t Tegenprestatie van de Stichting Bosbad Fietsvierdaagse de naam Hoeven wordt direkt gebruikt in de eigen naam; in het programmaboekje (oplage 1500 exemplaren) wordt de recreatiegemeente omschreven c.q. uitgedragen; er worden voor 1993 3000 inschrijfformulieren met naamsaan- duiding vervaardigd die over geheel Nederland worden ver spreid; in Toeristisch Nederland (oplage 50.000 exemplaren) ver schijnt een stuk over de fietsvierdaagse met daarin Hoeven als centrale plaats; er wordt een advertentie geplaatst in het N.T.F.K.-blad (oplage 75.000 exemplaren) "strooimateriaal" wordt uitgedeeld op de fietsenbeurs in Eindhoven en Utrecht; via de Lokale Omroep en Omroep Brabant wordt reclame gemaakt over Hoeven; alle deelnemers ontvangen een vlaggetje met de naam Hoeven erop; in geheel West-Brabant, maar ook op lokaties waar fiets tochten e.d. worden verreden, worden aanplakbiljetten opgehangen. Sponsoring in relatie tot subsidiëring Sponsoring moet niet worden verward met subsidiëring voor soci aal-culturele aktiviteiten in het kader van de subsidieverorde ning en het jaarprogramma welzijn. Sponsoring is niet afdwing baar. Een derde kan er geen rechten aan ontlenen. De gemeente kan ingaan op een vraag, doch evenzo vrijelijk kiezen. Afweging van het aanbod Naar onze mening is het aanbod van de stichting het overwegen van sponsoring waard. Het gaat bij de fietsvierdaagse om een jaar lijks, grootschalig en niet gesubsidieerd evenement, waarbij de naamsbekendheid (Hoeven als recreatiegemeente) landelijk wordt uitgedragen. Hoe meer publiciteit, hoe meer deelnemers, hoe groter de bekendheid. Aard, omvang en aanvang van sponsoring Gedacht kan hierbij worden aan geld of een bijdrage in natura. Onze gedachten gaan uit naar geld; concreet naar een bedrag van 1.700,--. Wij hebben dit als volgt berekend: Deelnemers in 1990 1130 Deelnemers in 1991 1174 Deelnemers in 1992 1320 Gemiddeld 1208

Raadsnotulen

Hoeven: 1928-1996 | 1993 | | pagina 82