - rotonde Achter 't Hof/Bovendonksestraat; - ontsluiting De Hoge Akker. Maatregelen ten laste van het de voorzieningen verkeerscirculatie plan: - snelheidsremmer Achter 't Hof/Pres. Hopstakenlaan; kruispunt Achter 't Hof/Oude Antwerpsepostbaan; - inrichting verblijfsroute Oude Antwerpsepostbaan (max.50 km); bolgestrate middengeleiders op recreatieve route; - suggestiestroken fietsers op verzamelwegen (Bovendonksestraat/ Hofstraat, Hertog Janlaan en Bovenstraat tussen St. Janstraat en Hertog Janlaan); knip Zandstraat (afsluiting ged. Mommersstraat-Zandstraat m.u.v. fietsers) inrichting tot verblijfs/woonstraat van Bosschenhoofdsestraat (ged.), Margrietstraat, W. JoostenstraatMeidoornlaan, Akkerlingen, Arnoutlaan en Pres. Hopstakenlaan; - komgrensmaatregelen. Vervolgfase van het verkeersveiligheidsplan. Indien de hierboven aangegeven aanpak wordt gerealiseerd in de jaren '95 en '96 rest nog de inrichting van de 30 km maatregelen; deze werken kunnen in de toekomst "meeliften" met herbestratings- plannen. Resumerend stellen wij u voor om het gemeentelijk verkeersveilig heidsplan vast te stellen en om in te stemmen met het plan van aanpak voor de jaren '95 en '96.

Raadsnotulen

Hoeven: 1928-1996 | 1995 | | pagina 145