GEMEENTE HOEVEN Commissiestatuut 1. De instelling, bevoegdheden en samenstelling van de Commissies ruimtelijke ordening, volkshuisvesting en financiën, openbare werken, en welzijn is vastgesteld in de "Verordening vaste commissies van advies en bijstand aan burgemeester en wethouders 1986", laat stelijk gewijzigd 28 maart 1991. 2. Een bepaald onderwerp zal slechts in één commissie behandeld worden, tenzij burgemeester en wethouders van oordeel zijn dat bespreking in meerdere commissies, danwel in een verenigde vergadering, vereist is. 3. In de voorstellen aan de raad zullen de minderheids standpunten van de leden van de commissie in essentie worden verwoord. 4. Indien het college afwijkt van een advies van de commissie of van de meerderheid van het aantal leden, zal hij dit in het voorstel aan de raad nader moti veren. 5. In de rondvraag kunnen slechts onderwerpen aan de orde worden gesteld die in de desbetreffende commissie thuis horen, of de desbetreffende voorzitter/porte feuillehouder aangaan. Hetgeen aan de orde wordt gesteld dient betrekking te hebben op hoofdzaken van beleid/bestuur en niet te zijn gericht op het verkrijgen of geven van informatie die ter secretarie kan worden verkregen respectievelijk kan worden gedeponeerd. 6. Over de tijdens de rondvraag aan de orde gestelde onderwerpen zal na reactie/antwoord van de voorzitter in de regel niet verder worden gediscussiëerd, tenzij er naar het oordeel van de commissie sprake is van bijzondere omstandigheden. De commissie kan besluiten een tijdens de rondvraag aan de orde gesteld onderwerp ter verdere behandeling te doen plaatsen op de agenda van de eerstvolgende vergadering van de desbetreffende commissie. 7. Per commissie zal één maal per jaar een bezoek aan de secretarie georganiseerd worden. Alsdan zullen de afdelingen bezocht worden die de onderwerpen behan delen, welke in de desbetreffende commissie aan de orde worden gesteld. 8De leden van de commissie kunnen bij of via de secre taris de met betrekking tot de commissies gewenste informatie verkrijgen. Aldus besloten in de openbare vergadering van 28 maart 1991. De raad voornoemd, ,de voorzitter. ,de secretaris. DBAPW403.B

Raadsnotulen

Hoeven: 1928-1996 | 1991 | | pagina 95