h
In het VCP is aangegeven dat prioriteit gegeven moet worden aan d
ontsluitingswegen van de kern Hoeven t.w. de doortrekking van de
Bovendonksestraat en de ontsluiting van de Hoge Akker. Deze be
langrijke structurele maatregelen zijn onderdeel van het activi
teitenplan van het verkeersveiligheidsplan, zoals dat schematisch
is opgezet op blz. 37 t/m 40 van het rapport. In dit activiteiten
plan is tevens het uitvoeringstijdstip van de diverse te nemen
maatregelen aangeven.
Het beoogde effect van verkeersveiligheid kan grotendeels gereali
seerd worden door gebruik te maken van de in de meerjarenbe
groting 1995 t/m 1998 opgevoerde investeringen t.b.v. de voorzie
ningen verkeerscirculatieplan voor de jaren '95 en '96; hiervoor
zijn bedragen opgenomen van f 800.000,en resp. f 300.000,
Daarnaast kunnen de werken, welke in directe relatie staan met de
doortrekking van de Bovendonksestraat ten laste komen van het
grondbedrij f
Gebruikmakend van deze middelen stellen wij u voor om in te stem
men met het hieronder opgestelde plan van aanpak voor de jaren
'95 en '96.
Plan van aanpak verkeersveiligheidsplan voor de jaren '95 en '96.
Maatregelen ten laste van het grondbedrijf;
- doortrekking Bovendonksestraat;
- rotonde Heistraat/Bovenstraat
- rotonde Achter 't Hof/Bovendonksestraat;
- ontsluiting De Hoge Akker.
Maatregelen ten laste van het de voorzieningen verkeerscirculatie
plan:
- snelheidsremmer Achter 't Hof/Pres. Hopstakenlaan;
kruispunt Achter 't Hof/Oude Antwerpsepostbaan;
- inrichting verblijfsroute Oude Antwerpsepostbaan (max.50 km);
bolgestrate middengeleiders op recreatieve route;
- suggestiestroken fietsers op verzamelwegen (Bovendonksestraat/
Hofstraat, Hertog Janlaan en Bovenstraat tussen St. Janstraat
en Hertog Janlaan);
knip Zandstraat (afsluiting ged. Mommersstraat-Zandstraat
m.u.v. fietsers)
inrichting tot verblijfs/woonstraat van Bosschenhoofdsestraat
(ged.), Margrietstraat, W. JoostenstraatMeidoornlaan,
Akkerlingen, Arnoutlaan en Pres. Hopstakenlaan;
- komgrensmaatregelen.
Vervolgfase van het verkeersveiligheidsplan.
Indien de hierboven aangegeven aanpak wordt gerealiseerd in de
jaren '95 en '96 rest nog de inrichting van de 30 km maatregelen;
deze werken kunnen in de toekomst "meeliften" met herbestratings-
plannen.
Resumerend stellen wij u voor om het gemeentelijk verkeersveilig
heidsplan vast te stellen en om in te stemmen met het plan van
aanpak voor de jaren '95 en '96.