GEMEENTE HOEVEN Agendanr.: 7. Raadsvergadering d.d. 25 maart 1993. Onderwerp: Voorstel tot sponsoring van de Stichting Bosbad Fietsvierdaagse Hoeven, 16 maart 1993. Inleiding Van de Stichting Bosbad Fietsvierdaagse is een verzoek ingekomen om voor de fietsvierdaagse als sponsor te willen optreden. De Stichting heeft in 1992 een toename van het aantal deelnemers gekend van 236 ten opzichte van 1991. Hierdoor reden er zo'n 1223 fietsers door West-Brabant en België. Het streven is erop gericht om maximaal 1500 fietsers van deze mooie omgeving te laten genieten. Alleen kan de Stichting het evenement niet bekostigen. Vandaar het verzoek om sponsoring. Sponsoring Sponsoring vanuit onze gemeente is nieuw. Dit wil echter niet zeggen dat het niet kan en mag. In welk kader moeten we sponso ring echter plaatsen? Sponsoring kunnen we plaatsen in het kader van Public Relations. Dit kan vereenvoudigd gedefinieerd worden als de communicatie van de organisatie, in- en extern. Het gaat hierbij om het onder houden van relaties met de diverse publieksgroepen. In het licht van deze aktiviteiten is sponsoring toepasselijk. Sponsoring kent een tegenprestatie, b.v. het uitdragen van de naamsbekendheid. Zo ontleent de Stichting Bosbad Fietsvierdaagse haar naam aan één van de hoofdsponsors. Produkt- en naamsbekendheid Onze gemeente onderscheidt zich met het produkt recreatie. In de positioneringsnota "Gemeente Hoeven van A tot Z, Actief en Zelfstandig" is deze kerntaak beschreven. Het Bestemmingsplan buitengebied, het Strategisch Masterplan en het Streekplan Noord-Brabant duiden ook in deze richting. Het toeristisch- recreatief produkt willen wij uitdragen en promoten. Als gemeente hebben wij een belangrijk produkt te verkopen en zijn wij gediend met het verhogen van de naamsbekendheid. Sponsoring is hiervoor een bruikbaar instrument.

Raadsnotulen

Hoeven: 1928-1996 | 1993 | | pagina 81